Trimeles / Hluboké myšlenky - aneb co všechno z nás vypadlo / Jak Nicholas McElen pomáhá potřebným aneb o Reiki jen vážně 1
Sebechvála nám nesmrdí aneb Jak dopadly trimelesí ódy Žlutá, kam se podíváš… Teda pardon, zelená?! Měsíc knihy DIY – 7. díl Zápisník jednoho dinosaura IV – Ať žijí technologie (aneb při čem všem jste byli zároveň na hradě) Malé, Malej, Malučký… Princ Hog v kocke 18 – Nový školní rok Březnová knižní šifra Žlutého Trimela Nováčkovská výprava pro Magíka Připravit k luštění – Březnová knižní šifra Žlutého Trimela na obzoru! Příčná kombinatorika II – Vetešnictví u Kšeftaře Deskohráčův stolek speciál – Harry Potter Vzestup Smrtijedů Valentýnské menu DIY – 6. díl Zápisník jednoho dinosaura 3 – Výzva tajemného kloboukového semináře 13 otázek pro profíky Enid Bloom: „Musím říct, že mi to otevřelo oči.“ Hog v kocke 17 – Kagíci Sprosté slovo na šest? Příčná kombinatorika 2024 – Co nás čeká a nemine I. Silvestrovské hemzulky Hog v kocke 16 – Vánoční smíchmajstr Vánoce, Vánoce, přicházejí Vánoční pohyblivé obrázky II – seriály Mrzimorský vánoční playlist Trimeles na cestách – kam za vánoční atmosférou? Vánoční pohyblivé obrázky Hog v kocke 15 – Školní rok v plném proudu Velká vánoční stávka Zápisník jednoho dinosaura 2 – Paměť není, co bývala Mrzimor získal magíka s názvem „Veselá kopa“ Vánoční dárky za hubičku DIY – 5. díl Cesta za pokladem ZS24 Pohřešuje se! Pomoz zatoulaným strašidlům najít cestu domů Last minute halloweenský kostým v Hog stylu Halloweenská křížovka plná (nejen) strašidel Moudra z čarostavů Podzimní tvoření DIY – 4. díl Luna Goshawk: „Očakávania boli, zatiaľ sa mi plnia a možno aj prevyšujú.“ Zápisník jednoho dinosaura – Rozmrazená, ale plešatá Rekapitulace Celoletní úkoly Prokletí termínové neděle Hog v kocke – 14. část – Zpátky do lavic! Ohlédnutí za TNT Rekapitulace Nisqa TNT: Úkol třetí Olivia Wines: „O Mrzimor se nebojím, my si poradíme.“ Směnárna na planetě Meeraha TNT: Úkol druhý TNT: Úkol první Rekapitulace Umubumbe Tradiční nováčkovský turnaj je zpět! Planeta Nisqa Rekapitulace Gezegen Prázdninové pohodové poslouchání: Potterovský podcast Emoji na Hradě V. Rekapitulace Domicilium Planeta Umubumbe Planeta Gezegen Jak probíhalo slavnostní ukončení školního roku u jezevců? Domovská planeta Domicilium Vesmírná odysea – mise začíná Vesmírná odysea Hog v kocke – 13. část – Souboják vol. 2 Harry Potter storkát jinak aneb jak očaroval mudlovskou literaturu Potter opustil ministerstvo, je teď ragbista Hog v kocke – 13. část – Souboják Souboj se stylem Famfrpálové perličky Jak se v Mrzimoru nosí NiT? Hogwarts Legacy Stále vzpomínám na Albínku Rozhovor s Ivy Emersonovou: „Mrzimor je moje srdeční záležitost.“ Rozporuplné pocity aneb jak se těšíme na nový HP seriál Remake, o který nikdo nestál – co se ví o novém seriálu Harry Potter Hog v kocke – 12. část – Umíme se sobě zasmát Tom Felton: Beyond the Wand Jarní dekorace DIY – 3. díl Deskohráčův stolek: Takenoko a rozšíření Panďátka Mrzimor napříč jazyky Jaké je býti nejbohatší v Mrzimoru? Žluté duše ve fialovém hábitu – Oresta McCollin Vianueva Hog v kocke – 11. část – Hradní novinky 13 otázek nejen pro shopaholiky Deskohráčův stolek: Architekti Západního království Novoroční vybarvování – vyhlášení Zimní dekorace DIY – 2. díl Famfrpálová sezóna zima 2023 Novoroční vybarvování Novoroční přání 2023 13 vánočních otázek pro Grinche i Kdovíky 2/2 Jezevci přejí Veselé Vánoce Jak se v Mrzimoru nosí Vánoce? 13 vánočních otázek pro Grinche i Kdovíky 1/2 Zase (ne) zkouškujeme! Jak se v Mrzimoru nosí žlutá? Vánoční dekorace DIY – 1.díl Copak by jen kluběnky nosily? Jak se v Mrzimoru nosí Halloween? Halloween zaneprázdněné čarodějnice Famfrpálové tréninky v plném proudu

