Trimeles / Archiv 2005–2009 / 01. číslo (27. 11. 2005) / Bít či nebít ve famfrpálu
Kam i králové chodí sami aneb 19. listopad jako MDT Emoji na Hradě VII. Cesta za jiskrou Ohnivce Hog v kocke 20 a 2/2 – Neviditelný speciál Zápisník jednoho dinosaura VI. – dinosauří šatník Za plamenem svíčky Halloween is coming Odznáčky – všechny chytit máš! Aneb minisoutěže Žlutého Trimela Podzimní luštění Hog v kocke 20 Jak vyzrát na podzimní depku Skořicoví šneci DIY – 8. díl Tradiční nováčkovský turnaj – shrnutí Nováčkovská výprava Šokující záhada: Hrad zmizel! Konspirační teoretici (ne)mají jasno! Jejej, něco se pokazilo! Tenkrát na Západě – shrnutí 4. a 5. kola Příčná kombinatorika IV – Zpátky do školy Knižní klub u Trimela – Šikmý kostel TNT2024: Třetí úkol Bertranda Hooki: „Očividne sú na škole mocné kúzla, čo menia plány.“ Ohlédnutí za Tenkrát na Západě – Statistiky, body a střípky ze zákulisí TNT2024: Druhý úkol Školní rok Léto 2024 Tenkrát na Západě – shrnutí 3. kola Mrzispárský večírek II. aneb Kterak jsme ztratili Tesáka TNT2024: První úkol Tradiční nováčkovský turnaj 2024 Emoji na Hradě VI. Tenkrát na Západě – Epilog Pět odstínů léta – zážitky Pět odstínů léta – seriály Tenkrát na Západě – shrnutí druhého kola Tenkrát na Západě – Kde domov můj Tři soudky radí 11 Pět odstínů léta – filmy Tenkrát na Západě – Po bouři Viridis Am Reevesová: „Měla jsem systém, krásně fungoval, dokud se nerozpadl.“ Pět odstínů léta – Letní laskominy Tenkrát na Západě – shrnutí prvního kola Tenkrát na Západě – Do boje! Vlzivolský večílek Hemzy vol. 3 Pět odstínů léta – knihy Tenkrát na Západě – Morální dilema PON – Pod Osm Nejdu Zápisník jednoho dinosaura V – Dinosaurus na koštěti Petronela Uječená: Na jeden den duchem Tenkrát na Západě – Na cestě Tenkrát na Západě Za hranice kouzelného světa – II. část Kagíkování – Alchymista I. a II. Za hranice kouzelného světa – I. část Kagíkování – Bystrozor II. Knižní beseda Příčná kombinatorika III – Famfrpál Amanda Wright: „Nevyhrožuju, neslibuju, neuplácím.“ Dungeons&Dragons aneb Každý může být hrdinou I. Tři soudky radí 10 Magické podniky I. Jezevci na cestách aneb Žlutý sraz v Praze Hog v kocke 19 a 3/4 – Protože smíchu není nikdy dost Hog v kocke 19 – Kagíci? Kagíci! Jak jste tvořili frázevoloviny, a jak to s nimi dopadlo Jak to dopadlo s Březnovou knižní šifrou Rose Daninatali: „Jezevci, těšte se, až vás zase proberu ze zimního spánku.“ Cesta za pokladem LS2024 Mrzimorské výstřelky aneb co všechno z nás zase vypadlo Sebechvála nám nesmrdí aneb Jak dopadly trimelesí ódy Žlutá, kam se podíváš… Teda pardon, zelená?! Měsíc knihy DIY – 7. díl Zápisník jednoho dinosaura IV – Ať žijí technologie (aneb při čem všem jste byli zároveň na hradě) Malé, Malej, Malučký… Princ Hog v kocke 18 – Nový školní rok Březnová knižní šifra Žlutého Trimela Nováčkovská výprava pro Magíka Připravit k luštění – Březnová knižní šifra Žlutého Trimela na obzoru! Příčná kombinatorika II – Vetešnictví u Kšeftaře Deskohráčův stolek speciál – Harry Potter Vzestup Smrtijedů Valentýnské menu DIY – 6. díl Zápisník jednoho dinosaura 3 – Výzva tajemného kloboukového semináře 13 otázek pro profíky Enid Bloom: „Musím říct, že mi to otevřelo oči.“ Hog v kocke 17 – Kagíci Sprosté slovo na šest? Příčná kombinatorika 2024 – Co nás čeká a nemine I. Silvestrovské hemzulky Hog v kocke 16 – Vánoční smíchmajstr Vánoce, Vánoce, přicházejí Vánoční pohyblivé obrázky II – seriály Mrzimorský vánoční playlist Trimeles na cestách – kam za vánoční atmosférou? Vánoční pohyblivé obrázky Hog v kocke 15 – Školní rok v plném proudu Velká vánoční stávka Zápisník jednoho dinosaura 2 – Paměť není, co bývala Mrzimor získal magíka s názvem „Veselá kopa“ Vánoční dárky za hubičku DIY – 5. díl Cesta za pokladem ZS24

01. číslo (27. 11. 2005), Archiv 2005–2009

Bít či nebít ve famfrpálu

Máme listopad a to znamená pro fanoušky sportu co?! To znamená, že nám začala famfrpálová sezóna. Pan ředitel si pro nás připravil několik překvapení, ať už pro zdejší módemany a módemanky, nebo praktické duše, které se už od léta shání po kdejakém modernějším vybavení či větší palici. První překvapení nás čeká při vstupu do obchodu „Prvotřídní potřeby pro famfrpál“ na Příčné ulici. Záplava doplňků, bez nichž se žádný hráč, který to s famfrpálem myslí vážně, neobejde.

