Zhodnocení Mrziaukce Zima 2022 Hog v kocke – 10. část – Tahali jste? Žluté duše ve fialovém hábitu – Tadäus Trottertickler 13 otázek pro filmové fajnšmekry Kytice- vyhodnocení a shrnutí Co se to kolem, ve světě mudlů, děje? Emoji na Hradě IV. Kytice- úkol osmý 13 otázek pro (ne)knihomoly Emoji na hradě III. Kytice- úkol sedmý Pohádka od Soptíka: O děsivém drakovi Emoji na hradě II. Kytice- úkol šestý Celohradní dražba 2022 Emoji na hradě Kytice- úkol pátý Tery Poe, Ben Gobha: „Trénink je společenská událost.“ Kytice- úkol čtvrtý Hog v kocke – 9. část – Ještěže jsou prázdniny Kytice- úkol třetí Jak si stojí jezevci na poli hradní novinařiny? Kytice- úkol druhý Hog v kocke – 8. část – Máme rádi famfrpál Jezevci a soutěže Kytice- úkol první Udílení novinářských cen – Šťastný galeon a Sázky Kytice – prázdninové soutěžení Hog v kocke – 7. část – Žlutý humor S jezevci o patronaci Susanino překladové okénko, díl 1. Cassiopea Zmklká: „Sklenici mám vždy napůl plnou!“ Deskohráčův stolek: Tajuplné Říše Cassiopea Zmlklá a návrhařina Lososi na hradě Jak se (ne)ztratit v rybím těle Deskohráčův stolek speciál – Harry Potter: Boj o Bradavice Závěrečná slavnost – modní policie Záblesky z Letňáku 21: Střelci a odrážeči Záblesky z Letňáku 21: Zachraň se, kdo nemůžeš Žlutý koutek Petromily – Červen Elfové a šmelfové Deskohráčův stolek: Draftosaurus V čem trénují žlutí? Kouzelné HOG Velikonoce Žlutý koutek Petromily – DUBEN Vzpomínáme na Velikonoce Švihnout a mávnout Deskohráčův stolek: Arboretum Dubnová usměvavá výzva Rok ve fialové Zápisky Tlustého Mnicha Velikonoční vybarvování Famfrpálová profiliga bude. Ale… Nejlepší jezevčí „kolejňáky“ Žlutý koutek Petromily – Březen Helen Miltonová: Oddělala jsem dvě šéfredaktorky! Vyhlášení soutěže ke Dni Mazlíčků Závěrečný kolejní večírek Žluté duše ve fialovém hábitu – Marylin Cuthbert Žlutý koutek Petromily – únor Zimní nováčkovská záchranná mise SELINA GARCIA: Budu tu strašit tak dlouho, dokud nezískáme Famfrpálový pohár!  Soutěž ke Dni mazlíčků! Vzpomínáme na Letňáček…. Tři soudky radí 9 THEODOR MUDD – Co dává v noci pod postel svým svěřencům? Nováčkovská tipovačka aneb co si představuji pod…. TST – 8. úkol Halloweenský večírek TST – 7. úkol TST – 6. úkol Halloweenská výprava za bezhlavým jezdcem TST – 5. úkol TST – 4. úkol TST – 3. úkol TST – 2.úkol TST – 1. úkol Netradiční rozhovor s profesory TNT je zpět a přináší sebou Bratříčka Není jezevec jako jezevec Korunami stromů a ještě dál aneb nováčkovská výprava do lesa je za námi Chvilka s jezevčími nováčky Cesta žlutých jednorožců Stezka prdících obrů Letní seminář počtvrté: Písmena, číslice, čáry a máry Letní seminář potřetí: Kouknu a vidím Letní seminář podruhé: Obětujte mi kus… Letní seminář poprvé: Hopity hop Jak jsem poprvé zakotvila na ošetřovně Večírek na závěr roku S kapesníčkem v ruce aneb budete nám chybět… Má první kolejní výprava aneb jak se pojídají škrny Tučňákoland Básnička věnována Mrzimorské koleji k Mezinárodnímu dni skřítků Rozhovor se studentkami B4 – 2.díl Holky, držíme vám palce! Rozhovor se studentkami bojujícími v B4 Do západu slunce na křídlech Gryfů Mrazivá výprava ze teplem
Všichni dobře víme, že profesoři mohou po dosažení určitého stupně vzdělání získat kouzla, která taky povětšinou aplikují na studentech – ba dokonce i na profesorech či na sobě samých – právě ve Velké síni. A nyní přichází otázka, zdali by i studenti měli mít tuto možnost.
Možná nejeden student záviděl profesorům schopnost někoho začarovat v žábu. Pravděpodobně si při této myšlence řekl: proč to nemůžu dokázat taky? Tím se pomalu dostáváme k jádru celého „problému“. Jak by se chovali oprávnění studenti, kteří by mohli živě čarovat? Bylo by to ku prospěchu či více ke škodě? Měli by vůbec mít tuto možnost? Na většinu otázek se pokusím odpovědět, avšak jaký si uděláte názor, to je čistě na vás a já očekávám vaše vyjádření v komentářích.

