Trimeles / Co se kde šustne / Nová éra pojmu Famfrpál
Kam i králové chodí sami aneb 19. listopad jako MDT Emoji na Hradě VII. Cesta za jiskrou Ohnivce Hog v kocke 20 a 2/2 – Neviditelný speciál Zápisník jednoho dinosaura VI. – dinosauří šatník Za plamenem svíčky Halloween is coming Odznáčky – všechny chytit máš! Aneb minisoutěže Žlutého Trimela Podzimní luštění Hog v kocke 20 Jak vyzrát na podzimní depku Skořicoví šneci DIY – 8. díl Tradiční nováčkovský turnaj – shrnutí Nováčkovská výprava Šokující záhada: Hrad zmizel! Konspirační teoretici (ne)mají jasno! Jejej, něco se pokazilo! Tenkrát na Západě – shrnutí 4. a 5. kola Příčná kombinatorika IV – Zpátky do školy Knižní klub u Trimela – Šikmý kostel TNT2024: Třetí úkol Bertranda Hooki: „Očividne sú na škole mocné kúzla, čo menia plány.“ Ohlédnutí za Tenkrát na Západě – Statistiky, body a střípky ze zákulisí TNT2024: Druhý úkol Školní rok Léto 2024 Tenkrát na Západě – shrnutí 3. kola Mrzispárský večírek II. aneb Kterak jsme ztratili Tesáka TNT2024: První úkol Tradiční nováčkovský turnaj 2024 Emoji na Hradě VI. Tenkrát na Západě – Epilog Pět odstínů léta – zážitky Pět odstínů léta – seriály Tenkrát na Západě – shrnutí druhého kola Tenkrát na Západě – Kde domov můj Tři soudky radí 11 Pět odstínů léta – filmy Tenkrát na Západě – Po bouři Viridis Am Reevesová: „Měla jsem systém, krásně fungoval, dokud se nerozpadl.“ Pět odstínů léta – Letní laskominy Tenkrát na Západě – shrnutí prvního kola Tenkrát na Západě – Do boje! Vlzivolský večílek Hemzy vol. 3 Pět odstínů léta – knihy Tenkrát na Západě – Morální dilema PON – Pod Osm Nejdu Zápisník jednoho dinosaura V – Dinosaurus na koštěti Petronela Uječená: Na jeden den duchem Tenkrát na Západě – Na cestě Tenkrát na Západě Za hranice kouzelného světa – II. část Kagíkování – Alchymista I. a II. Za hranice kouzelného světa – I. část Kagíkování – Bystrozor II. Knižní beseda Příčná kombinatorika III – Famfrpál Amanda Wright: „Nevyhrožuju, neslibuju, neuplácím.“ Dungeons&Dragons aneb Každý může být hrdinou I. Tři soudky radí 10 Magické podniky I. Jezevci na cestách aneb Žlutý sraz v Praze Hog v kocke 19 a 3/4 – Protože smíchu není nikdy dost Hog v kocke 19 – Kagíci? Kagíci! Jak jste tvořili frázevoloviny, a jak to s nimi dopadlo Jak to dopadlo s Březnovou knižní šifrou Rose Daninatali: „Jezevci, těšte se, až vás zase proberu ze zimního spánku.“ Cesta za pokladem LS2024 Mrzimorské výstřelky aneb co všechno z nás zase vypadlo Sebechvála nám nesmrdí aneb Jak dopadly trimelesí ódy Žlutá, kam se podíváš… Teda pardon, zelená?! Měsíc knihy DIY – 7. díl Zápisník jednoho dinosaura IV – Ať žijí technologie (aneb při čem všem jste byli zároveň na hradě) Malé, Malej, Malučký… Princ Hog v kocke 18 – Nový školní rok Březnová knižní šifra Žlutého Trimela Nováčkovská výprava pro Magíka Připravit k luštění – Březnová knižní šifra Žlutého Trimela na obzoru! Příčná kombinatorika II – Vetešnictví u Kšeftaře Deskohráčův stolek speciál – Harry Potter Vzestup Smrtijedů Valentýnské menu DIY – 6. díl Zápisník jednoho dinosaura 3 – Výzva tajemného kloboukového semináře 13 otázek pro profíky Enid Bloom: „Musím říct, že mi to otevřelo oči.“ Hog v kocke 17 – Kagíci Sprosté slovo na šest? Příčná kombinatorika 2024 – Co nás čeká a nemine I. Silvestrovské hemzulky Hog v kocke 16 – Vánoční smíchmajstr Vánoce, Vánoce, přicházejí Vánoční pohyblivé obrázky II – seriály Mrzimorský vánoční playlist Trimeles na cestách – kam za vánoční atmosférou? Vánoční pohyblivé obrázky Hog v kocke 15 – Školní rok v plném proudu Velká vánoční stávka Zápisník jednoho dinosaura 2 – Paměť není, co bývala Mrzimor získal magíka s názvem „Veselá kopa“ Vánoční dárky za hubičku DIY – 5. díl Cesta za pokladem ZS24

