Dobrý den, vážení přátelé bojovníci!
Protože se pomalu blíží čas, kdy i vy budete moct jít do Soubojáku/Sklepení, řekl jsem si, že bych vám možná mohl něco povědět. Nečekejte ode mne návod, jak na kterou potvůrku nebo soupeře, spíš vám o tom povím něco všeobecně.
Takže začneme Soubojákem.
Dnes jsem se ráno probral s boulí na hlavě a marně vzpomínal, kde se tam vzala. Až po chvíli mi začala mlha řídnout a došlo mi, že jsem se zase včera večer pral s Piraňou a ty její kousance… Ta potvora si fakt nedává pozor, kam vás rafne, a jak jsem se snažil uhýbat, nejspíš jsem nabral čelem nějaký roh nebo co – sáhne si na čelo – AU!
Ale Sklepení až někdy jindy…
Soubojový klub.
Abyste mohli jít do Soubojového klubu, musíte:
1) Být student minimálně 3. ročníku
2) Mít funkční hůlku
3) Mít soupeře, který s vámi půjde bojovat.
Souboják se skládá ze Vstupní haly, kterou se dostanete do Soubojové předsíně. V Soubojové předsíni dáváte výzvy nebo je přijímáte.
Dále tam najdeme Síň Akademie, což je takový váš soukromý soubojový pokoj. Najdete tam spoustu informací o kouzlech a… a nic, koukněte se pak sami, přeci vám všechno nevysypu už teď!
Další v pořadí je Síň Theorika, kde najdete to, co vám tu zrovna říkám, ale v lepší a podrobnější formě.
A poslední je Síň Superator, kde vidíte přehled všech „bojovníků“ na hradě. Jejich úspěchy a pořadí v jednotlivých žebříčcích.
Ale zpět k tomu důležitému.
Na začátku vlastníte sedm základních kouzel, s kterými si musíte vystačit. Jsou to 2 kouzla útočná + 2 štíty + 3 kouzla tzv. ostatní.
Souboj začíná velmi slušně. Vzájemně se ukloníte, pozdravíte a… už se mydlíte hlava nehlava! ;o)
I v Soubojáku ale fungují jistá pravidla slušnosti.
U prvního/zahajovacího zápasu se domluvíte, kdo dá výzvu a má tedy výhodu prvního tahu. U dalších kol by měl vítěz tuto výhodu přenechat poraženému. Tedy poražený by si měl dát výzvu a vítěz ji přijmout.
Pamatujte si, že na začátku máte výdrž 10 E a bojovat můžete tak dlouho, dokud nejste vyčerpaní. Vyčerpaní jste na 4 E. Takže v začátcích můžete každý den sehrát maximálně 6 soubojů.
Je třeba vědět, že:
- Za výhru dostanete 10 expů neboli zkušeností.
- Za prohru dostane pouze 1 zkušenost.
- S jedním soupeřem můžete sehrát cca deset soubojů za sebou nebo v krátké době. Pak už se vám začnou body za výhru snižovat. Je tedy dobře soupeře střídat, případně počkat minimálně týden, než půjdete do Soubojáku se stejným soupeřem.
- Za získané zkušenosti si můžete „koupit“ nová kouzla nebo E navíc.
- Jedničkové kouzlo (tedy kouzlo, které je vám k dispozici, dokud se nedostanete na vyšší koncentraci – o tom vám povím o kousek dál) vás bude stát rovných 100 zkušeností. U E se to počítá trochu jinak
- Kouzla se můžete naučit ze svitků nebo okoukáním od zkušenějších kolegů.
- Svitky jsou lepší, protože kouzlo naučené ze svitku je stabilní a zůstane vám i po tom, co vám jeho naučení krachne.
- Okoukaná kouzla se vám ukládají v Síni Akademie a jsou nestabilní.
