Trimeles / Co se kde šustne / Vosorožci: Tajemství odhaleno!
Tradiční nováčkovský turnaj – shrnutí Nováčkovská výprava Šokující záhada: Hrad zmizel! Konspirační teoretici (ne)mají jasno! Jejej, něco se pokazilo! Tenkrát na Západě – shrnutí 4. a 5. kola Příčná kombinatorika IV – Zpátky do školy Knižní klub u Trimela – Šikmý kostel TNT2024: Třetí úkol Bertranda Hooki: „Očividne sú na škole mocné kúzla, čo menia plány.“ Ohlédnutí za Tenkrát na Západě – Statistiky, body a střípky ze zákulisí TNT2024: Druhý úkol Školní rok Léto 2024 Tenkrát na Západě – shrnutí 3. kola Mrzispárský večírek II. aneb Kterak jsme ztratili Tesáka TNT2024: První úkol Tradiční nováčkovský turnaj 2024 Emoji na Hradě VI. Tenkrát na Západě – Epilog Pět odstínů léta – zážitky Pět odstínů léta – seriály Tenkrát na Západě – shrnutí druhého kola Tenkrát na Západě – Kde domov můj Tři soudky radí 11 Pět odstínů léta – filmy Tenkrát na Západě – Po bouři Viridis Am Reevesová: „Měla jsem systém, krásně fungoval, dokud se nerozpadl.“ Pět odstínů léta – Letní laskominy Tenkrát na Západě – shrnutí prvního kola Tenkrát na Západě – Do boje! Vlzivolský večílek Hemzy vol. 3 Pět odstínů léta – knihy Tenkrát na Západě – Morální dilema PON – Pod Osm Nejdu Zápisník jednoho dinosaura V – Dinosaurus na koštěti Petronela Uječená: Na jeden den duchem Tenkrát na Západě – Na cestě Tenkrát na Západě Za hranice kouzelného světa – II. část Kagíkování – Alchymista I. a II. Za hranice kouzelného světa – I. část Kagíkování – Bystrozor II. Knižní beseda Příčná kombinatorika III – Famfrpál Amanda Wright: „Nevyhrožuju, neslibuju, neuplácím.“ Dungeons&Dragons aneb Každý může být hrdinou I. Tři soudky radí 10 Magické podniky I. Jezevci na cestách aneb Žlutý sraz v Praze Hog v kocke 19 a 3/4 – Protože smíchu není nikdy dost Hog v kocke 19 – Kagíci? Kagíci! Jak jste tvořili frázevoloviny, a jak to s nimi dopadlo Jak to dopadlo s Březnovou knižní šifrou Rose Daninatali: „Jezevci, těšte se, až vás zase proberu ze zimního spánku.“ Cesta za pokladem LS2024 Mrzimorské výstřelky aneb co všechno z nás zase vypadlo Sebechvála nám nesmrdí aneb Jak dopadly trimelesí ódy Žlutá, kam se podíváš… Teda pardon, zelená?! Měsíc knihy DIY – 7. díl Zápisník jednoho dinosaura IV – Ať žijí technologie (aneb při čem všem jste byli zároveň na hradě) Malé, Malej, Malučký… Princ Hog v kocke 18 – Nový školní rok Březnová knižní šifra Žlutého Trimela Nováčkovská výprava pro Magíka Připravit k luštění – Březnová knižní šifra Žlutého Trimela na obzoru! Příčná kombinatorika II – Vetešnictví u Kšeftaře Deskohráčův stolek speciál – Harry Potter Vzestup Smrtijedů Valentýnské menu DIY – 6. díl Zápisník jednoho dinosaura 3 – Výzva tajemného kloboukového semináře 13 otázek pro profíky Enid Bloom: „Musím říct, že mi to otevřelo oči.“ Hog v kocke 17 – Kagíci Sprosté slovo na šest? Příčná kombinatorika 2024 – Co nás čeká a nemine I. Silvestrovské hemzulky Hog v kocke 16 – Vánoční smíchmajstr Vánoce, Vánoce, přicházejí Vánoční pohyblivé obrázky II – seriály Mrzimorský vánoční playlist Trimeles na cestách – kam za vánoční atmosférou? Vánoční pohyblivé obrázky Hog v kocke 15 – Školní rok v plném proudu Velká vánoční stávka Zápisník jednoho dinosaura 2 – Paměť není, co bývala Mrzimor získal magíka s názvem „Veselá kopa“ Vánoční dárky za hubičku DIY – 5. díl Cesta za pokladem ZS24 Pohřešuje se! Pomoz zatoulaným strašidlům najít cestu domů Last minute halloweenský kostým v Hog stylu Halloweenská křížovka plná (nejen) strašidel Moudra z čarostavů Podzimní tvoření DIY – 4. díl Luna Goshawk: „Očakávania boli, zatiaľ sa mi plnia a možno aj prevyšujú.“ Zápisník jednoho dinosaura – Rozmrazená, ale plešatá Rekapitulace Celoletní úkoly Prokletí termínové neděle Hog v kocke – 14. část – Zpátky do lavic! Ohlédnutí za TNT Rekapitulace Nisqa