Hluboké myšlenky - aneb co všechno z nás vypadlo, O naší koleji, Rozhovory, Žluté postřehy + rady a tipy

Jak Nicholas McElen pomáhá potřebným aneb o Reiki jen vážně 1

V sobotu odpoledne jsem vylákala Nicha ke Třem košťatům a vyzpovídala ho. Na jaké téma? To se dozvíte přímo v rozhovoru, tak čtěte dál. Jen ještě podotknu, že článek bude mít více pokračování. Tento článek proto berte jako jakýsi úvod a „zasvěcení“ do tématu, které se tak často probírá ve Velké síni.

Safira: Co je to vlastně reiki? Co si pod tímto pojmem má představit laik, který slyší tento pojem poprvé?
Nicholas: Reiki je životní energie, která má za úkol harmonizovat činnost všech buněk živého organismu i psychiky, a také vyrovnává člověka, jakožto celek. Mnozí Reiki – záměrně psáno s velkým písmenem; Reiki si to zaslouží – nazývají jako Boží energie, a samozřejmě bychom našli v různých zemích i jiné názvy. Samotné slovo „Reiki“ pochází z japonštiny a znamená „nadpřirozená energie“, a je to pravda. Také je o Reiki známo, že je to inteligentní energie, neboť sama zjistí, kde je jí nejvíce potřeba, a tam také jde.
Safira: Božská energie, Nadřirozená energie… já jsem slyšela také pojem vesmírná energie. Můžeme tedy Reiki označit i tak?
Nicholas: Hm… nejsem si tím úplně jistý. Je známo, že vesmírná energie nám vstupuje korunní čakrou – energetickým bodem na hlavě – a proudí podél páteře, kde se dělí na energetický tok do dlaní a do nohou. V podstatě Reiki pracuje stejně – přijímá se korunní čakrou, prochází tělem a vychází nohama, kde bývají také velké úniky energie.
Safira: Nichu, a jak jsi se k Reiki dostal ty? A proč ses rozhodl věnovat se jí?
Nicholas: K Reiki jsem se dostal tak trochu omylem – na chvíli se zahleděl do dálky – . Před několika měsíci jsem volal jednomu pánovi, který je jednak jasnovidný, ale také pracuje s energiemi, a než jsem se jej stihl zeptat na otázku, kterou mi sdělila kamarádka, oznámil mi, že jsem dosti psychicky vyčerpaný, a ať si představím svit Božího světla dopadající na mou osobu. Představil jsem si to, a v okamžiku na sobě ucítil ohromující horko, velice příjemné horko, které se „odnikud“ dostalo do celého těla a vším proudilo. Najednou jsem se cítil velice radostně, byl to úžasný pocit. Zeptal jsem se, co to bylo, že to bylo úžasné. S potěšením mi odpověděl, že se jednalo o Reiki, položil jsem mu několik otázek řečených od kamarádky, a ať se za týden ozvu. Je úžasné, že tento pán nic nechce za tato léčení. Jediné co odpoví, když se jej někdo zeptá, jak se mu může odvděčit, je „stačí obyčejná modlitba“. Úžasný pán.
