Trimeles / Aktuální zprávy / Kam nám hrad kráčí a kam dojde?
Sebechvála nám nesmrdí aneb Jak dopadly trimelesí ódy Žlutá, kam se podíváš… Teda pardon, zelená?! Měsíc knihy DIY – 7. díl Zápisník jednoho dinosaura IV – Ať žijí technologie (aneb při čem všem jste byli zároveň na hradě) Malé, Malej, Malučký… Princ Hog v kocke 18 – Nový školní rok Březnová knižní šifra Žlutého Trimela Nováčkovská výprava pro Magíka Připravit k luštění – Březnová knižní šifra Žlutého Trimela na obzoru! Příčná kombinatorika II – Vetešnictví u Kšeftaře Deskohráčův stolek speciál – Harry Potter Vzestup Smrtijedů Valentýnské menu DIY – 6. díl Zápisník jednoho dinosaura 3 – Výzva tajemného kloboukového semináře 13 otázek pro profíky Enid Bloom: „Musím říct, že mi to otevřelo oči.“ Hog v kocke 17 – Kagíci Sprosté slovo na šest? Příčná kombinatorika 2024 – Co nás čeká a nemine I. Silvestrovské hemzulky Hog v kocke 16 – Vánoční smíchmajstr Vánoce, Vánoce, přicházejí Vánoční pohyblivé obrázky II – seriály Mrzimorský vánoční playlist Trimeles na cestách – kam za vánoční atmosférou? Vánoční pohyblivé obrázky Hog v kocke 15 – Školní rok v plném proudu Velká vánoční stávka Zápisník jednoho dinosaura 2 – Paměť není, co bývala Mrzimor získal magíka s názvem „Veselá kopa“ Vánoční dárky za hubičku DIY – 5. díl Cesta za pokladem ZS24 Pohřešuje se! Pomoz zatoulaným strašidlům najít cestu domů Last minute halloweenský kostým v Hog stylu Halloweenská křížovka plná (nejen) strašidel Moudra z čarostavů Podzimní tvoření DIY – 4. díl Luna Goshawk: „Očakávania boli, zatiaľ sa mi plnia a možno aj prevyšujú.“ Zápisník jednoho dinosaura – Rozmrazená, ale plešatá Rekapitulace Celoletní úkoly Prokletí termínové neděle Hog v kocke – 14. část – Zpátky do lavic! Ohlédnutí za TNT Rekapitulace Nisqa TNT: Úkol třetí Olivia Wines: „O Mrzimor se nebojím, my si poradíme.“ Směnárna na planetě Meeraha TNT: Úkol druhý TNT: Úkol první Rekapitulace Umubumbe Tradiční nováčkovský turnaj je zpět! Planeta Nisqa Rekapitulace Gezegen Prázdninové pohodové poslouchání: Potterovský podcast Emoji na Hradě V. Rekapitulace Domicilium Planeta Umubumbe Planeta Gezegen Jak probíhalo slavnostní ukončení školního roku u jezevců? Domovská planeta Domicilium Vesmírná odysea – mise začíná Vesmírná odysea Hog v kocke – 13. část – Souboják vol. 2 Harry Potter storkát jinak aneb jak očaroval mudlovskou literaturu Potter opustil ministerstvo, je teď ragbista Hog v kocke – 13. část – Souboják Souboj se stylem Famfrpálové perličky Jak se v Mrzimoru nosí NiT? Hogwarts Legacy Stále vzpomínám na Albínku Rozhovor s Ivy Emersonovou: „Mrzimor je moje srdeční záležitost.“ Rozporuplné pocity aneb jak se těšíme na nový HP seriál Remake, o který nikdo nestál – co se ví o novém seriálu Harry Potter Hog v kocke – 12. část – Umíme se sobě zasmát Tom Felton: Beyond the Wand Jarní dekorace DIY – 3. díl Deskohráčův stolek: Takenoko a rozšíření Panďátka Mrzimor napříč jazyky Jaké je býti nejbohatší v Mrzimoru? Žluté duše ve fialovém hábitu – Oresta McCollin Vianueva Hog v kocke – 11. část – Hradní novinky 13 otázek nejen pro shopaholiky Deskohráčův stolek: Architekti Západního království Novoroční vybarvování – vyhlášení Zimní dekorace DIY – 2. díl Famfrpálová sezóna zima 2023 Novoroční vybarvování Novoroční přání 2023 13 vánočních otázek pro Grinche i Kdovíky 2/2 Jezevci přejí Veselé Vánoce Jak se v Mrzimoru nosí Vánoce? 13 vánočních otázek pro Grinche i Kdovíky 1/2 Zase (ne) zkouškujeme! Jak se v Mrzimoru nosí žlutá? Vánoční dekorace DIY – 1.díl Copak by jen kluběnky nosily? Jak se v Mrzimoru nosí Halloween? Halloween zaneprázdněné čarodějnice Famfrpálové tréninky v plném proudu