Ještě vám vysvětlím, co je to stabilní a nestabilní kouzlo, co je to KRACH, a už vás nechám vydechnout ;o)
Stabilní kouzlo je, jak jsem už napsal, kouzlo, které se naučíte ze svitku. Svitky jsou vzácné zboží. Občas se dají koupit u Chytráka, občas je daruje kolej jako odměnu za nějaké výsledky anebo si je musíte najít. Kde? Nečekáte ode mne, že vám to prozradím, že ne? ;o))
Když se už dostanete ke svitku a v majetku si ho rozbalíte, ukáže se vám kouzlo, které jste obdrželi, a automaticky se uloží do Síně Akademie, kde na vás počká, až budete mít chuť a zkušenosti se ho naučit.
Nevýhoda kouzel ze svitků je jen jedna. Nikdy do svitku nevidíte, takže se může stát, že z pěti svitků budete mít třikrát Spánek a dvakrát Evokaci kočky. Anebo taky ne…
Nestabilní kouzlo je kouzlo okoukané.
To se domluvíte s někým, kdo má kouzlo, po kterém vaše srdce touží, jestli by s vámi nešel do Soubojáku, tohle speciální kouzlo si nevzal a nenechal vás dobrodějně (většinou za cenu vaší prohry) ho okoukat.
Počítejte s tím, že okoukání může trvat jeden zápas nebo taky zápasů třicet (klidně i víc – záleží na paličatosti kouzla).
Jakmile se vám objeví v Síni Akademie, můžete se ho naučit.
A v čem je jeho nestabilita? Pokud na jeho naučení nemáte dostatek zkušeností a bojujete dál, abyste zkušenosti získali, kouzlo se může přepsat za kouzlo úplně jiné, které jste se ani naučit nechtěli.
KRACH
Co je to krach? No, to je zkrátka krach. Všichni dobře víme, co tohle slůvko znamená. Jednoduše: Tůdle nůdle, máš smůlu případně Trhni si!
Když se chcete naučit kouzlo, které na vás jásavě mává ze Síně Akademie, kliknete na Naučit a napjatě čekáte. Buď se objeví: Gratulujeme, právě jste se naučil nové kouzlo!, nebo KRACH! Ouha, tohle kouzlo se prostě vzpíralo naučení a vy máte smůlu.
No, a tady se ukáže kardinální rozdíl mezi kouzlem stabilním a nestabilním. Protože kouzlo ze svitku i po krachu zůstane v Síni Akademie a vy to můžete zkoušet do nekonečna, dokud se nepodvolí a nestanete se jeho pánem.
Kouzlo nestabilní po krachu zmizí a musíte ho okoukávat znovu.
V další části vám vysvětlím vyšší koncentrace, postupy a zodpovím vaše případné dotazy.
Později se podíváme i do Sklepení, nebojte ;o)
Kdyby vás zajímalo něco víc, klidně se v komentářích ptejte a já vaše dotazy zodpovím v následujícím díle.
Mějte se hezky a zase příště…
Andy
Nejsem si jistý, ale vyčerpání je už od 5 E, nikoli od 3. Nebo se snad pletu?
Ahoj, Tade.
Pleteš se, Hranice, kdy už nemůžeš jít do dalšího souboje, jsou 3 E ;o)
Tak to asi nějak změnili, co si pamatuju, tak poslední souboj šel s 5 E, pak už ani ránu… ale jelikož jsem už dlouho na téhle spodní hranici nebyl, tak je možné, že se to změnilo
Šel jsem se podívat do Síně Theorika, ale tam to taky nepíší. A já na minimu nebyl už léta, takže na 100% to taky nevím… Třeba nás rozsoudí někdo, kdo na tu hranici leze pravidelně ;o))
Tak jsem dneska vzal do soubojáku Astrid a soubojovali jsme tak dlouho, dokud to šlo. Po souboji s 5 E už ji to dál nepustilo. Od 4 E tedy do soubojáku už nemůžou…
Ok, opravím to tedy na 4 E. Díky :o)