To nastartovalo hledání mistra Reiki v mé blízkosti – podařilo se mi objevit paní bydlící asi 10 kilometrů od mého domečku -, pročetl si její webovou stránku, co je a není Reiki, a začal se s ní domlouvat na termínu zasvěcení. Těšila mě představa, že můžu pomáhat lidem, kteří chtějí a potřebují pomoci.
Safira: A se zasvěcováním jsi jak daleko? Pokud vím, uvádí se, že existují 3 nebo někdy také 4 stupně zasvěcení. Je to pravda? A na kterém z nich jsi ty?
Nicholas: Má mistrová je ráda, když je odstup mezi jednotlivými zasvěceními asi tři měsíce. Je to dostatečná doba, pokud s Reiki pracujeme pravidelně, abychom se naučili vnímat různé pocity a získali trochu praxe, hlavně a prvně na sobě, později na druhých. Někomu stačí stupeň první, tedy posílání energie sobě a druhým přes dotek rukou, někdo chce i stupeň druhý, kde se začíná pracovat se symboly – jeden z nich umožňuje posílání energie na dálku, jiný i zesílení toku energie.
Prozatím mám zasvěcení prvního stupně, tedy kontaktní předávání. Při Reiki terapii nepředáváme svou vlastní bioenergii, nýbrž právě tu univerzální.
První stupeň, jak již víte, slouží hlavně pro léčení sebe sama a druhých přes dotek nebo působením přes auru. Při druhém zasvěcení je nám předána jednak část symbolů, díky nimž je práce silnější a jednodušší, také posílání energie do minulosti a přítomnosti, přidání energetické hodnoty jídlu nebo i práce s psychickými a emocionálními problémy.
Ve třetím stupni je pro mě hlavní lákadlo posílání energie na dálku jednotlivcům, skupinám, zvířatům, lidem jak na Zemi tak i v jiných světech, které je ještě více jednodušší. Také se vyrábí talismany.
A čtvrtý stupeň je vlastně předání všech znalostí žákovi se schopností zasvěcovat.
Safira: Takže teď jsi u 1. stupně. Jsou s touto úrovní Reiki spojené i nějaké jiné výhody pro zasvěceného než jen sebezásobování energií?
Nicholas: Ano, jsou. Například je docela obvyklé, že zasvěcený si začne uvědomovat budoucnost dříve, než nastane, tedy, získá jakýsi dar vidění do budoucnosti. Dále se také při terapii harmonizuje jak předávající, tak klient. Působí to blahodárně na organismus obou dvou. Také je posílen imunitní systém, a zvýší se citlivost v rukou vůči jemnohmotným energiím.
Safira: Nichu, teď pro opravdové laiky jako jsem já, co jsou to jemnohmotné energie?
Nicholas: – pousmál se – Byl bych rád, aby si čtenář o tom našel i něco sám – mrkl pravým okem –