Aktuální zprávy, Zamyšlení

Kam nám hrad kráčí a kam dojde?

Zdravím všechny čtenáře Žlutého Trimela!

Teď si nejsem jistý, jestli jsem na podobné téma už nepsal… – listuje v Trimelovi, ale pak pokrčí rameny a vrátí se v duchu zpátky – Možná ano, ale co už.

Taky jste si všimli, jak nám hrad pomalu usíná? Ne? Vážně? Tak schválně. Pojďte nakouknout.

Chtěl bych to svést na jaro, ale tenhle usínací (a já doufám, že je to jen usínací a ne nic horšího) trend pozoruju už několik měsíců. Pokaždé se hrad na chvíli probere z letargie, ožije, aby následně opět usnul.

Schválně si uděláme jednodenní průřez VS.

(část 1 – VS 31. 3. ve 12:09 hod. – vidíte večerní a ranní konverzaci, která vydržela až do poledních hodin)

Říkal jsem si, jestli to třeba nevidím takhle jen já, protože přiznávám, že na hrad poslední dobou taky chodím méně a proto jsem se zeptal pár lidí. Většinou se mi dostalo odpovědí, že:

  • je jaro a tak jsou víc venku (ale v zimě jaro nebylo, ne?)
  • se baví v kolejkách (pokud zábava a komunikace probíhá v kolejních místnostech, je to jen ok )
  • nenachází na hradě odezvu na své snahy rozpoutat zábavu (což je smutné)
  • nemám otravovat

Pravdou ale zůstává, že když přijdu na hrad, z velké části je ve VS tma a ticho, nebo tam studenti potichu baští fazolky ve snaze dosáhnout fazolkových magiků, případně se mění v inzertní tabuli. Ale abych nebyl nespravedlivý, samozřejmě se tam i povídá a probírá se ledasco, ale rozhodně to má do ukecané VS, jak ji mnozí známe, daleko.

Co jsem tak koukal, mnohem čilejší konverzace probíhá v dívčí umývárně navzdory tomu, že Uršula je bonzačka.

Možná to bude tím, že v umývárně nejde zdánlivě poznat kdo, co píše a tak se tam nezřídka setkáme s velmi pikantními nápisy a dokonce s literární tvorbou. A občas je fakt hodně povedená, to musím uznat. Možná bych loboval za vznik podobně anonymní místnosti, která bude sloužit právě těmto ostýchavým básníkům jako recitační sál.

Ale vraťme se k tomu zvláštnímu odmlčení se, které se nám po hradě šíří. Zeptal jsem se na názor shůry, protože když někdo kouká na problémy seshora, bývají prý nezaujaté. Takže Grapiško, jak ty to vidíš? Proč je hrad poslední dobou takový zamlklý?

Tedy Andíku, nejsem si jistá, zda to bude nezaujaté, nemůžu ti nabídnout nic víc než svoje myšlenky a pocity.

Často jsem na hradě slýchala věty o tom, že už to tady není jako za starých časů, že dřív byla tráva zelenější a nebe modřejší. To se psal rok 2010. A já si říkala proč proboha, vždyť je to tady tak skvělý! Neuvěřitelná legrace, RPG kam se podíváš, spousta zábavy, trochu povinností, přátelský pokec ve Velké síni na jakékoliv téma si vzpomeneš. To nemohlo být lepší, ne? Pár let se to na téhle úrovni drželo, ale teď tak procházím naším hradem a říkám si: „Co se to tady proboha stalo? Kde jsou všichni?“

