Adventní pohádkování IV. – Typískovy první Vánoce Televizní Vánoce V. – Vánoční seriály Televizní Vánoce IV. – Vánoční filmy z jiných zemí Vánoce: Stále svátek, nebo obchodní příležitost? Televizní Vánoce III. – Vánoční americké filmy Vánoční tvoření DIY – 9. díl Televizní Vánoce II. – Vánoční české filmy Adventní pohádkování III. – Starouš Tobias a jeho nečekané Vánoce Vánoční playlist aneb průlet vánočním hradem Televizní Vánoce I. – Vánoční animáky Adventní pohádkování II. – Zázraky nejen o Vánocích Vánoční věnce Vše, co jste kdy chtěli vědět o omalovánkách I. Adventní pohádkování I – Kouzelný vánoční zvoneček Adventní pohádkování – vše o soutěži Trimeles na cestách – magická Šumava Cesta za pokladem Kam i králové chodí sami aneb 19. listopad jako MDT Emoji na Hradě VII. Cesta za jiskrou Ohnivce Hog v kocke 20 a 2/2 – Neviditelný speciál Zápisník jednoho dinosaura VI. – dinosauří šatník Za plamenem svíčky Halloween is coming Odznáčky – všechny chytit máš! Aneb minisoutěže Žlutého Trimela Podzimní luštění Hog v kocke 20 Jak vyzrát na podzimní depku Skořicoví šneci DIY – 8. díl Tradiční nováčkovský turnaj – shrnutí Nováčkovská výprava Šokující záhada: Hrad zmizel! Konspirační teoretici (ne)mají jasno! Jejej, něco se pokazilo! Tenkrát na Západě – shrnutí 4. a 5. kola Příčná kombinatorika IV – Zpátky do školy Knižní klub u Trimela – Šikmý kostel TNT2024: Třetí úkol Bertranda Hooki: „Očividne sú na škole mocné kúzla, čo menia plány.“ Ohlédnutí za Tenkrát na Západě – Statistiky, body a střípky ze zákulisí TNT2024: Druhý úkol Školní rok Léto 2024 Tenkrát na Západě – shrnutí 3. kola Mrzispárský večírek II. aneb Kterak jsme ztratili Tesáka TNT2024: První úkol Tradiční nováčkovský turnaj 2024 Emoji na Hradě VI. Tenkrát na Západě – Epilog Pět odstínů léta – zážitky Pět odstínů léta – seriály Tenkrát na Západě – shrnutí druhého kola Tenkrát na Západě – Kde domov můj Tři soudky radí 11 Pět odstínů léta – filmy Tenkrát na Západě – Po bouři Viridis Am Reevesová: „Měla jsem systém, krásně fungoval, dokud se nerozpadl.“ Pět odstínů léta – Letní laskominy Tenkrát na Západě – shrnutí prvního kola Tenkrát na Západě – Do boje! Vlzivolský večílek Hemzy vol. 3 Pět odstínů léta – knihy Tenkrát na Západě – Morální dilema PON – Pod Osm Nejdu Zápisník jednoho dinosaura V – Dinosaurus na koštěti Petronela Uječená: Na jeden den duchem Tenkrát na Západě – Na cestě Tenkrát na Západě Za hranice kouzelného světa – II. část Kagíkování – Alchymista I. a II. Za hranice kouzelného světa – I. část Kagíkování – Bystrozor II. Knižní beseda Příčná kombinatorika III – Famfrpál Amanda Wright: „Nevyhrožuju, neslibuju, neuplácím.“ Dungeons&Dragons aneb Každý může být hrdinou I. Tři soudky radí 10 Magické podniky I. Jezevci na cestách aneb Žlutý sraz v Praze Hog v kocke 19 a 3/4 – Protože smíchu není nikdy dost Hog v kocke 19 – Kagíci? Kagíci! Jak jste tvořili frázevoloviny, a jak to s nimi dopadlo Jak to dopadlo s Březnovou knižní šifrou Rose Daninatali: „Jezevci, těšte se, až vás zase proberu ze zimního spánku.“ Cesta za pokladem LS2024 Mrzimorské výstřelky aneb co všechno z nás zase vypadlo Sebechvála nám nesmrdí aneb Jak dopadly trimelesí ódy Žlutá, kam se podíváš… Teda pardon, zelená?! Měsíc knihy DIY – 7. díl Zápisník jednoho dinosaura IV – Ať žijí technologie (aneb při čem všem jste byli zároveň na hradě) Malé, Malej, Malučký… Princ Hog v kocke 18 – Nový školní rok Březnová knižní šifra Žlutého Trimela Nováčkovská výprava pro Magíka Připravit k luštění – Březnová knižní šifra Žlutého Trimela na obzoru! Příčná kombinatorika II – Vetešnictví u Kšeftaře Deskohráčův stolek speciál – Harry Potter Vzestup Smrtijedů Valentýnské menu DIY – 6. díl Zápisník jednoho dinosaura 3 – Výzva tajemného kloboukového semináře 13 otázek pro profíky Enid Bloom: „Musím říct, že mi to otevřelo oči.“
Všichni dobře víme, že profesoři mohou po dosažení určitého stupně vzdělání získat kouzla, která taky povětšinou aplikují na studentech – ba dokonce i na profesorech či na sobě samých – právě ve Velké síni. A nyní přichází otázka, zdali by i studenti měli mít tuto možnost.
Možná nejeden student záviděl profesorům schopnost někoho začarovat v žábu. Pravděpodobně si při této myšlence řekl: proč to nemůžu dokázat taky? Tím se pomalu dostáváme k jádru celého „problému“. Jak by se chovali oprávnění studenti, kteří by mohli živě čarovat? Bylo by to ku prospěchu či více ke škodě? Měli by vůbec mít tuto možnost? Na většinu otázek se pokusím odpovědět, avšak jaký si uděláte názor, to je čistě na vás a já očekávám vaše vyjádření v komentářích.