Co se kde šustne, Rozhovory

Vosorožci: Tajemství odhaleno!

V předchozím článku o vosorožcích jsme narazili na záhadné texty v dívčích umývárnách, kde se hovořilo o jakémsi neznámém tvorovi – jeho vzhledu, návycích či přivábení. Nedalo mi to a poslala jsem sovu slečně Betelgeuse Orionis, která učí Péči o kouzelné tvory u nás na hradě, a na záhadné nápisy se jí zeptala.

S.S.: Z článku vyplývá, že jsem v umývárně narazila na zvláštní směs na sebe navazujících informací z vaší oblasti profesorování. Můžete mé domněnky potvrdit? Lákáte studenty na originální způsob výuky?

B.O.: Já osobně takto nikam nikoho nelákám, až do přečtení vašeho článku jsem neměla ani tušení, že se něco takového děje, přeci jen, studentské záchodky dvakrát často nenavštěvuji. Nicméně už jsem pochopila, proč mi do minulého testu dvě z mých studentek napsaly ke všem otázkám odpověď „vosorožec“. Která byla samozřejmě špatně.

 

S.S.: Co si myslíte o tom, že studenti ve svém volném čase studují kouzelné tvory a navíc se takto o své vědomosti dělí se spolužáky? Motivujete je ve svých hodinách, aby byli aktivní i mimo výuku?

B.O.: Co si o tom myslím? Vzhledem k tomu, že žádný tvor jménem vosorožec, včelorožec, nebo dokonce sršňorožec neexistuje, příliš bych to nenazývala studiem kouzelných tvorů ve volném čase. Otázkou je, zda si někdo z dotyčných anonymních pisálků (či spíš jejich čtenářů) myslí, že se takto opravdu vzdělává – v tomto směru bych tomu na základě těch výše zmíněných testů z předminulého týdne docela i věřila.

Jinak své studenty k samostudiu samozřejmě pobízím, doufám ale, že většina z nich pochopila, že se vědomosti hledají v knihovně, nikoliv na záchodku.

 

S.S.: A na závěr ještě poslední otázka. Kdybyste si někde na hradě mohla vybrat jakékoliv obvyklé či neobvyklé místo pro výuku Vašeho předmětu, vyučovala byste v učebně nebo zvolila něco vhodnějšího, zajímavějšího?

B.O.: V učebně rozhodně ne, tam jsem se svými studenty strávila všeho všudy snad dvě hodiny. Takže ano, není to žádné „kdybych si mohla vybrat“, Péči o kouzelné tvory prostě vyučuji vždycky tam, kde se kouzelní tvorové nacházejí. Občas je to trochu boj, někteří moji kolegové nemají zrovna pochopení pro bádání ve výklencích za dveřmi jejich kabinetů – no ale tak když si tam ty běhnice pěstují, co s tím nadělám, že. – pokrčí rameny – Nejčastěji ale vyrážíme mimo hrad, nejvíce tvorů lze samozřejmě najít právě venku. Nicméně na záchodkách jsem nikdy nevyučovala, jestli se ptáte na tohle. – usměje se –