Safira: Dobře, tak dál… snaží se působit chytře Ty se jako zasvěcený napojíš na nějaký energetický kanál odkud čerpáš Božkou energii, že? Může se ti tento kanál někdy uzavřít nebo na něj zůstaneš napojený napořád?
Nicholas: Ano, zasvěcením se vlastně přeladím na vibrace mistra, který je pochopitelně spojen s Universem, tudíž i zasvěcený se stane jakýmsi kanálem energie. Netuším jistě, jestli se tento kanál dá zavřít, řekl bych však, že ne, a schopnosti předávat energii, čili být napojeni na Universum, máme napořád, i když nikdy neléčíme ;)
Safira: Takže jak jsme se dozvěděli, ty teď můžeš léčit pomocí rukou, že? Ale ty posíláš energii na dálku. To se může až v jiném stupni. Jak to, že to umíš už teď? Jsou tvoje schopnosti tak silné?
Nicholas: Tak tuhle otázku jsem čekal. Mno, neřekl bych, že mé schopnosti jsou tak silné, vždyť jsem teprve začátečník. Je však nutné říct, že když se někomu rozhodnu poslat energii na dálku, musí to být velice důležitý důvod, ne třeba „já to chtěl jen vyzkoušet“. Takhle nepracuji. Navíc, jak správně říkáš, nemám zasvěcení na druhý stupeň, čili nepředávám Reiki, ale vlastní energii. Je důležité, aby se člověk při předávání vlastní energie uměl očistit od negativních emocí, neboť tento způsob nezajišťuje ochranu mezi terapeutem a klientem jako při Reiki terapii, proto terapeut tímto způsobem může chytit nemoc od klienta a obráceně. Je důležité si na to dávat velký pozor, což je právě ten důvod, proč to dělám jen u extra výjimečných situací. Nechci totiž někomu ublížit.
Safira: Aha, takže ty předáváš bioenergii, tedy tu svou. Ale z čeho pak žiješ ty? Nejsou tam nějaká rizika pro tebe? Nemůžeš se třeba úplně vyčerpat a ublížit tak sám sobě?
Nicholas: Překvapilo mě po prvním předání energie, že jsem se ani necítil nějak moc vyčerpaný, dokonce jsem cítil, jak mnou proudí Reiki, tedy jsem byl „zásobován“ Universem. Každopádně si energii můžu zvýšit, takže mně energie ani moc neubude. Samozřejmě, že rizika jsou, jak pro klienta, tak pro terapeuta, klientovi se zpravidla rozklepe celé tělo a cítí teplo až horko.
Díky Bohu se mi ještě nestalo, že bych se nějak úplně vyčerpal, byť to bylo téměř hodinové posílání energie. Jen se mi pak velice dobře usíná :)
Safira: Nichu, jak odhadneš množství energie, které máš poslat? Nemůžeš někomu poslat energie moc? To by asi taky nebylo moc dobré, že?
Nicholas: Záleží to na pocitu v dlaních. Máme-li v dlaních lepivý pocit nad některou částí těla, tam je energie potřeba. Taky po klientech požaduji, aby mi cokoliv hlásili – teplo, chlad, příjemný nebo nepříjemný pocit, případné bolesti, nálady… všechno možné. Právě na dálku se řídím pocity v rukou a reakcemi klienta, u kontaktní přímo Reiki energie je výhoda, že se nelze „předávkovat“. Ale myslím si, že při předávání vlastní energie nebude dobré dát hrozně moc energie, může to mít škaredé následky. Bohužel to nemůžu jak potvrdit nebo vyvrátit.
Safira: Tak a teď k samotnému předávání. Včera jsem ho absolvovala a řekla bych, že s vynikajícími výsledky. Proč je důležité se před a po předávání napít vody?
Nicholas: Reiki totiž odstraňuje z těla jedy a škodliviny, a ony se musí nějakou cestou z těla vyplavit. Voda jim to urychluje ;) A z preventivních důvodů doporučuji to stejné při předávání bioenergie.
Safira: Může se prostřednictvím Reiki a bioenergie dostat do těla přijímacího energii něco z těla samotného předávajícího?
Nicholas: Je psáno, že při předávání Reiki energie nelze „nakazit“ klienta, neboť se vytváří jakási ochrana, která tyto přenosy znemožňuje. Myslím si, aniž bych to měl nějak ověřeno, že tohle bohužel neplatí při předávání vlastní energie.
