Trimeles / Aktuální zprávy aneb... / Co nás čeká a (dost možná) mine
Zhodnocení Mrziaukce Zima 2022 Hog v kocke – 10. část – Tahali jste? Žluté duše ve fialovém hábitu – Tadäus Trottertickler 13 otázek pro filmové fajnšmekry Kytice- vyhodnocení a shrnutí Co se to kolem, ve světě mudlů, děje? Emoji na Hradě IV. Kytice- úkol osmý 13 otázek pro (ne)knihomoly Emoji na hradě III. Kytice- úkol sedmý Pohádka od Soptíka: O děsivém drakovi Emoji na hradě II. Kytice- úkol šestý Celohradní dražba 2022 Emoji na hradě Kytice- úkol pátý Tery Poe, Ben Gobha: „Trénink je společenská událost.“ Kytice- úkol čtvrtý Hog v kocke – 9. část – Ještěže jsou prázdniny Kytice- úkol třetí Jak si stojí jezevci na poli hradní novinařiny? Kytice- úkol druhý Hog v kocke – 8. část – Máme rádi famfrpál Jezevci a soutěže Kytice- úkol první Udílení novinářských cen – Šťastný galeon a Sázky Kytice – prázdninové soutěžení Hog v kocke – 7. část – Žlutý humor S jezevci o patronaci Susanino překladové okénko, díl 1. Cassiopea Zmklká: „Sklenici mám vždy napůl plnou!“ Deskohráčův stolek: Tajuplné Říše Cassiopea Zmlklá a návrhařina Lososi na hradě Jak se (ne)ztratit v rybím těle Deskohráčův stolek speciál – Harry Potter: Boj o Bradavice Závěrečná slavnost – modní policie Záblesky z Letňáku 21: Střelci a odrážeči Záblesky z Letňáku 21: Zachraň se, kdo nemůžeš Žlutý koutek Petromily – Červen Elfové a šmelfové Deskohráčův stolek: Draftosaurus V čem trénují žlutí? Kouzelné HOG Velikonoce Žlutý koutek Petromily – DUBEN Vzpomínáme na Velikonoce Švihnout a mávnout Deskohráčův stolek: Arboretum Dubnová usměvavá výzva Rok ve fialové Zápisky Tlustého Mnicha Velikonoční vybarvování Famfrpálová profiliga bude. Ale… Nejlepší jezevčí „kolejňáky“ Žlutý koutek Petromily – Březen Helen Miltonová: Oddělala jsem dvě šéfredaktorky! Vyhlášení soutěže ke Dni Mazlíčků Závěrečný kolejní večírek Žluté duše ve fialovém hábitu – Marylin Cuthbert Žlutý koutek Petromily – únor Zimní nováčkovská záchranná mise SELINA GARCIA: Budu tu strašit tak dlouho, dokud nezískáme Famfrpálový pohár!  Soutěž ke Dni mazlíčků! Vzpomínáme na Letňáček…. Tři soudky radí 9 THEODOR MUDD – Co dává v noci pod postel svým svěřencům? Nováčkovská tipovačka aneb co si představuji pod…. TST – 8. úkol Halloweenský večírek TST – 7. úkol TST – 6. úkol Halloweenská výprava za bezhlavým jezdcem TST – 5. úkol TST – 4. úkol TST – 3. úkol TST – 2.úkol TST – 1. úkol Netradiční rozhovor s profesory TNT je zpět a přináší sebou Bratříčka Není jezevec jako jezevec Korunami stromů a ještě dál aneb nováčkovská výprava do lesa je za námi Chvilka s jezevčími nováčky Cesta žlutých jednorožců Stezka prdících obrů Letní seminář počtvrté: Písmena, číslice, čáry a máry Letní seminář potřetí: Kouknu a vidím Letní seminář podruhé: Obětujte mi kus… Letní seminář poprvé: Hopity hop Jak jsem poprvé zakotvila na ošetřovně Večírek na závěr roku S kapesníčkem v ruce aneb budete nám chybět… Má první kolejní výprava aneb jak se pojídají škrny Tučňákoland Básnička věnována Mrzimorské koleji k Mezinárodnímu dni skřítků Rozhovor se studentkami B4 – 2.díl Holky, držíme vám palce! Rozhovor se studentkami bojujícími v B4 Do západu slunce na křídlech Gryfů Mrazivá výprava ze teplem

Určitě to znáte. Vstoupíte do ředitelny s určitou prosbou, pozdravíte pana řídícího a všimnete si, že má na ruce něco neobvyklého. Prsten, který září až na dálku a uvrhuje jeho majitele do zvláštní zlatavé záře. Čím déle se na něj díváte, tím hůře se vám vzpomíná, proč jste za ním vlastně přišli. Ale jen co odtrhnete zrak, už to víte. Na hradě se nám zřejmě objevily neznámé předměty. Má to něco společného s nedávno otevřeným Akademickým klubem? Nebo dělá ten zářivý prsten něco jiného? Vezměme si lupu a podívejme se, co se možná chystá.