Co se kde šustne, Famfrpál

Nová éra pojmu Famfrpál

To, na co se všichni famfrpáloví hráči, trenéři, komentátoři, arbitři a fanoušci těšili, je konečně tu! Už se to nedá vzít zpět! Tuto sobotu spatřil poprvé světlo světa nový famfrpál, který v příštím školním roce pozná svého prvního vítěze.

Pojďme ale hezky od začátku. Jak všichni znalci našeho milovaného „famfiku“ vědí, dlouhá léta jsme slýchali sliby, že příští rok už určitě nový famfrpál bude. Všichni se těšili, leštili potloukové hole, zastřihávali ocasní proutky košťat … a přišla sezona, první tréninky a ono zase nic. Starý, sice známý, ale již poněkud obehraný a především oklikaný famfrpál jel dál tak, jako vždy předtím.

Letos však nastal průlom! Vděčíme za něj především panu Ronaldu Holmsi Willamsovi, pracovníku ministerstva kouzel, který asi dva dny nespal, nejedl, nepil a asi ani nechodil na ono místo, kam musí i pan ředitel sám, jen aby s novým famfrpálem pohnul a umožnil první zkušební tréninky. Pravda, první sobotní trénink začal asi s tří a půl hodinovým zpožděním oproti původnímu plánu, nicméně kdo si počkal, ten zažil něco, na co se hned tak nezapomíná.

Hra doznala mnoha změn a nutno říct, že k lepšímu. Nový famfrpál je mnohem náročnější (hlavně časově, v průběhu si opravdu neodskočíte), osobitější, zábavnější a akčnější, než tomu bylo doposud. První velkou změnou jsou nové atributy. Čtyři základní – rychlost, odolnost, technika a hbitost. A čtyři další pro každý daný jednotlivý post. S těmi stávajícími, tedy procenty na postu a letu na koštěti, tvoří dohromady souhrn a kvalitu celého hráče.

Tím však změny zdaleka nekončí, spíše naopak. Tyto nové atributy lze totiž vylepšovat i poté, co hráč na daném postu dosáhne 100%, což přináší užitek tréninku jakéhokoliv postu a to za každé situace, což je podle mě skvělá a revoluční novinka.

Přejděme již však k jádru věci – samému novému famfrpálu. A začněme hezky tam, kde začal celý famfrpál – tedy na postu střelce. Základ stále spočívá v klikání, nicméně teď střelec nejde ihned ke střele, nýbrž všichni střelci na hřišti bojují o camrál. Pro tento boj je nejdůležitějším atributem –  atribut bojovnost. Čím větší bojovnost všech tří střelců týmu, tím větší šance, že se camrálu zmocní. Tým, který má v tomto boji převahu, obvykle získává camrál, není to však pravidlem. Camrál získává jediný střelec a ten se musí rozhodnout, co dále s camrálem udělá. Má možnost přihrát spoluhráči (jak jednomu, tak i druhému střelci, kteří jsou s ním na hřišti) nebo vystřelit. Pro dobrou přihrávku je samozřejmě důležitý atribut přihrávání, pro střelu zase střelba. Pokud první střelec, který získal camrál, přihrává dalšímu střelci, je tento střelec nucen jeho nahrávku zachytit včasným kliknutím na ikonku camrálu. Pro delší dobu možnosti zachycení balonu je důležitý atribut manipulace s camrálem. Pokud se kterýkoliv ze střelců rozhodne pro střelu, musí zvolit jednu ze tří obručí, kterou se pokusí camrál prohodit. A tím začíná jeho souboj se soupeřovým brankářem. Každý střelec má po přihrávce znovu možnost přihrát nebo vystřelit.

Brankář rovněž, stejně jako v letech minulých, kliká jako smyslů zbavený, aby hlídal obruče, které má chránit. Myslím si, že je to u něj velice důležitá věc, jelikož rozhoduje o tom, jak velké bude mít pokrytí obručí společně s atributem pokrytí obručí. Rozehrávku jsme zatím nezkoušeli, ale je jasné, že pokud brankář camrál chytne, může toho využít k založení protiútoku, k čemuž tento atribut, tedy rozehrávka, slouží. Chytání a reakce brankář používá v okamžiku, kdy na něj letí střela a on se musí co nejrychleji rozhodnout, které obruče bude krýt. S reakcemi zatím nemáme moc zkušeností, jelikož brankář zatím nikdy nevěděl, kam střela letí a chytal tak naslepo, ale to se jistě brzy zlepší. Co se týče chytání, tak to je samozřejmě pro brankáře hlavní atribut a ovlivňuje to, zda camrál chytí.