Safira: To, že se přijímající při předávání nebo po předávání energie na dálku klepe a motá se mu hlava je tedy normální?
Nicholas: Ne tak docela. Jsou lidi, kterým se při předávání vlastní energie třesou ruce, někomu celé tělo nebo se i točí hlava. Myslím si, že je to způsobeno tím, že každý je jinak citlivý na energie. Někdo při zasvěcení necítí vůbec nic, mě šíleně bolela hlava. Je to tedy velice individuální.
Safira: Existují případy, kdy se Reiki energie neposkytuje nebo nepředává?
Nicholas: Ano, existují. Reiki se například nedává na operačním sále, pochopitelně, neboť klient pod narkózou by se mohl probudit, také při zánětu slepého střeva – mohlo by dojít k jeho prasknutí -, dále při epileptickém záchvatu a dá se říct i při srdečním záchvatu, avšak ne přímo na srdce.
Komukoliv, kdo by chtěl pomocí Reiki ublížit, se to vrátí mnohonásobně.
Safira: Nichu a teď trochu z jiného soudku… prý s Reiki léčil Kristus. Je to možné? Dá se s Reiki vyléčit slepý, uzdravit mrtvý nebo malomocný?
Nicholas: Ano, je možné, že i Kristus léčil skrze Reiki. Legenda říká, že Dr. Mikao Usui vedl malou křesťanskou univerzitu v Japonsku. Tam se jej jeden žák zeptal, jestli věří na Kristovo léčení, a on přiznal, že neměl možnost se o tom nějak přesvědčit. Nedalo mu to a vydal se na cestu hledání. V jednom zenovém klášteře našel svitky s rukopisy, jak léčit, a zjisil, že i Buddha vykonával podobné zázraky. Pomocí svitků získal vědomosti, ale ty mu nepředaly sílu. Proto odešel meditovat na horu, a poslední den meditace se mu všechno zjevilo a tím byl vlastně „zasvěcen“. Čili, jedná-li se o Boží energii, tak si myslím, že ano. Avšak s tím mrtvým si nejsem jistý. Je nutné si uvědomit, že Ježíš byl Boží syn, symbol dokonalého člověka bez hříchů a jakékoliv viny. To mu možná dalo tak slavnou a věčnou moc.
Safira: Tak Nichu a poslední otázka: Co je to energetický upír? Jak se jím člověk může stát? Je to vědomé nebo nevědomé? A může se člověk proti nechtěnému úbytku energie bránit?
Nicholas: Toto je spíše otázka na profesora Renina, avšak odpověď pokusím nějak vyhrabat z paměti, mám přece z toho NKÚ – pousmál se – . No, energetický upír je člověk, který vám úmyslně nebo neúmyslně vysává energii. V jeho přítomnosti se vysávaný jedinec vůbec necítí dobře, může být „bez života“ nebo jinak podrážděn, aniž by věděl proč.
Myslím si, že tímto druhem upíra se člověk stává podvědomě nebo vědomě, když touží po energii nebo jí má málo. Například nedávno jsem s jednou slečnou v síni objevil, že je patrně neúmyslnou energetickou upírkou s dost „dobrými“ schopnostmi. Bohužel, jediné, co jsem jí mohl doporučit, byla konzultace s panem profesorem, který se v tom vyzná mnohem více.
Napadený člověk se může bránit tzv. přetržením pout. Je to rituál, kdy si vlastně přetrháte pouta – „přísavky“ – z těla, ne fyzického, a zbavíte takového upíra schopnosti, aby přímo vám bral energii.
Safira: Nichu, děkuji ti za vyčerpávající odpovědi a doufám, že po tvém zasvěcení do druhého stupně si popovídáme znovu :-) Chceš ještě něco dodat?
Rozhodnutí pro zasvěcení do Reiki doporučuji člověku, který se nebojí nabídnout pomoc ostatním, aniž by jej považovali za duševně chorého. Je to investice na celý život, tak se nezalekněte ceny zasvěcení (kolem jednoho tisíce korun mudlovských za první stupeň), protože ve skutečnosti je k nezaplacení.
Existuje několik odvětví Reiki, ať si zájemci vyberou konkrétní druh a nechají se do něj zasvětit. Všechna však vychází z toho jednoho.
Rozhovor připravila Safira Jane Bardotová