Kouzlo jako výchovné opatření
Možná by se prefektům i primusům hodilo seslat na někoho kvákací, tečkovací nebo i jakoukoliv jinou kletbu, aby umlčeli studenta, když někteří prefekti nechtějí kopat nebo na kopanec mají malý prohřešek. Proč „plýtvat“ školními tresty nebo si ničit originální boty kopačky, když mám vlastně hůlku? Je hůlka vhodná opravdu jen do soubojového klubu a nikam jinam?
Udělejme si malý nástin příkladu, který může velmi jednoduše nastat v síni. Student zlobí, avšak na jezero ještě nemá dost velkou… drzost nebo – promiňte, že to slovo použiji – blbost. Na výchovné opatření to tedy není a na trest nesahá zdaleka. Taky se může stát, že je to váš dobrý kamarád (popř. dobrá kamarádka) a prostě ji kopnout nechcete, i když byste měli (možná po varování číslo dva). Co teď mám dělat? Dál jí domlouvat? – Ne, použiji kouzlo na umlčení. Jak prosté… Někteří profesoři mají v extrémní oblibě kouzlo *SILENCIUS*, na čemž nevidím nic špatného.

Kouzlo jako oživení RPG
Jak jsme si všimli, škola sice nevyžaduje používání RP pořád, ale je opravdu doporučováno. Také se má dostat do předmětů, na což se někteří studenti těší, zato několik profesorů to nepovažuje za oslňující nápad. A právě z důvodu podpory hraní rolí se zde přímo nabízí možnost, aby například studenti po absolvování Náležité kouzelnické úrovně (NKÚ) získali kouzlo za každou úspěšně sepsanou zkoušku. Avšak nabízí se zde jeden problém: student si dá maximální počet NKÚ, splní jednu či dvě zkoušky a co má potom dělat profesor, který vymýšlel a možná se i těšil na vypracování zájemce? Prostě to odnese profesor.
Další otázka je, jaká kouzla by byli studenti schopni seslat. Byla by to snad kouzla útočná a obranná, jako je tomu v soubojovém klubu? Ba ne, od čeho by pak onen klub byl… Možná by stálo za uvážení použití kouzel na míchání nápojů a džusů, které by studenti měli před sebou (když už máme hradní kuchyň pro jídlo, proč nemůžeme mít i něco na pití? To se musí i na ten čaj chodit k madam Rosmertě do Prasinek?). Přiznejme si, že po absolvování NKÚ jsou studenti o něco rozumnější než v předchozích letech, takže předpokládám, že by svůj kouzelnický um mohli ovládat a držet na uzdě. Pokud by se nedokázali ovládnout, snad by nebyl problém jim říct, že denně mohou seslat až pět „útočných“, popřípadě zábavných kouzel na jakéhokoliv studenta, krom vedení koleje (to aby se péčka mohla bránit stejnou cestou, jakou byli napadeni – samozřejmě, že by mohli použít letenku za Hanibalem, ale jak jej naposled varovat?)

Jak byste vy, čtenáři, přijali schopnost kouzel ve velké síni? Stálo by to za vyzkoušení? Podle mě to nemusí být až tak špatný nápad, stačilo by se nad tímto tématem zamyslet.

Nicholas McElen

2 komentáře

  1. Nebelbrach.Mechacha 9. 9. 2010 21:02

    No, mně by se líbilo, kdyby studenti mohli kouzlit. Samozřejmě nějaká nikoli nebezpečná kouzla. Jako výchovné opatření asi ne, toho občas zneužívají i někteří zaměstnanci, ale jako oživení rpg jo. Proč by nemohl ten, kdo má NKÚ, vykouzlit kytičku? Jsem pro.

  2. Anonymous 10. 9. 2010 13:32

    Také si myslím že by to byla velká legrace nechat studenty kouzlit ve VS. Ale pochopitelně jen v nějakých dovolených mezích:))
    Palačinka Med Džemová

Napište k tomuto příspěvku komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

*