 – … –

Za odpovědi jsem slečně poděkovala a popřála jí více studentů studujících v knihovně. Z rozhovoru je jasné, že informace, na které jsem narazila, nelze brát moc vážně a očividně šlo o nějaký žert. Vzhledem k tomu, jak na sebe texty navazovaly, muselo jít o žert záludně promyšlený a rafinovaně naaranžovaný. Přesto mi výuka v umývárnách nešla z hlavy a zamyslela jsem se nad tím, kdyby někdo opravdu chtěl volit takový styl výuky, bylo by to vůbec zdraví neškodné? Protože jsem zrovna měla volnou chvilku (úkoly nemají nožičky a neutečou, takže času dost), zeptala jsem se na pár otázek také hradního zdravotníka, pana Matthewa Whitecrowa:

 

S.S.: Co si jako hlavní hradní zdravotník myslíte o případné výuce na toaletách? Je to hygienické?

M.W.: Myslím, že nelze házet do jednoho pytle umývárny s toaletami. Podle mého názoru je umývárna mnohem víc, než jenom záchodky. Je tam prostor pro kreativitu, imaginaci,… Křídou pokreslená zeď propůjčuje prostor hradní kreativitě, a zde pozornějších jedincům neujde jistá podobnost mezi tabulí a právě touto zdí.

Ať už oficiálně, nebo ne, umývárna je místem, kde se věci objevují a mizí. Poklidné a nic neříkající nápisy střídají revoluční myšlenky a na stejném místě se mísí kresbičky bezpočtu postaviček a dvouslovné „výkřiky do tmy“ s geniálními podněty a myšlenkovými konstrukcemi.

Abych ale odpověděl přímo na vaši otázku. Ano, je to o hygieně. Když se člověk má kde vypsat, rozhodně tak učiníme za dost alespoň psychické a myšlenkové hygieně. – směje se –

 

S.S.: – zasměje se také – Jaká nebezpečí by tam na mladé vědomostichtivé studenty mohla číhat?

M.W.: V dnešní době, kdy se důležitá sdělení musejí vejít do 140 znaků a mladý člověk stěží udrží pozornost déle, než pět minut, je poměrně snadné věci pochopit jinak, než jak byly původně myšleny. V umývárně na to narážíte každý den. Autor zůstává anonymní, takže se ho nemůžete zeptat na to, jak to vlastně myslel a nutí váš to domýšlet si fakta. Na jednu stranu to podporuje naši fantazii, ale na tu druhou bychom asi neměli nic z toho, co se tam objeví brát příliš vážně, zvlášť pokud si opravdu nejsme jistí tím, že se to týká zrovna nás.

Vzkazy v umývárně pěkně poukazují na to, jak to často funguje i v životě.

V jednu chvíli tu nic nebylo, pak se něco na okamžik objeví a chvíli to tu je a za několik hodin to tu zase není. Takže je trochu hloupé dělat na základě něčeho takového závěry a věci, které mohou mít trvalejší následky. Člověk si často neuvědomuje, že slova mají moc uzdravit i zranit. A to se týká nejen toho, kdo je slyší, ale i toho kdo je říká (píše).

 

S.S.: – kýve hlavou a pokládá poslední otázku – Pokud by chtěl některý profesor zvolit takový netradiční způsob výuky, jaká opatření by se musela zavést? Přeci jen po nedávné epidemii má každý z všemožných bacilů strach.

M.W.: Určitě bych si vzal zdravotní roušku, dbal na to, abych si po příchodu i před odchodem umyl ruce mýdlem a asi bych nepsal domácí úkoly na kousky toaletního papíru. Přece jenom všichni asi chceme, aby naše práce byla ohodnocena na patřičné úrovni, a ne aby to profesor prostě spláchl jedním šmahem – zasměje se –

 

A tady to vidíte. Informace na zdech umýváren mohou být zábavné, někdy poučné, vedou k zamyšlení, ale mohou také zraňovat. Je tedy potřeba brát vše s nadhledem, ohlížet se na ostatní a hlavně, a to je nejvíce důležité, vždy si umýt ruce!

 

Sinnie

Napište k tomuto příspěvku komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

*