Dříve jsem chodila do Velké síně hlavně za zábavou, dělat trochu bugr a hlavně se od srdce zasmát, nebo se účastnit nějakého prima RPG, co jsme si s ostatními studenty či profesory vytvářeli. Teď vejdu do síně a vidím jen prázdné konverzace, zdvořilostní fráze a naprosto všeobjímající nudu, která dokáže zabít i mrtvého. A pokud tam zrovna není nuda a sucho, vídám tam naprosto nepochopitelné šarvátky většinou kvůli tomu, že někdo řekl něco, co „neměl“. A tak přemýšlím o tom, proč v současné době vypadá náš hrad jako sešlost pozůstalých na pohřbu nějakého úředníka.  Nechci tady vybízet k nějaké rebelii nebo k porušování školního řádu, ale nemá být hrad místem odpočinku, legrace a pohody? Namísto toho jsme sešněrovaní samými zákazy, příkazy, povinnostmi a pravidly, která jsou mnohdy postavená úplně na hlavu. A právě tak to teď na hradě vypadá a můžeme si za to sami, nikdo jiný to neudělal. A je to čím dál horší. Proč je ve Velké síni nuda nebo ticho? Protože každý si dvakrát rozmyslí, jestli mu trocha zábavy a nevinné konverzace stojí za hromadný útok partičky moralistů, kteří – ruku na srdce, vážení – mají svědomí čisté asi jako montérky automechanika na konci směny. Pak už začnou lítat paragrafy školního řádu, kárné tresty, všeobecné kamenování a nejlépe vyhoštění z planety.  Ano, je třeba dodržovat určitá pravidla slušného chování a etiky, ale, pro Merlina, tady opravdu nejsme na předávání státních vyznamenání! Ano vím, chodí sem malé děti a nesmíme kazit mravní výchovu mládeže, ale to sem dříve nechodily, když bylo všechno v pořádku? A jací jste byli vy v jejich věku? Proč mám pocit, že většina těch morálních houslí hraje falešně? A tohle pak člověku sebere veškerou chuť se zapojit do dění na hradě. Je prostě jednodušší nechat ho pomalu umírat pod návalem korektnosti a pravidel, než se nechat kamenovat. Proto je velká síň, dříve středobod všeho dění, mrtvá. A hrad pomalu umírá s ní. Od toho se pak odvíjí všeobecná nálada panující v našich Bradavicích. Nuda, otrava, znechucení a vztek. Seberte lidem zábavu a radost, dejte jim jen povinnosti a zákazy. Výsledky studie si povíme, až bude experiment hogwarts.cz ukončen.

(část 2. – VS 31.3. v 15:49 hod. – stále je patrná večerní i ranní konverzace, kterou jsem z důvodu prostoru neprintoval celou)

No a tady to vidíte. Grapiška mi píše z duše… – zarazí se – ona píše vlastně i ze svojí duše, takže nám píše z duší.

Ano, souhlasím, že něco do VS nepatří. Nadávky, vulgarity, hádky… Ale když někdo přijde a napíše, že venku je zima a jde si udělat grog nebo svařák a dostane za to po tlamině, pak mi to přijde jako falešná hra na slušnost. Jak moc se mi stýská po večerech, kdy jsme poslouchali…

(ukázka je podle všeho nevhodná pro mladší ročníky, tak si rozmyslete, jestli budete číst dál)

1

2

3

 

 

 

Ono to pokračovalo dál, ale jako ukázka stačí… Ano, téma je do VS nejspíš nevhodné, ale byla legrace a nás bavilo ji dělat. Kdybychom si povídali o psaní úkolů, asi bychom se moc nenasmáli.

Další, koho jsem přepadl, abych ho okradl… tedy, abych se zeptal na jeho názor, je slečna, která bohužel loni z Hogu odešla – Riannon Evansová. Byla stručná.

Asi je to lidmi. Berou to moc vážně, ne jako hru, ale jako reál. Neumí se bavit, hrát RPG a neberou ohled na jiné.

Asi ano. Pořádné RPG jsem ve VS už pěkně dlouho nezažil. Zábava tam občas je. Já jsem skromný člověk a pokaždé mi udělá obrovskou radost, když například hradem lezou pavouci. Nebo kočky. Na apríla se měníme všichni v chameleony nebo i obyčejný déšť lízátek nebo holubů. Pokaždé je to vítané zpestření všeobecné nudy, která do hradu strká ne jeden prstíček jako jezinka (nebo jeskyňka?), ale vrazila tam už obě ruce.