17 komentáře

  1. Matthew 8. 5. 2011 16:24

    Je to velmi zajímavé. Určitě to pomůže lide, kteří o Reiki nikdy neslyšeli, nebo by si rádi rozšířili své dosavadní znalosti.

  2. Anonymous 9. 5. 2011 07:27

    Moc hezký rozhovor! Dozvěděla jsem se v něm o Reiki víc než za poslední rok, kdy jsem ho začala brát na vědomí. Super si přečíst rozhovor s někým, kdo s Reiki pracuje! Díky Safir i Nichovi! :)

    Larr

  3. Nim 10. 5. 2011 20:25

    Já pořád nevím, co si mám o Reiki myslet.
    Snad všechny duchovní nauky od starověku učí, že k ovládnutí těchto sil je potřeba především vnitřní disciplína a soustavná studia, která trvají řádově desítky let.
    A najednou se tu vyhoupne Reiki, které funguje typem „dej mi tisícikorunu a za víkend umíš léčit“

    no jak říkám, nevím, co si o tom myslet

  4. Nicholas 11. 5. 2011 12:34

    soucítím s vámi, pane nime. sám vím, jak je obtížné se naučit ovládat něco, co jsme – jak se říká – kdysi uměli. dá to velice moc úsilí.
    až nyní vidím tento „problém“. možná k tomu přispěje fakt, že od doktora usuiho se tento léčebný systém předává „z ruky do ruky“ (doslova), takže jediné větší úsilí vyvinul právě tento doktor, který vlastně studoval starodávné jazyky, jezdil po klášterech a hledal materiály… a pak samozřejmě meditace ;)

  5. Sophia Glis Glisová 11. 5. 2011 15:28

    Jako šéfredaktorka tak nějak cítím potřebu podotknout, že tento článek není „oficiálním stanoviskem redakce Žlutého Trimela“, nýbrž osobním vyjádřením autorů – já osobně na Reiki hledím značně skepticky; jak se k tomuto učení staví zbytek redakce, to nevím. Avšak jistě je dobré být informováni, názor nechť si udělá každý sám.

  6. Nicholas 11. 5. 2011 16:04

    ano, správně ;) toto není stanovisko žt, ale jen několika lidí :)

  7. Melánka 15. 5. 2011 19:47

    Krásnej článek, Nichu :)) Jen tak dál

  8. Anonymous 18. 5. 2011 11:37

    Domnívám se, že Reiki, stejně jako jakákoliv jiná na víře/sugesci fungující technika/filozofie do VS nepatří.* Byla bych spíše pro přesun do KNP, pokud vůbec něco takového v rámci hradu – a vzít v úvahu nějaké mudlvěkové hranice (u mudlovsky dospělých je to jejich věc) – přijde mi, že riskovat, že rodiče zakážou mladšimu Hog proto, že v hlavním chatu si lidi hrají na opravdovou magii** mi přijde nevhodné a až sobecké.

    Tím nechci nijak brát Nichovi/ostatním jejich energii, věřím, že snaha pomoci má reálné výsledky a je myšlená dobře, jen upozornit na to, že to z jistého úhlu pohledu může být problematické. A také na to, že online nikdy nevíme, jak co druhý vezme – zejména to s tím energetickým upírem mi přijde drsné…

    **hraním na opravdovou magii nechci Reiki urážet, jen chci upozornit, jak to může působit na obyčejné lidi.
    *drsnější příklad – jehovistu bychom ve VS neradi.. Ale čím se (z pohledu působení na dítě/jeho rodiče) liší? Když budete věřit, že se vám dostane pomoci, a posloucat svého zasvěceného, budete se mít dobře/lépe…

    Jen pro úplnost, já sama moc nevěřím vesmírné síle, ale uznávám, že už hovor o soustředění a pomoci může psychologicky zafungovat…

    Queti

  9. Anonymous 19. 5. 2011 19:03

    Zde souhlasím s Queti…rozhovory o Reiki do Velké síně opravdu nepatří…stále mnoho lidí „reikisty“ považuje za sektu…což rodičům fakt nevysvětlíte, když na monitoru svého dítěte uvidí slova jako vesmírné universum, energie, předávání bioenergie.

