Trimeles / Koutek deskovek / Deskohráčův stolek: Tajuplné Říše
Love Office – 1. kolo Valentýn? NE! Raději knihu! Co si pustit na (Ne)Valentýna? Jak odrbat Valentýna aneb Ušetři a nenaštvi svou drahou polovičku s Trimelem Love Office – Zachraň láskou zkroušené Sametová láska DIY – 10. díl Náborová propagační kampaň aneb kdyby byly náborové kampaně upřímné Petronela Uječená: „Druhé místo můžu přijmout se vztyčenou hlavou a nebudu o nic míň Petronela, stejně jako bych nebyla o nic víc Petronela, kdybych Snaživce roku vyhrála.“ Knižní klub u Trimela – Dobrá znamení Deskohráčův stolek: Kaskádie Perníčkový sraz U Přemotivovaného Poličkáře O sežraných perníčcích a kolektivní obřadní písni Adventní pohádkování IV. – Typískovy první Vánoce Televizní Vánoce V. – Vánoční seriály Televizní Vánoce IV. – Vánoční filmy z jiných zemí Vánoce: Stále svátek, nebo obchodní příležitost? Televizní Vánoce III. – Vánoční americké filmy Vánoční tvoření DIY – 9. díl Televizní Vánoce II. – Vánoční české filmy Adventní pohádkování III. – Starouš Tobias a jeho nečekané Vánoce Vánoční playlist aneb průlet vánočním hradem Televizní Vánoce I. – Vánoční animáky Adventní pohádkování II. – Zázraky nejen o Vánocích Vánoční věnce Vše, co jste kdy chtěli vědět o omalovánkách I. Adventní pohádkování I – Kouzelný vánoční zvoneček Adventní pohádkování – vše o soutěži Trimeles na cestách – magická Šumava Cesta za pokladem Kam i králové chodí sami aneb 19. listopad jako MDT Emoji na Hradě VII. Cesta za jiskrou Ohnivce Hog v kocke 20 a 2/2 – Neviditelný speciál Zápisník jednoho dinosaura VI. – dinosauří šatník Za plamenem svíčky Halloween is coming Odznáčky – všechny chytit máš! Aneb minisoutěže Žlutého Trimela Podzimní luštění Hog v kocke 20 Jak vyzrát na podzimní depku Skořicoví šneci DIY – 8. díl Tradiční nováčkovský turnaj – shrnutí Nováčkovská výprava Šokující záhada: Hrad zmizel! Konspirační teoretici (ne)mají jasno! Jejej, něco se pokazilo! Tenkrát na Západě – shrnutí 4. a 5. kola Příčná kombinatorika IV – Zpátky do školy Knižní klub u Trimela – Šikmý kostel TNT2024: Třetí úkol Bertranda Hooki: „Očividne sú na škole mocné kúzla, čo menia plány.“ Ohlédnutí za Tenkrát na Západě – Statistiky, body a střípky ze zákulisí TNT2024: Druhý úkol Školní rok Léto 2024 Tenkrát na Západě – shrnutí 3. kola Mrzispárský večírek II. aneb Kterak jsme ztratili Tesáka TNT2024: První úkol Tradiční nováčkovský turnaj 2024 Emoji na Hradě VI. Tenkrát na Západě – Epilog Pět odstínů léta – zážitky Pět odstínů léta – seriály Tenkrát na Západě – shrnutí druhého kola Tenkrát na Západě – Kde domov můj Tři soudky radí 11 Pět odstínů léta – filmy Tenkrát na Západě – Po bouři Viridis Am Reevesová: „Měla jsem systém, krásně fungoval, dokud se nerozpadl.“ Pět odstínů léta – Letní laskominy Tenkrát na Západě – shrnutí prvního kola Tenkrát na Západě – Do boje! Vlzivolský večílek Hemzy vol. 3 Pět odstínů léta – knihy Tenkrát na Západě – Morální dilema PON – Pod Osm Nejdu Zápisník jednoho dinosaura V – Dinosaurus na koštěti Petronela Uječená: Na jeden den duchem Tenkrát na Západě – Na cestě Tenkrát na Západě Za hranice kouzelného světa – II. část Kagíkování – Alchymista I. a II. Za hranice kouzelného světa – I. část Kagíkování – Bystrozor II. Knižní beseda Příčná kombinatorika III – Famfrpál Amanda Wright: „Nevyhrožuju, neslibuju, neuplácím.“ Dungeons&Dragons aneb Každý může být hrdinou I. Tři soudky radí 10 Magické podniky I. Jezevci na cestách aneb Žlutý sraz v Praze Hog v kocke 19 a 3/4 – Protože smíchu není nikdy dost Hog v kocke 19 – Kagíci? Kagíci! Jak jste tvořili frázevoloviny, a jak to s nimi dopadlo Jak to dopadlo s Březnovou knižní šifrou Rose Daninatali: „Jezevci, těšte se, až vás zase proberu ze zimního spánku.“ Cesta za pokladem LS2024 Mrzimorské výstřelky aneb co všechno z nás zase vypadlo Sebechvála nám nesmrdí aneb Jak dopadly trimelesí ódy Žlutá, kam se podíváš… Teda pardon, zelená?!