         

 

Jako poslední jsem oslovil slečnu Buráčka Orestu Vianueva 

Možná jste si o kus výše všimli, že byla poměrně často účastníkem všech našich akcí a lumpáren. A co ona poví?

Je na hradě smutno a nuda? Ano, myslím si, že na hradě je poslední dobou čím dál víc smutno. A proč tomu tak je? Inu, je to atmosférou, lidmi a především tou horou zákazů, co tam teď je. Všude jsou jen mravní policajti, kteří vás při náznaku nějaké zábavy či dvojsmyslu vypeskují ze síně pryč.

Chybí mi doby, kdy v síni panovala legrace, lidi hráli RPG či jen tak blbli. Dnes se raději zdrží, než aby se zapojili. Ano, někdy je těžší se zapojit, když tam děti probírají vysloveně nesmysly nebo učivo a testy. To chápu, ale jsou tam i tací, kteří se snaží tu atmosféru zábavy a hry obnovit, ale bez úspěchu. Ti starší se párkrát zapojí, ale když dostanou za uši, raději se uklidí do ústraní a blbnou jinde nebo vůbec. A ti noví? Někteří jen koukají, jak telata na solnou kostku, a nevědí, co dělat. RPG pomalu neovládají, často očekávají, že všechno dostanou naservírované nebo to někdo udělá za ně.

Já tohle hlídání na jednu stranu beru. Bylo pár skupinek mladých, kteří když viděli nás starší blbnout, mysleli si, že mohou totéž. To by tak špatné nebylo. Naopak. Jenže oni to vysloveně přeháněli a udělali z toho takové prasárny a nechuťárny, že se doteď až divím, kam na to chodili. S tím bohužel přišla hromada zákazů, hromada okřikování, hromada policajtů a někteří už nesnesou ani ten drobeček zábavy.

Plus si myslím, že je to spojené i s tím, jaká tam momentálně panuje situace, co se vztahů týče. Někteří jsou totálně šílení a berou Hog jako skutečný život a ne hru, zábavu, únik od reality.  Jednoduše tím žijí a jsou tím posedlí. Je tam i řada lidí, kteří jsou tak falešní a neupřímní, že jsou schopni lidi vyštípat, i po mnohaletém pobytu na hradě, a znechutit jim celou hru. Některé situace raději vynechám, ale dost to ovlivňuje hru. Negativně.

K čemu tohle všechno vede? Lidé akorát odchází, je tam ponuro, je tam nuda. Nic se neděje. Chod hradu tak z větší části už ovlivňují jen ti, kteří tím doslova a vyloženě žijí a pomalu nedokáží žít vlastní život a odtrhnout se od toho. Sakra lidi, probuďte se. Tohle je hra, zábava, kde se dá zažít spoustu legrace, namísto neustálých hádek, rozepří a podvodů!

Vždyť jde jen o to, se pobavit a strávit čas s lidmi, kteří jsou si něčím podobní, a něco je spojuje. Ale takhle starší hráči spíš odchází, protože vnímají daleko více ty rozdíly mezi dnes a tehdy, než lidé, co tu jsou chvilku a již do nové atmosféry přišli.

Nechci říkat, že je to jen novou krví, ale má to svůj vliv. Každá registrace je něčím výjimečná a tyhle poslední dvě… ve většině jen přispívají k tomu smutnu, co tam teď panuje i přes snahu vrátit zpět tu bezva skvělou a zábavou atmosféru, kdy se Velkou síní ozýval samý smích a rány, jak se lidé poplácávají, padají pod stůl, spolupracují, neobviňují se a hlavně si UŽÍVAJÍ!!

Co dodat? Víte… hodně věcí se nesmělo a nesmí, a přesto byly chvíle, kdy legrace byla na prvním místě. Například kopat druhé jen tak pro zábavu se nesmí!!

…a nedej Merlin, když se omylem trefíte do někoho, kdo ani letět nechtěl, že? A zkazí tím ten člověk zábavu? Ani omylem :o)

 

Možná bychom se nad sebou měli zamyslet. A  nejen zamyslet, něco s tím udělat, protože…

(část 3 – VS 31. 3. ve 20:40 min) 

…jak sami vidíte, VS prospala celý 31. březen. A nejen ten. 

