Určitě to znáte. Vstoupíte do ředitelny s určitou prosbou, pozdravíte pana řídícího a všimnete si, že má na ruce něco neobvyklého. Prsten, který září až na dálku a uvrhuje jeho majitele do zvláštní zlatavé záře. Čím déle se na něj díváte, tím hůře se vám vzpomíná, proč jste za ním vlastně přišli. Ale jen co odtrhnete zrak, už to víte. Na hradě se nám zřejmě objevily neznámé předměty. Má to něco společného s nedávno otevřeným Akademickým klubem? Nebo dělá ten zářivý prsten něco jiného? Vezměme si lupu a podívejme se, co se možná chystá.
Pan ředitel má celou sbírku neobvyklých předmětů. Hole, zmenšené (ale přesto prý naprosto funkční) krátery sopek, hromadu řádů a těch nejprestižnějších vyznamenání… a ten tajemný prsten. Když jsem opustil jeho pracovnu, honem jsem vytáhl brk a pokusil se nakreslit, co jsem viděl. Podívejte se, zdali neuvidíte to samé.
Také to na fotografii nevidíte? Zřejmě je ten prsten očarován. Bodejť by ne, je to přeci Pečetní prsten Bradavic, starý tisíce let. Pro jeho původního i nynějšího majitele je nějaké antikrabičkoidní kouzlo naprostá hračka. Ale co jen u Merlinovy plešky může znamenat jeho magická schopnost: štěstí +2? Je snad jeden z jeho projevů to, že když někdo přijde za panem ředitelem s prosbou, zapomene, co chtěl? Nebo mu dovoluje nosit plášť neviditelnosti i při větru silnějším než vílí vánek? A štěstí při čem to přidává?
Pojďme se ale podívat na další úlovek z páně ředitelovy sbírky. Všem je nám jasné, že je to magič nejvyšší, nenápadný, ale silný, přímo vrchní mag-net-ar. Krom toho si mnozí určitě všimli, že pan ředitel je stále Mladý intelektuál, a již několik měsíců i Scholar.
Magík Scholar, jak vidíme v popisku, náleží majiteli za deset očarovaných předmětů. Co je ale očarovaný předmět? Kdo ho očaruje—jeho majitel? A co všechno se dá očarovat? Je snad jeden z takových předmětů i pověstná páně ředitelova kachnička? Nebo již téměř legendární Zakletý župan? A bude si moci čarovat jen pan ředitel, nebo i studenti? Souvisí to snad s oním pečetním prstenem, co přináší +2 štěstí?
Krom výuky by notnou dávku štěstí uvítal brankář nejen při zápase. Snad i chytač. Nakonec i ten střelec a odrážeč. Speciální vlastnosti mají i naši nejkouzelnější společníci: naši mazlíčci. Někteří mohou svému majiteli přinést radost. Například, když zbaští sněhovou kouli nebo nerozbalenou žabku. Je možné, že by se mazlíček podělil o svou schopnost s majitelem, který by ji svázal do určitého předmětu? Nacházel by pak více fazolek v Ďáblově jámě? Nebo nacházel pověstmi opředené svitky v Knihovně a kotlíky (nebo co) v Laboratoři? Nebo zajistí, že profesorovi při udělování bonusových bodů nebo přidělování peněz za soutěže—jak se říká—ujede ruka?
Nebo jsme snad úplně mimo a prsten s magíkem nemá vůbec nic společného? Co třeba ten Akademický klub? Kdo vlastně ví, co je za jeho zavřenými dveřmi? Dávalo by to smysl: svázat štěstí do předmětu musí být opravdu pokročilá magie, kterou jen tak někdo nezvládne. Nebo bude to nové použití Lektvaru štěstí? Od nového famfrpálu je to zbytečný lektvar. Bude stačit vhodit předmět do kotlíku s lektvarem štěstí a ono to třeba něco udělá? Můžeme očekávat vyšší rychlost, pokud se nám podaří nacpat do kotlíku Forcer? A co když to pořád není ono…
Naši stateční ochránci hradu před příšerami, nebojácní sklepmistři, kteří již dokáží sesílat kouzla III. úrovně, si vybaví, že se v Soubojovém klubu nachází další dovednosti. Pohotovost, paměť, všímavost a moudrost. Přibude k nim štěstí? Pokud opustíme i tuto myšlenku, očarovávat se dají i kolejní předměty, aby je nerozbil zub času. Dá se očekávat, že pokud bude i studentům umožněno používat tuto magii, budou to právě kolejní předměty, které by šly očarovat? A dostane člověk na výběr, jestli chce zrovna štěstí? Nebo to bude záležitost aktuálního postavení Pluta vůči Hyádám?
Přichází snad čas, kdy se jednotlivé oblasti hradu ještě více propletou? Doba, kdy bude záležet na tom, co jsme vystudovali? V hradním čase to není tak dávno, kdy se vyučované předměty rozdělily na Lučbu, Sesílání kouzel, Čarotvorbu… Bude snad některý červený čtvereček z OKA (Oblasti kouzelnické orientace) předurčovat, jakou získáme schopnost? Nebo ten prsten s jeho vlastností slouží pouze panu řediteli, aby měl více času stavět, než vyřizovat nudnou administrativu?
Kdo ví, co nám budoucnost přinese…
Páni. Takové množství nových informací a záhad. Děkuji, že jste se o ně s námi podělil. Budoucnost až na pár jedinců nadaných jasnovidectvím neznáme, ale již teď můžu říct, že bude určitě zajímavá :)