Koutek deskovek, Zamyšlení

Deskohráčův stolek: Tajuplné Říše

Za dávných časů ve vzdálených světech utvářeli osud svých říší vládci oplývající nezměrnou silou. Byli natolik mocní, že ji mohli tvořit, jak se jim zachtělo za pomoci magie, různých elementů, vrtochů počasí, armád a vůdců. Vy a Vaši spoluhráči se vžijete do role jednoho z těchto vládců a každý vytvoříte svoji Tajuplnou říši. Ale kdo z Vás bude ten nejúspěšnější?

 

Co to je?

Tajuplné říše je jednoduchá karetní hra pro 2 až 6 hráčů, kde jedna partie zabere okolo dvaceti minut. Jejím autorem je Bruce Glassco, který se také proslavil hrou Betrayal at House on the Hill. Hra obsahuje pouhých 53 karet. Pět pro každou barvu a tři divoké karty. Každá má svůj:

  1. Název
  2. Základní bodovou hodnotu
  3. Text s bonusy a postihy
  4. Barvu, nebo spíše typ karty, kterými jsou: Armáda, Artefakt, Čaroděj, Oheň, Počasí, Potopa, Tvor, Vůdce, Zbraň a Země. Plus tři bezbarvé divoké karty.

Vaším úkolem je z těchto karet sestavit ve své ruce kombinaci s nejvyšším počtem bodů.

Jak se to hraje?

Na začátku hry rozdáte každému hráči sedm karet a náhodně určíte jednoho z nich jako začínajícího.

Hráč si smí zvolit jednu ze dvou akcí. Buď si vezme kartu z vršku dobírajícího balíčku, nebo z karet uprostřed stolu. (Tady první hráč nemá moc možností). Následně jednu kartu odhodí na odkládací prostor, aby k ní měli ostatní hráči přístup. Po něm pokračuje další hráč.

Hra končí v momentě, kdy se v odkládacím prostoru nachází deset vyložených karet. Následuje bodování, kde hráči sečtou základní síly na všech kartách ve své ruce a aplikují všechny bonusy a postihy na nich. Zde se řídíme různými klíčovými slovy například „Máš-li“, „Za každý“, „Vymaže“, „Vymazaná, nemáš-li“, a „Odstraní“.

Hodnocení:

Jako někdo, kdo má malé karetní hry rád, se stydím, že jsem si Tajuplné říše pořídil až nyní. Je to totiž jedna z těch her, které je jednoduché vysvětlit i hrát. Ano, je to pouze „vezmi si kartu, zahoď kartu“, ale vyhrát je těžké. Pokud se totiž naučíte alespoň část karet nazpaměť, tak se dostáváte do určité myšlenkové hry, kdy si říkáte: pokud si soupeř bere tuhle kartu a chce ji nějak využít, musí mít na ruce další konkrétní kartu, jenže aby nuloval její postih potřebuje zase jinou. Nebo si naschvál vezmu kartu, o které vím, že ji soupeř potřebuje, a vyhodím ji až ke konci hry, kdy se mu nemusí hodit a tak dále.

Taktéž dovoluje několik různých strategií, na které se můžete zaměřit. Půjdete cestou nejvyšší základní síly, kde škála je od 0 po 40 bodů, nebo celou sadu jedné barvy, či čistou synergii karet a riskovat, že ta poslední karta, kterou potřebujete, přijde a nikdo ji nebude potřebovat.

Někomu může téma přijít moc generické, přeci jen je to magické fantasy, ale s texty na kartách a velice zábavně psanými pravidly (aneb, jak se množí bazilišci), mi to přijde úplně v pořádku. Také je tu i to, že ve dvou hráčích se hraje drobet jinak, respektive si karty nerozdáte, ale draftujete je mezi sebou. Kdo by ale u takové interakční hry chtěl hrát pouze ve dvou? Když má hra navíc také variantu nazvanou chaos, kdy se karty po určitý čas vyměňují mezi hráči. Ještě jsem ji nezkoušel, ale zní to zábavně.

Musím zmínit, že na základě této hry vznikla jiná o něco větší hra s českým názvem Rudý úsvit, která si bere téma ze známé knižní sci-fi série.

Takže pokud potřebujete malou, rychlou a chytrou hru pro více lidí, Tajuplné říše jsou skvělou volbou.

Pro ŽT,
TM

Napište k tomuto příspěvku komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

*