 

Já vám pro zábavu připravím pár Barevných Velkých síní, kde společně zavzpomínáme na chvíle, kdy  byla legrace.

Zatím díky za váš čas 

Andy

 

19 komentáře

  1. Ansi 4. 4. 2017 08:32

    Ja to vidim stejne. Driv jsem rada chodila do VS delat zabavu. A mela jsem to tam rada. Pak se ale seslo par lidi, kteri mi to dokonale znechutili. Jedna nejmenovana osoba se do mne pustila velmi nevybirave az vulgarne, nevyjimaje osobni utoky. Pritom ona neni vzorem slusneho chovani ani nahodou, jak se opakovane dozvidam. Vite, driv jsem se na Hog chodila bavit… Ted uz jsem tu jen kvuli svym studentum, kteri mi diky merlinovi stale delaji radost. Ale byvalo to tu lepsi.

  2. Tam 4. 4. 2017 09:36

    Bohužel pravdivý článek. Posílám pozdrav z Mražákolandu. =D

  3. Jamie 4. 4. 2017 11:15

    Velice dobře napsaný článek, souhlasím. Hog znám hodně dlouhou dobu, až se podivuji nad tím, kolik to je let…
    Myslím si, že problém je především v lidech, ať se jedná o studenty, profesory, vedení, jsme v tom všichni. Pamatuji si na tu dobu, kdy zábava znamenala pobavení, hýření vtipem. Dnes? Něco napíšete a hned se proti Vám všichni ohrazují rádoby „morálkou“ . Kde se stala chyba? Proč jsou všichni tak zahořklý?

  4. Andrew 4. 4. 2017 12:18

    Děkuju za vaše názory a mohu jen přikyvovat. A mávat směr Mražákoland :o))

  5. Susan 4. 4. 2017 15:01

    Tak pravdivý článek. Smekám, že tu ještě není cenzura. :)

  6. Annie Gibnstone 4. 4. 2017 21:21

    Opravdu supr článek jelikož jsem tu nováček a nevím jaké to bylo dřív tak to nemohu posoudit ale opravdu když si chci jít s někým popovídat do VS tak tam poslední dobou nikdo není a ráda bych tropila trochu legrace ale nejsou lidi :(

  7. Zendaer Amattis 5. 4. 2017 12:05

    Pěkný článek a souhlasím, nebýt klasické nutnosti nerozbít komunitu přílišnou pravdou, tak by se dalo říct i to, kdo tu drží pokrytecké zásady.

    S čím naprosto nesouhlasím, je to, že by dřív bylo lepší RPG. Na hradě od úsvitu věků až po Apokalypsu/Ragnarok/… bude vždy jen jediná Role Playing Game, kterou je hrad sám. Co se mění je kvalita RolePlaye.

    Ta mi přišla, že se začala lámat v roce 2013, kdy spousta nováčků začala hrad přenášet až moc do roviny našeho mudlovského krytí a na knihu tváří především. Z toho pak plyne utváření prazvláštních skupinek,které jsou na hradu, ale vlastně hrad ignorují.

  8. Annie Sami Criss 5. 4. 2017 12:18

    Zdravím z…jde to nazvat Mrazákolandem, když jsem oficiálně smazaná? :D

    Moc dobrý článek, je smutné, jak aktivita v síních hradu zjevně opadla. :-/ Teoreticky můžu k těm Barevným VS přihodit vlastní zážitek, mám z něj uložený záznam, Helča se tehdy převtělila do pana Nicha a v síni proběhlo fotografování jeho kolejní výsosti se skupinou obdivujících studentek. :D Můžu to kdyžtak poslat na trimel gmail, nebo přes někoho či tak :) Dala bych to do adminu, ale to bych si musela pamatovat, jaké byly moje přihlašovací údaje. :D

    Stačí říct, pokud je ta atmosféra na hradě takhle mrtvá, tak myslím stojí za to si ji připomenout jak jen to jde.

    Annie S.C.

