A jedeme dál. Konkrétně do sklepení.
Hodně z vás je sklepením tak či onak fascinováno. Je to tajemné místo, kam se dostanete buď za trest nebo díky odvaze. Za trest… není o co stát. Ze sklepení toho moc neuvidíte. Snad jen tři stěny a jedny zavřené dveře. Ale odvážnému Sklepení přeje. Většinou…
Takže pojďte a nechte se fascinovat. Stojí to za to.
První patro
První patro je samozřejmě to první, do kterého se vám otevřou dveře, když splníte pár základních podmínek.
1). Budete regulérní student minimálně 3. ročníku
2). Budete majitelem hůlky
3). Budete majitelem dvou základních klíčů od sklepení. Starého rezavého klíče a Klíče šklebícího se démona.
4). Budete majitelem brku a pergamenu, protože si uděláte průzkum Sklepení a jakousi orientační mapu, abyste věděli, kam příště jít.
Mapa Sklepení je mimořádně důležitá věc a radím všem, aby jí věnovali velkou pozornost. Sklepení není jen chodba a dveře. Sklepení je změť chodeb a dveří. Když zabloudíte, taky už se nemusíte nikdy najít a pak vás my – šťastnější, dostaneme od nějaké potvory ve formě kostní drtě. A to teda není žádná výhra ani pro vás ani pro nás.
Takže se koukejte laskavě neztrácet! Kapišto?
Ale vrátíme se na začátek.
Díky vašemu úsilí a štědrosti profesorů, jste se právě úspěšně dostali do třetího ročníku a tím pádem můžete jít do Sklepení. Okamžitě si seženete potřebný pár klíčů (pokud je už nemáte dávno v majetku) a hurá k těm zamčeným dveřím, vypořádat si to s první příšerou.
STOP!
Zastavte se! Tohle je prostě pitomost. Se základními sedmi kouzly a 10 E jste marní. Jste pro první potvůrku sklepení jen rozcvička.
Je mi jasné, že nejméně polovina z vás to půjde stejně zkusit. Budiž. On se Chrobák potřebuje občas protáhnout.
Mnohem rozumnější je ale počkat. Procházet si sklepení, dělat si mapu a zatím pěkně sbírat zkušenosti v soubojáku, abyste si mohli „koupit“ lepší a účinnější kouzla. S nimi pak máte šanci.
Nezapomínejte, že v zápasech hraje roli i vaše nebezpečnost. A čím víc proher, tím nižší nebezpečnost. Strategičtější je, jít na potvory ve Sklepení dobře připravený.
Já vám samozřejmě nemohu říct, co si máte na Chrobáka připravit. Teda… mohu, ale neřeknu. Tohle si musí projít každý sám, protože teprve pak je to ta pravá legrace.
Jedno vám ale povím… po Chrobákovi přijdou mnohem těžší potvory. Mnohem, mnohem těžší.
Narazíte tam na… a pak taky na… několikrát dostanete na zadek od… nebo od… a úplně na konci na vás ke všemu čeká Nemrtvák!!
No dobře, dobře… V prvním patře na vás čeká Zombie, Rarach, Minotaur, dokonce Kyklop a to je sakra oříšek, nenechte se mýlit jeho jedním okem. Golem, Sukuba ( všichni víme, co dokáže), Osidlo, Bezhlavý rytíř a mnoho dalších. No a ten Nemrtvák, že?
Nemrtvák! U Merlina, jak porazit něco, co není živé ani mrtvé?! Těžko! Hooodně těžko!
Takže moje rada zní: Sbírejte zkušenosti, kupujte nová kouzla a E, cvičte se, postupujte v koncentracích a bojujte. První patro je na tohle všechno nejlepší. Nic si nedělejte z toho, že právě v prvním patře dostanete nejvíc na frak. Nejste sami. Dostali jsme tam na frak všichni, ale první patro nás naučilo bojovat. Naučilo nás ovládat taktiku, techniku i sílu a odvahu, kdy se se zatnutými zuby vracíte pořád a pořád a pořád, dokud nevyhrajete. A tak to má být.
V dalším díle společně zkusíme nahlédnout do druhého patra. Tak se už těším a jako vždy… dotazy do komentářů ;o)
Andy