    Tohle fakt pro opravdové zájemce do KNP.

    Článek je to sice popisný a velice podrobný, ale s mnoha věcmi, které Nich uvedl zásadně nesouhlasím…a pokud článek o zasvěcení do II. stupně Nich pojme tak jak si představuji, že pojme…nebudu ho považovat za reikistu, ale reiki-rychlokvašku s pseudosalvatorským egem.

    Jinak já mám Reiki 3a (tedy Mistr) již několik let…a opravdu nesouhlasím s debatami na Hogu…tohle tu nepatří. Na to jsou jiné časopisy, www a chaty po internetu…

    Phillipa

  10. Nicholas 21. 5. 2011 19:09

    tak sorry, že tu nepíši o pohádkách s drakem, který měl třináct hlav

  11. Anonymous 21. 5. 2011 20:26

    Ale Nich toto nevykládá každému na počkání…já jsem se o tom, že je umí manipulvoat s Reiki dozvěděla náhodou…o tom jak to funguje, proč to funguje a jestli to funguje je tento článek. Nikomu nic nevnucuje a nikoho nepřesvědčuje a „netlačí“ mu nic do hlavy. Prosím uvědomte si, že tohle je jen osvětlení toho, co je a není Reiki. Takže srovnání s Jehovisty je více než přehnané. A útoky na Nicha si také schovejte…označovat ho za rychlokvašku jen proto, že mi odpověděl nebo odpoví na několik otázek je totiž trochu přitažené za vlasy.

    Safira

  12. Anonymous 22. 5. 2011 21:01

    Safir, já nemám nic proti článku. Jsem ráda že vyšel, Nich tím řekl velmi mnoho o tom, jak to téma vnímá on.
    Využila jsem toho, že vyšel, abych vyjádřila názor, že i dobře míněná snaha pomoci může být zároveň problematická. Srovnání s jehovisty jsem použila zcela záměrně a stojím za ním -neříkám tím, že je to srovnatelná filozofie, ale že to, co je na první pohled vidět, není příliš odlišné.

    Není to kritika, je to názor. A proto jsem psala sem, s tím, že se z toho mohla/může stát i diskuze, kde mi třeba někdo z profesorů řekne, že to beru moc tragicky, že to cílům HOGu neodporuje… Chtěla jsem tím říct, že k HOGu tak, jak ho vidím já (tedy bezpečné virtuální místo, kde si může hrát kdokoliv, bez ohledu na věk, protože svět čar a kouzel je společný), se Reiki ve VS nehodí. Už proto že je to něco, co vyžaduje určitou dospělost k rozhodnutí.

    Queti

  13. Anonymous 23. 5. 2011 07:28

    Queti jasně já to chápu, ale myslela jsem to především tak, že Nich o Reiki ve VS nemluví běžně a pořád. Co já vím, zažila jsem tam rozhovor na toto téma asi 2x a to podle mě není mnoho. Mimochodem Váš článek v CD o Astrálním cestování také vyvolal ve VS mnoho rozhovorů na toto téma. Řekla bych, že v tomto případě jsou obě témata (Reiki i Astrální cestování) srovnatelná a my se tedy nemáme za co stydět nebo VS nějakým způsobem cenzurovat. Je to veřejný chat a pokud dodržujeme pravidla můžeme se bavit o čem chceme. Nebo se pletu? Nikoho k Reiki nepřesvědčujeme a ani toto téma nevnucujeme. Pokud by přeci jen někdo chtěl Reiki poznat, tak právě k tomu slouží tento článek. To byl v podstatě účel. A mimochodem v mudltelevizi se o Reiki mluví téměř neustále, také proto tento článek. Díky němu má běžný smrtelník možnost dozvědět se o tématu, které se v jeho okolí vyskytuje, nějaké podrobnosti.