    PS: Co se hádám Zen snažil naznačit svým….jedinečným způsobem, je fakt, že většina zkratek v textu by měla být RP (role play), nikoli RPG (role playing games). :D

  9. Grapi 5. 4. 2017 13:21

    čekala jsem, kdy se někdo ozve na téma RP a RPG. A myslím, že hlavní je, že víme o co běží a že správné označení není ústředním motivem článku :)

  10. Andrew 5. 4. 2017 13:34

    Zdravím Zena i Annie,
    moc rád vás čtu a Annie, samozřejmě mám o každý záznam z VS zájem. Mám toho sice tolik, že se v tom budu asi hrabat ještě za měsíc, ale nevadí. Sem s tím, prosím :o)

    Ano, uznávám, že RPG a RP je tak trochu něco odlišného, ale náplň článku to neovlivní. A příště už si dáme pozor. Ale nemohu než dát Zenovi za pravdu. Bohužel. A situace se od té doby, i přes snahu některých starších i nových, jen horší a horší.

  11. Andrew 5. 4. 2017 14:56

    Annie, děkuju. Ten komentář mi zůstal v adminu a sem se kvůli odkazům nepropsal. Ale asi to bude i lepší. Ještě jednou děkuju :o)

  12. Grapi 5. 4. 2017 15:17

    Jinak jsem ráda, že to takhle nevidíme jen my, co jsme se odhodlali napsat svůj názor do Andyho článku a že stejné pocity sdílí více lidí, kteří se nebojí k nim veřejně přihlásit. Děkujeme :)

  13. Patricia 5. 4. 2017 17:25

    S článkom úplne súhlasím. Síce do VS v posledných mesiacoch nechodím, ale zapnutú ju prirodzene mám, a keď tam občas nahliadnem, zväčša mi je zle z tej úrovne suchoty rozhovorov, takže sa ani nemám chuť zapojiť. Je škoda, že sem od muklov dotiahla posadnutosť politickou korektnosťou, a je škoda, že vôbec niekde vznikla. Ľudia sa rozprávajú naučenými frázami, aby sa náhodou neurazili, čím sa odcudzujú, a preto sa rozprávajú ako cudzí s cudzím, t. j. naučenými frázami. Je to začarovaný kruh, jediná čarovná vec, ktorá na Hog nepatrí. A žiaľ táto politická korektnosť nezostala iba vo VS, ale prešla aj do iných činností na hrade. Možno by bolo najlepšie, keby vedenie Hogu častejšie organizovalo nejakú celohradnú akciu, v ktorej by sa obyvatelia hradu mohli zblížiť. Viem, je to náročná požiadavka, ale samotné ťukanie do adminu komunitu celistvú neudrží.

    P.S.: Pozdravujem ťa, Annie :)

  14. Eliah 6. 4. 2017 08:23

    Nechci řešit, jak moc se situace změnila, či nezměnila. Nějaký regres na úrovni VS taky pociťuji (a mluvím jen o VS ne o koleji).
    Osobně na mě ale článek působí jako vylévání duše a stížnost na hrad nějakému neurčitému individuu. Což autorům příspěvků samozřejmě neberu, pokud je to cíl. Já bych ale asi v takovém článku víc potřebovala možnosti řešení, nebo co proto budeme dělat.
    Jsou zde zmíněné pokusy jednotlivců, ale dál nic. S tím už se dá pracovat, pokud máte pár lidí, kterým to vadí. Kdyby se ten počet lidí, kteří tu reagují shodl, že chtějí situaci změnit (a předpokládám, že když reagují, tak by jim to za to stálo :)), jsme schopni ty mladé znovu naučit „našim zvykům“. Nebo sepsat nějakou výzvu, složit nějakou píseň, napsat nějaký komiks. Prostě nějaký konkrétní postup k řešení. (už i Pat tu má konkrétní nápad :))
    Protože jak už zde bylo řečeno, neustále jsme při registraci slyšeli: Hog už není to, co býval. (jsme s Andym stejný ročník tuším, takže to tahle zobecním :)) Upřímně, mě osobně tohle vždycky hrozně demotivovalo k tomu, cokoliv na hradě dělat. Furt poslouchat, jak je to s našim příchodem hrozné a nezábavné. Jak si myslíš Andy, že na tenhle článek zareagují naši mladí? Že se nad sebou máme zamyslet? Akorát je to naštve, demotivuje, a rozhodně je neuvidíme ve VS.

    Článek je napsaný pěkně, to mu vůbec neberu. A vlastně se spoustou věcí i souhlasím. Jen bych tomu hodila trochu naděje a nápadů.