Velmi zajímavě je podle mého názoru udělán odrážeč. Všichni čtyři odrážeči hlídkují po hřišti a poté je umožněno jednomu až dvěma nejaktivnějším z nich namířit potlouk na soupeřova hráče. Je přitom důležité najít jméno soupeře v obou křídlech, kde se zobrazují všechna jména soupeřů nebo také mezery a následně pálit. Atributy jsou zde velmi jednoduché – síla odpalu – rozhoduje, kolik procent zdraví soupeři při zásahu uberete, míření – ovlivňuje, zda soupeře trefíte, přehled o pozicích potlouků – rozhoduje nejvíc, zda se k potlouku odrážeč dostane, přehled o pozicích hráčů – ovlivňuje rychlost rozhodování při určení, na kterého protihráče pošle hráč potlouk.

No a závěrem nám zbývá chytač, kde jsme se dočkali revoluční změny, nekonečné pětiminutové čekání na klik je pryč a nahrazeno klikáním poměrně rychlým. Revoluční změnu jsme doznali v tom, že uvidíme, jak na tom chytači jsou na spodní liště, kde se chytači budou o Zlatonku přetahovat. Čím víc žluté barvičky uvidíme, tím je pravděpodobnější, že náš chytač Zlatonku chytí a naopak, pokud bude žluté barvy málo, je nepřítel k chycení blíž, než bychom si přáli. Dále jsou tu také překážky, které chytač musí překonat v co nejrychlejším sledu tak, že zaškrtá správná čísla a rychle se vydá za Zlatonkou. Atributy jsou následující – postřeh – ovlivňuje, zda se chytač vyhne překážkám, všímavost – ovlivňuje dobu vyhlížení Zlatonky, zrychlení – ovlivňuje plochu, na které se bude muset hráč vyhýbat překážkám, soustředěnost – ovlivňuje schopnost chycení Zlatonky.

Je to mnoho informací najednou, které se musíme učit a které musíme narychlo poznat, nicméně odměna za to stojí, neb co chutná lépe než vítězství? Závěrem bych rád dodal pár vlastních postřehů. Famfrpál bude odteď trochu víc o náhodě, co se týče střílení branek, neb správný věštec v brance může vychytat i ty nejlepší soupeřovi střelce a dát tak svému týmu úžasný náskok. Je podle mě důležité, aby byl člověk na brankáři nejlépe flegmatik a aby si z inkasovaných branek nic nedělal, aby šel na 100% do dalšího souboje se soupeřovou střelou. Nové atributy hru hodně ovlivní, zatím nevíme, jak často je budeme moci měnit, ale jejich správné nastavení a využití výrazně ovlivní výsledek celého zápasu. Je nutno být v tomto případě kolegiální a domluvit se na taktice, především střelci, kde bych zavedl dva hráče pro účely vybojovat camrál a nahrát ho na třetího střelce, který bude mít jediný úkol – camrál chytit a skórovat. Osobně si myslím, že je lepší mířit na jednu z krajních obručí, jelikož střední bývá pro golmana snadno pokrytelná. Naopak u brankáře myslím, že je lepší zůstat mezi střední obručí a jednou další, aby měl brankář co největší možnost zásahu. Co se týče odrážečů, nemyslím si, že by platilo pravidlo „sejměte chytače“. Nejdůležitější bude i zde se domluvit, mlátit všechny potlouky do jediného soupeře, který tak velmi rychle odpadne. První by měl být na řadě soupeřův odrážeč, jelikož když nikdo nebude odrážet proti, rychleji tak sejmeme i zbytek týmu. U chytače je věc poměrně jednoduchá, nejdůležitější jsou rychlost a postřeh, klikat rychle, klikat správně, toť cesta k chycení toho zpropadeného zlatavého míčku, který už jsme tak dlouho nechytili…

Rád bych slyšel k tomuto článku nějaké postřehy, návrhy, nápady apod., neb čím víc se o famfrpálu budeme bavit, tím lépe ho poznáme a tím lépe ho budeme pak hrát. Jasné je to, že nový famfrpál dává větší šance pro slabší týmy, což ten náš bohužel v posledních letech byl. Je tedy na nás, abychom toho využili a dočkali se toho, po čem všichni už takovou dobu prahneme – vítězství.

Peter Warhall

Napište k tomuto příspěvku komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

*