    Safira

  14. Anonymous 23. 5. 2011 18:28

    Mě se třeba nelíbí i článek a některé jeho nuance a zapírat to nebudu.

    Phillipa

  15. Anonymous 23. 5. 2011 19:41

    A ještě před tím, než mě ukamenujete, chci podotknout, že se na to dívám hold z jiného pohledu než jako člověk, který něco někde slyšel něco o Reiki a rád by věděl, co to vlastně je.

    A proto mě při pročítání článků, které si dávají za cíl seznámit s Reiki, iritují názory, které jsou lidem předkládány jako dogma. Třeba nesouhlasím s tím, že Reiki lze předávat až v 2. stupni..to třeba pravda není. Dar vidění do budoucnosti? Nebo že Mistr Usui byl křesťanský kněz…pouhý mýtus. A že Reiki se nepoužívá při operacích? Při epileptickém záchvatu? To Nich četl kde?

    A nejvíc mě dostává fráze „léčit lidi“ – člověk, který se zabývá Reiki, je pouze PROSTŘEDNÍKEM, nikdy nedává nic ze sebe…nemá s léčením nic společného. On „pouze“ zprostředkuje energii, která pak působí v těle toho, kdo přijímá. Reikista je pouze pošták, který balíček přinese a předá. To, že nese právě on zrovna balíček, je super, ale není autor. Stejně dobře tak si člověk sám na tu poštu mohl přijít sám….

    Jop, a rychlokvaška je pro mě každý, kdo je „zasvěcen“ přes net, na dálku anebo na kurzu, který trvá méně než 12 hodin. A bohužel musím uznat, že v dnešní době souhlasím více a více s názorem několika filosofů, že velká část aktivit New Age (kde Reiki patří) jsou už jen duševním supermarketem nebo velkoprodejnou duše.

    Phillipa

  16. Anonymous 24. 5. 2011 18:01

    částečně souhlasím s phillipou a safirce děkuji za komentáře, které mnohé vysvětlily.

    ano, z reiki se pomalu stává dobrý „business“. a můžu tě ubezpečit, že na dálku vážně zasvěcen nejsem ;) a o tom epileptickém záchvatu a operacích mám přímo v materiálech od mistra, tudíž je mám právě tímto podložené. stejně tak i „mýtus“ o mistru usium jakožto křesťanském knězi.

    tím, že jsme kanálem a předáváme energii, aby se tělo uzdravilo samo, se podle mě dá říkat léčení. praktický lékař je v podstatě taky kanál a říká se o něm, že léčí, i když léčí přímo farmaka.

    také souhlasím s queti – svět rpg a ten reálný je něco jiného. avšak vidím-li, že se lidé o tato témata zajímají, můžu jim poskytnout informace (ať se to týká čehokoliv, čemu dostatečně rozumím). myslím si, že tak to dělá mnoho lidí.

    každopádně děkuji za všechny komentáře.
    nich

  17. Anonymous 11. 6. 2011 11:52

    Já bych se chtěla zeptat, jestli je nějaké omezení věku na „zasvěcení“. Jednou jsem totiž byla na nějaké akci, kde se mluvilo o Reiki, a bylo tam řečeno, že k „zasvěcení“ k Reiki mi musí být dotyčnému více než 15 let. Je to pravda, nebo se zasvěcení může zúčastnit i mladší člověk?

    Lodnis Avicellus Night

Napsat komentář: Nim Zrušit odpověď na komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

*