  15. Dawsonka 6. 4. 2017 11:36

    Staré dobré časy.. No, je prokázáno, že lidé mají tendence pamatovat si jen ty dobré věci. Jsem už na hradě nějaký ten pátek (i když momentálně bydlím u tučňáků), takže můžu s klidným svědomím říci, že to tak růžové nebylo.

    Mrtvé síně nejsou novinkou posledního roku, vždy byly a vždy budou. Jsou dny, kdy prostě lidé do VS nechodí, moje oblíbená aktivita byla zdravit mé staré já z noci. I před pár lety. Taky si uvědomte, že ano, dříve se lidé více bavili ve VS, protože nebylo nic jiného. Napsali jsme si úkoly, sem tam soutěž a konec. Teď máme mazlíčky, famfrpál, lektvary, … Lidé jsou rozlítaní všude kolem, takže logickým důsledkem je úbytek konverzace a profilace lidí, kteří si vybírají mezi trávením volného času ve VS nebo třeba vařením lektvarům nebo péčí o mazlíčky.

    Co se týká hradní atmosféry ať už to bylo ve VS nebo všude. Byly různé události, kdy se celý hrad rozhádal. Třeba jistý Sedmiboj, který vedl k odchodu dvou lidí z hradu. Nebo všechna ta léta, kdy Havr měl protekci. Pamatujete? Havr si nikdy nic nezasloužil, nevytvořil férově, body jsme měli zadarmo, protože protekce. Toto kouzlo myslíte? Jedovaté narážky na to (i ve VS), jak máme furt protekci, protože máme exmodré ve vedení? Nebo ten čas, kdy byli modří obviňování z toho, že svojí neaktivitou pomáhají jiným kolejím vyhrát pohár? Přitom jsme se prostě a jednoduše vykvákli na sběr bodů … Hm? :D :D

    Co se týká věty „Ale když někdo přijde a napíše, že venku je zima a jde si udělat grog nebo svařák“. Je nutné psát ten grog a svařák? Nemůžeme prostě napsat čaj? :D Když už se oháníme tím RPG, tak student si asi jen tak nemohl nakráčet do kolejní místnosti a popíjet svařáček. Pravdou je, že máme starší studenty, tudíž je to šedá zóna, nicméně nemyslím si, že by se v kolejní místnosti nebo ve VS dělily nápoje na alkoholické a nealkoholické.

    Uznávám, že napsat si, že si dám svařák není zas tak škodlivé. Ale velmi lehce se sklouzne k debatě jaké další nápoje z alkoholu si kdo dělá, co se nemá přehánět a jak to dopadlo „Joo, tehdá jsem si dal dvacet svařáků, vožral jsem se jako doga a pak jsem blinkal jako Amina“. Problém je, že se na hradě vyskytují lidé, kterým to v přijde v pořádku a nemají problém to veřejně ventilovat in a FB (ruku na srdce, psali byste to vy veřejně? já bych to viděla tak na soukromou zprávu maximálně). Výhoda FB je, že si vybíráte, koho si přidáte do přátel, tudíž máte-li kamaráda, který píše takové statusy a vadí vám to, stačí zrušit sledování nebo ho odstranit z přátel. Lidé na hogu takovou možnost nemají, tudíž bychom měli být ohleduplní vůči ostatním.

    Svět se mění ať už je to FB, dostupností internetu nebo to, že každé sedmileté díte má smartfoun, dostanou se k informacím ke kterým jsme se my starší nedostávali a běžně čtou o tématech, o kterých nám se ani nezdále. Pak logicky nemají problém se o tom bavit, což chápu, nicméně to neznamená, že je to správně.

    Za sebe musím říci, že ano, všímala jsem si toho méně a méně reagovala, než později, ale to je také tím, že před šesti lety mi bylo mínus šest let. Dnes už se na svět dívám z jiné perspektivy.

    Jinak souhlasím s Eliah, můžeme buď sedět a vzpomínat na staré dobré časy (které fakt nebyly tak super) a naříkat, jak je svět zlej anebo začnem něco dělat. Já doufám, že si vyberete druhou možnost a jestli se někdy vrátím na hrad, najdu veselou VS plnou akčních lidí :))

    PS: VS má být o zábavě, takže upřímně mě ani nemotivuje, když vidím veřejné debaty o vztahových problémých a zdravotních obtížích.