Pan ředitel má celou sbírku neobvyklých předmětů. Hole, zmenšené (ale přesto prý naprosto funkční) krátery sopek, hromadu řádů a těch nejprestižnějších vyznamenání… a ten tajemný prsten. Když jsem opustil jeho pracovnu, honem jsem vytáhl brk a pokusil se nakreslit, co jsem viděl. Podívejte se, zdali neuvidíte to samé.

Postavička pana ředitele

tajemný prsten

Také to na fotografii nevidíte? Zřejmě je ten prsten očarován. Bodejť by ne, je to přeci Pečetní prsten Bradavic, starý tisíce let. Pro jeho původního i nynějšího majitele je nějaké antikrabičkoidní kouzlo naprostá hračka. Ale co jen u Merlinovy plešky může znamenat jeho magická schopnost: štěstí +2? Je snad jeden z jeho projevů to, že když někdo přijde za panem ředitelem s prosbou, zapomene, co chtěl? Nebo mu dovoluje nosit plášť neviditelnosti i při větru silnějším než vílí vánek? A štěstí při čem to přidává?

Pojďme se ale podívat na další úlovek z páně ředitelovy sbírky. Všem je nám jasné, že je to magič nejvyšší, nenápadný, ale silný, přímo vrchní mag-net-ar. Krom toho si mnozí určitě všimli, že pan ředitel je stále Mladý intelektuál, a již několik měsíců i Scholar.

Magík Scholar

Magík Scholar, jak vidíme v popisku, náleží majiteli za deset očarovaných předmětů. Co je ale očarovaný předmět? Kdo ho očaruje—jeho majitel? A co všechno se dá očarovat? Je snad jeden z takových předmětů i pověstná páně ředitelova kachnička? Nebo již téměř legendární Zakletý župan? A bude si moci čarovat jen pan ředitel, nebo i studenti? Souvisí to snad s oním pečetním prstenem, co přináší +2 štěstí?

Zvláštní schopnost mazlíčkaKrom výuky by notnou dávku štěstí uvítal brankář nejen při zápase. Snad i chytač. Nakonec i ten střelec a odrážeč. Speciální vlastnosti mají i naši nejkouzelnější společníci: naši mazlíčci. Někteří mohou svému majiteli přinést radost. Například, když zbaští sněhovou kouli nebo nerozbalenou žabku. Je možné, že by se mazlíček podělil o svou schopnost s majitelem, který by ji svázal do určitého předmětu? Nacházel by pak více fazolek v Ďáblově jámě? Nebo nacházel pověstmi opředené svitky v Knihovně a kotlíky (nebo co) v Laboratoři? Nebo zajistí, že profesorovi při udělování bonusových bodů nebo přidělování peněz za soutěže—jak se říká—ujede ruka?

Nebo jsme snad úplně mimo a prsten s magíkem nemá vůbec nic společného? Co třeba ten Akademický klub? Kdo vlastně ví, co je za jeho zavřenými dveřmi? Dávalo by to smysl: svázat štěstí do předmětu musí být opravdu pokročilá magie, kterou jen tak někdo nezvládne. Nebo bude to nové použití Lektvaru štěstí? Od nového famfrpálu je to zbytečný lektvar. Bude stačit vhodit předmět do kotlíku s lektvarem štěstí a ono to třeba něco udělá? Můžeme očekávat vyšší rychlost, pokud se nám podaří nacpat do kotlíku Forcer? A co když to pořád není ono…

Další vlastnosti ze soubojákuNaši stateční ochránci hradu před příšerami, nebojácní sklepmistři, kteří již dokáží sesílat kouzla III. úrovně, si vybaví, že se v Soubojovém klubu nachází další dovednosti. Pohotovost, paměť, všímavost a moudrost. Přibude k nim štěstí? Pokud opustíme i tuto myšlenku, očarovávat se dají i kolejní předměty, aby je nerozbil zub času. Dá se očekávat, že pokud bude i studentům umožněno používat tuto magii, budou to právě kolejní předměty, které by šly očarovat? A dostane člověk na výběr, jestli chce zrovna štěstí? Nebo to bude záležitost aktuálního postavení Pluta vůči Hyádám?

Přichází snad čas, kdy se jednotlivé oblasti hradu ještě více propletou? Doba, kdy bude záležet na tom, co jsme vystudovali? V hradním čase to není tak dávno, kdy se vyučované předměty rozdělily na Lučbu, Sesílání kouzel, Čarotvorbu… Bude snad některý červený čtvereček z OKA (Oblasti kouzelnické orientace) předurčovat, jakou získáme schopnost? Nebo ten prsten s jeho vlastností slouží pouze panu řediteli, aby měl více času stavět, než vyřizovat nudnou administrativu?

Kdo ví, co nám budoucnost přinese…

Jeden komentář

  1. Vea Sophie Williams 18. 11. 2018 21:12

    Páni. Takové množství nových informací a záhad. Děkuji, že jste se o ně s námi podělil. Budoucnost až na pár jedinců nadaných jasnovidectvím neznáme, ale již teď můžu říct, že bude určitě zajímavá :)

Napište k tomuto příspěvku komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna.

*