Kouzlo jako výchovné opatření
Možná by se prefektům i primusům hodilo seslat na někoho kvákací, tečkovací nebo i jakoukoliv jinou kletbu, aby umlčeli studenta, když někteří prefekti nechtějí kopat nebo na kopanec mají malý prohřešek. Proč „plýtvat“ školními tresty nebo si ničit originální boty kopačky, když mám vlastně hůlku? Je hůlka vhodná opravdu jen do soubojového klubu a nikam jinam?
Udělejme si malý nástin příkladu, který může velmi jednoduše nastat v síni. Student zlobí, avšak na jezero ještě nemá dost velkou… drzost nebo – promiňte, že to slovo použiji – blbost. Na výchovné opatření to tedy není a na trest nesahá zdaleka. Taky se může stát, že je to váš dobrý kamarád (popř. dobrá kamarádka) a prostě ji kopnout nechcete, i když byste měli (možná po varování číslo dva). Co teď mám dělat? Dál jí domlouvat? – Ne, použiji kouzlo na umlčení. Jak prosté… Někteří profesoři mají v extrémní oblibě kouzlo *SILENCIUS*, na čemž nevidím nic špatného.

Kouzlo jako oživení RPG
Jak jsme si všimli, škola sice nevyžaduje používání RP pořád, ale je opravdu doporučováno. Také se má dostat do předmětů, na což se někteří studenti těší, zato několik profesorů to nepovažuje za oslňující nápad. A právě z důvodu podpory hraní rolí se zde přímo nabízí možnost, aby například studenti po absolvování Náležité kouzelnické úrovně (NKÚ) získali kouzlo za každou úspěšně sepsanou zkoušku. Avšak nabízí se zde jeden problém: student si dá maximální počet NKÚ, splní jednu či dvě zkoušky a co má potom dělat profesor, který vymýšlel a možná se i těšil na vypracování zájemce? Prostě to odnese profesor.
Další otázka je, jaká kouzla by byli studenti schopni seslat. Byla by to snad kouzla útočná a obranná, jako je tomu v soubojovém klubu? Ba ne, od čeho by pak onen klub byl… Možná by stálo za uvážení použití kouzel na míchání nápojů a džusů, které by studenti měli před sebou (když už máme hradní kuchyň pro jídlo, proč nemůžeme mít i něco na pití? To se musí i na ten čaj chodit k madam Rosmertě do Prasinek?). Přiznejme si, že po absolvování NKÚ jsou studenti o něco rozumnější než v předchozích letech, takže předpokládám, že by svůj kouzelnický um mohli ovládat a držet na uzdě. Pokud by se nedokázali ovládnout, snad by nebyl problém jim říct, že denně mohou seslat až pět „útočných“, popřípadě zábavných kouzel na jakéhokoliv studenta, krom vedení koleje (to aby se péčka mohla bránit stejnou cestou, jakou byli napadeni – samozřejmě, že by mohli použít letenku za Hanibalem, ale jak jej naposled varovat?)

Jak byste vy, čtenáři, přijali schopnost kouzel ve velké síni? Stálo by to za vyzkoušení? Podle mě to nemusí být až tak špatný nápad, stačilo by se nad tímto tématem zamyslet.

Nicholas McElen

2 komentáře

  1. Nebelbrach.Mechacha 9. 9. 2010 21:02

    No, mně by se líbilo, kdyby studenti mohli kouzlit. Samozřejmě nějaká nikoli nebezpečná kouzla. Jako výchovné opatření asi ne, toho občas zneužívají i někteří zaměstnanci, ale jako oživení rpg jo. Proč by nemohl ten, kdo má NKÚ, vykouzlit kytičku? Jsem pro.

  2. Anonymous 10. 9. 2010 13:32

    Také si myslím že by to byla velká legrace nechat studenty kouzlit ve VS. Ale pochopitelně jen v nějakých dovolených mezích:))
    Palačinka Med Džemová

Napište k tomuto příspěvku komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna.

*