  16. Nicholas 6. 4. 2017 15:15

    taky jsem moc rád za tento článek. kdysi jsem si dělal poznámky toho, o čem se vlastně ve vs diskutuje. když to shrnu do pár slov, skutečně z toho nevyplynulo, že bychom byli na výběrové kouzelnické škole, ale toho závěru by se dopátral každý.

    slečno any, ty obavy v sedmiboji byly tehdy na místě. nenazval bych je ale protekcí. když má být něco vlastní, má to být skutečně vlastní.

  17. Andrew 6. 4. 2017 18:02

    Já opětovně přicházím poděkovat za komentáře. Zpětná vazba je pro každého autora tím co voda pro strom. Když má – plodí, když nemá – vykašle se na to ;o)

    Prvně bych reagoval na Eliah. Díky, že ses zastavila.
    Máš pravdu, jsem na hradě od roku 2011, takže už dlooouuuuhýýýých šest let. Čas letí.
    A věříš, Eli, že já třeba nikdy neslyšel, že s naším příchodem je to na hradě hrozné? Možná se mi to vyhnulo, kdo ví?

    Ale k článku…
    Článek je jakási jednodenní reportáž šmrncnutá fejetonem. Ani v jednom útvaru po autorovi nikdo nechce, aby situaci řešil. Pouze na ni poukazuje, glosuje a přináší svůj pohled. Řešení je práce mnoha, ne jednoho. V tom se shodneme asi všichni.
    O vylévání duše nemůže být ani řeč, to bych Grapišce nemohl udělat, u Merlina!

    A zdravím taky Any. Jak se daří v ledových krajích?
    I tobě díky za dlouhý a obsáhlý komentář, který je ale z větší části úplně o něčem jiném, než o čem pojednává článek.
    Nerad bych sem tahal jakékoliv domnělé či nedomnělé křivdy, mezikolejní štvanice a slovíčkaření, protože tohle téma nikdy nikam nevedlo. Teda vedlo, ale k ničemu dobrému.

    A nemohu s tebou souhlasit ani u otázky internetu, FB a mobilních telefonů.
    Nepřišel jsem na hrad v době kamenné a ty určitě taky ne, FB a další krby běžely každému ve vedlejším okně tehdy a běží tam i dnes. Surfovali jsme běžně na netu už roky před Hogem. A přesto ta zábava na hradě byla.
    Mazlíčci? Famrpál? Nevěřím! Ovšem témata ve VS a prezentace nás samotných, v tom ti dávám za pravdu. A o tom ten článek přeci je.

    A úplně na závěr bych chtěl říct, že pro mne ty časy byly a jsou super. Nemám moc špatných vzpomínek, a i když díky práci u mudlů (a docela příjemnému soukromému životu) už nemám tolik času, jsem na Hogu pořád rád. Jen holt… víc se tam smějme :o)

  18. Nancy 12. 4. 2017 19:43

    Vím, že je to trochu opožděné, ale stejně bych ke článku ráda něco napsala…

    Na hog jsem přišla až letos, takže nemůžu posoudit, jak to tady vypadalo předtím, ale já jsem pořád ještě úplně nadšená, jaká je to skvělá stránka, jak odpovídá knížkám, že můžu chodit na Příčnou, ke Třem košťatům, zkrátka všude možně, a k tomu se mám ještě možnost něco naučit…

    Stránka je, si myslím, skoro dokonalá… Problém, o kterém se tu mluví, je teda v lidech. (Tím ale nechci říct, že tu nejsou fajn lidi, Mrzimorskou kolej, nebo alespoň ty, které z ní znám, zbožňuju. Možná je to i kolejními večírky apod., v tomhle souhlasím s Pat…)

    Já sama tady taky nejsem moc často… Kvůli mudlovskému životu si nemůžu zajít jen tak na hodinu popovídat do Velké síně, i když bych hrozně moc chtěla… V mojí situaci tak mám pochopení pro ostatní, kteří jsou na tom stejně, ale všichni se podle mě můžou snažit udělat ty chvilky, co se na hog dostanou, trochu příjemnější a tak nějak srdečnější… Já se rozhodně snažit budu.

  19. Andrew 14. 4. 2017 19:10

    Nancy, děkuju i za tvůj pohled. Jsem moc rád, žes napsala :o)

Napsat komentář: Andrew Zrušit odpověď na komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

*