Tím nejdůležitějším, co zde naleznete, je souprava chráničů za akční cenu 2-13-22. Myslíte si, že jsou zbytečně drahé? Že se bez nich obejdete? Taky jsem si to myslel. První dvě minuty. Pak jsem skončil na ošetřovně s mumiózou. Sejmul mě Peter Sviter, díky Svíťo ;) Počítejte s tím, že chrániče jsou naprosto nezbytné, pokud si chcete opravdu zahrát, ne jen zavolat „nazdar světe“ a odebrat se na ošetřovnu. Pokud nemáte dost peněz, buď si požádejte o dotaci z kolejní pokladny, nebo poproste o laskavé zapůjčení peněz či přímo chráničů bohatší spolužáky.

Nad dalšími doplňky zajásá každý fanoušek sportovní módy – úplný famfrpálový dres! Svetr v jasných kolejních barvách za 0-15-19, famfrpálové leginy za 0-11-1 (tmavé jsou o svrček dražší) a hábit za 3-16-16. Úhrnem 5-9-7 za hadry, pokud chcete být vytuněný fampič (tj. famfrpálový hráč, apgrejd by Yokoušek). Jestli hrajete hambatí jen s chrániči, nebo v dresu s chrániči nemá na vaši hru absolutně žádný vliv. Důležité jsou jen ty chrániče. Bez nich jste prostě mumie.

Jistě jste zaregistrovali, že hodně záleží i na typu koštěte, na kterém letíte. Forcer je za dva body, Rudý sršeň, Supr Pupr a Quick Snail za bod. Zbytek jsou košťata nejnižší kategorie a nemají pro zápas žádný přínos. Čím více bodů tým nasbírá, tím vyšší je pravděpodobnost – dá se říct – výhry.

Famfrpál jako hra na Hogwarts prodělal také pořádný apgrejd. Stále máme 7 postů, ale teď už mohou hru ovlivnit i odrážeči, střelci a brankář, nejen chytač. Počet hráčů ovlivňuje, který tým bude ovládat camrál a má šanci vstřelit gól. Každý hráč má k dispozici tlačítko, jehož stiskem odehrává svůj part na hřišti. Střelec zvyšuje šanci vstřelit úspěšně gól do protivníkovi obruče vlastní-li daný tým camrál. Brankář snižuje šanci druhého družstva vstřelit gól. Odrážeč vysílá potlouky na náhodného člena druhého družstva a tím snižuje jeho úroveň zdraví. Jediným úkolem chytače je chytit zlatonku a tím ukončit zápas. Stisk některých tlačítek je časově omezen, tj. tlačítko se objevuje vždy jednou za časový interval. Například u chytače je to asi 5 minut.

Nezapomeňte, že pokud se rozhodnete uprostřed hry změnit post, musíte nejprve sedět pět minut na lavičce, než se budete moci opět zapojit do hry. Je proto třeba uvážit, kdy se to vyplatí a kdy ne, abyste týmu nechyběli.

Nejdůležitější je mít odrážeče. Pokud má tým schopné odrážeče, může protivníkův tým odeslat přímo na ošetřovnu. Což se skutečně stalo, když jsme hráli proti Zmijozelu tréninkový zápas. Odrážeči navíc jakoby chrání všechny ostatní hráče, protože když v týmu není odrážeč, nemá smysl nastupovat na post střelce nebo chytače, poněvadž do několika minut dostanou potloukem a jsou nepoužitelní. V pravidlech je ještě psáno, že opakovaným stiskem tlačítka se zvětší příslušný efekt a u některých vlastností se týmy stisky tlačítek „přetlačují“. Z čehož vyplývá, že pokud se usadíte na nějaké pozici, jen abyste byli vidět, a přitom blafkáte ve Velké síni, asi nejste pro tým velkým přínosem. Buď se hře věnujte naplno, nebo přenechte místo jiným.

Pokud hráči klesne zdraví na 0, je vyloučen ze hry. To jest chytne „mumiózu“ a musí na ošetřovnu nebo si koupit v lékárně na Příčné ulici uzdravovací lektvar – kupovat lektvary lze i v průběhu hry. Čím dražší lektvar, tím více zdraví vám vrátí. Zakoupením ho automaticky vypijete a ve Velké síni se objeví hláška. Pokud půjdete na ošetřovnu, můžete hrát až po pěti minutách, uzdravíte se tím, že budete psát. Vycházelo mi to asi na 20 vzkazů. Nezáleží na tom, co napíšete, já obvykle počítám jezevce ;) Nebo dráždím zraněné hráče protivníka, to je taky moc prima ;) PO 20 příspěvcích máte zdraví jako řípu (tzv. řepoidní)a můžete zas zapadnout na hřiště.

A na závěr poslední dvě vytuněné záležitosti: jednak chat během utkání a jednak možnost zobrazovat transparenty. Pokud chcete soupeře pozlobit, zajděte v době zápasu do Prasinek k Chytrákovi a tam najdete kolonku pro zadání sloganu. Stojí to 2 svrčky a zobrazuje se 3 minuty. V utkání Mrzimor x Nebelvír byl například populární slogan „Rudoši do rezervací“.

To by bylo teď k famfrpálu asi všechno, doufám, že jste tu našli aspoň něco zajímavého. Mrzimor je nejlepší :)

Vystavený transparent spáchal Otík – dobrá práce :)

Napište k tomuto příspěvku komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

*