Trimeles / Hluboké myšlenky - aneb co všechno z nás vypadlo / Susan Cooková: „S Mrzimorem se rozhodně musí počítat"
Sebechvála nám nesmrdí aneb Jak dopadly trimelesí ódy Žlutá, kam se podíváš… Teda pardon, zelená?! Měsíc knihy DIY – 7. díl Zápisník jednoho dinosaura IV – Ať žijí technologie (aneb při čem všem jste byli zároveň na hradě) Malé, Malej, Malučký… Princ Hog v kocke 18 – Nový školní rok Březnová knižní šifra Žlutého Trimela Nováčkovská výprava pro Magíka Připravit k luštění – Březnová knižní šifra Žlutého Trimela na obzoru! Příčná kombinatorika II – Vetešnictví u Kšeftaře Deskohráčův stolek speciál – Harry Potter Vzestup Smrtijedů Valentýnské menu DIY – 6. díl Zápisník jednoho dinosaura 3 – Výzva tajemného kloboukového semináře 13 otázek pro profíky Enid Bloom: „Musím říct, že mi to otevřelo oči.“ Hog v kocke 17 – Kagíci Sprosté slovo na šest? Příčná kombinatorika 2024 – Co nás čeká a nemine I. Silvestrovské hemzulky Hog v kocke 16 – Vánoční smíchmajstr Vánoce, Vánoce, přicházejí Vánoční pohyblivé obrázky II – seriály Mrzimorský vánoční playlist Trimeles na cestách – kam za vánoční atmosférou? Vánoční pohyblivé obrázky Hog v kocke 15 – Školní rok v plném proudu Velká vánoční stávka Zápisník jednoho dinosaura 2 – Paměť není, co bývala Mrzimor získal magíka s názvem „Veselá kopa“ Vánoční dárky za hubičku DIY – 5. díl Cesta za pokladem ZS24 Pohřešuje se! Pomoz zatoulaným strašidlům najít cestu domů Last minute halloweenský kostým v Hog stylu Halloweenská křížovka plná (nejen) strašidel Moudra z čarostavů Podzimní tvoření DIY – 4. díl Luna Goshawk: „Očakávania boli, zatiaľ sa mi plnia a možno aj prevyšujú.“ Zápisník jednoho dinosaura – Rozmrazená, ale plešatá Rekapitulace Celoletní úkoly Prokletí termínové neděle Hog v kocke – 14. část – Zpátky do lavic! Ohlédnutí za TNT Rekapitulace Nisqa TNT: Úkol třetí Olivia Wines: „O Mrzimor se nebojím, my si poradíme.“ Směnárna na planetě Meeraha TNT: Úkol druhý TNT: Úkol první Rekapitulace Umubumbe Tradiční nováčkovský turnaj je zpět! Planeta Nisqa Rekapitulace Gezegen Prázdninové pohodové poslouchání: Potterovský podcast Emoji na Hradě V. Rekapitulace Domicilium Planeta Umubumbe Planeta Gezegen Jak probíhalo slavnostní ukončení školního roku u jezevců? Domovská planeta Domicilium Vesmírná odysea – mise začíná Vesmírná odysea Hog v kocke – 13. část – Souboják vol. 2 Harry Potter storkát jinak aneb jak očaroval mudlovskou literaturu Potter opustil ministerstvo, je teď ragbista Hog v kocke – 13. část – Souboják Souboj se stylem Famfrpálové perličky Jak se v Mrzimoru nosí NiT? Hogwarts Legacy Stále vzpomínám na Albínku Rozhovor s Ivy Emersonovou: „Mrzimor je moje srdeční záležitost.“ Rozporuplné pocity aneb jak se těšíme na nový HP seriál Remake, o který nikdo nestál – co se ví o novém seriálu Harry Potter Hog v kocke – 12. část – Umíme se sobě zasmát Tom Felton: Beyond the Wand Jarní dekorace DIY – 3. díl Deskohráčův stolek: Takenoko a rozšíření Panďátka Mrzimor napříč jazyky Jaké je býti nejbohatší v Mrzimoru? Žluté duše ve fialovém hábitu – Oresta McCollin Vianueva Hog v kocke – 11. část – Hradní novinky 13 otázek nejen pro shopaholiky Deskohráčův stolek: Architekti Západního království Novoroční vybarvování – vyhlášení Zimní dekorace DIY – 2. díl Famfrpálová sezóna zima 2023 Novoroční vybarvování Novoroční přání 2023 13 vánočních otázek pro Grinche i Kdovíky 2/2 Jezevci přejí Veselé Vánoce Jak se v Mrzimoru nosí Vánoce? 13 vánočních otázek pro Grinche i Kdovíky 1/2 Zase (ne) zkouškujeme! Jak se v Mrzimoru nosí žlutá? Vánoční dekorace DIY – 1.díl Copak by jen kluběnky nosily? Jak se v Mrzimoru nosí Halloween? Halloween zaneprázdněné čarodějnice Famfrpálové tréninky v plném proudu

Hluboké myšlenky - aneb co všechno z nás vypadlo, O naší koleji, Rozhovory

Susan Cooková: „S Mrzimorem se rozhodně musí počítat“

Susan Cooková byla můj dlouhodobý kostlivec ve skříni. Ono psát rozhovory s důležitými funkcionáři koleje a vynechávat primusku není úplně košer. Přitom na Susan jsem měla vždycky v zásobě více otázek, než na všechny své dosavadní zpovídané dohromady, jenže konfrontovat kamarádku ohledně vedení koleje není vůbec snadné. Věřte nebo ne, i já mám nějaké nedovyvinuté zárodky citů. Když jsem se doslechla, že Susan toho času studuje z Nizozemska, doufajíc, že se primuska posílí podle tamních zvyků a možností, jsem chytila příležitost za pačesy. Susan nezklamala. A tak jsme spolu sobotního večera bilancovaly poslední léta v Mrzimoru. To, co si se mnou zažil posledně náš nový prefekt, byl oproti Susan slabý odvar, ostatně posuďte sami.

Na hradě působíš už od roku 2011, známě Tě jako věčně rozesmátou a krásně kreslící spolužačku. Jsi také častou účastnící pražských srazů, jaký by byl Tvůj život bez Hogwarts a co nejhezčího jsi tady zažila?

Vždycky mě překvapí, jak dlouho už na Hogu jsem, strašně to utíká. Myslím, že můj život by byl bez Hogu prázdnější. Díky Hogu jsem poznala neskutečné množství skvělých lidí, které bych jinak pravděpodobně nikdy nepoznala a toho si vážím ze všeho nejvíc. Jsem tu už tak dlouho, že si asi ani nedovedu představit, že bych na Hogu nebyla. Co nejhezčího jsem tu zažila? To je složitá otázka, každý sraz, na kterém jsem byla, byl něčím výjimečný a spousta momentů na samotném Hogu taky. Nedokážu si asi vybavit jednu konkrétní věc nebo událost, abych pravdu řekla.

Patříš k těm, kteří do zblbnutí opakují 5. ročník, ani tento rok se podle všeho ke zkouškám nechystáš, myslíš, že je to ve funkci primusky příkladné? Nemůže to vést třeba k demotivaci mladších v tom smyslu, že funkci můžeš mít v podstatě donekonečna?

V době, kdy jsem se dostala do 5. ročníku poprvé, jsem si nikdy ani nepomyslela, že bych se někdy dostala do vedení. Hodně lidí mi může dosvědčit, že jsem to často prohlašovala. Mně je v 5. ročníku dobře už dlouho a tak nějak jsem si na to zvykla a v poslední době nemám na zkoušky NKÚ ani čas. Jestli to je pro ostatní demotivující? Možná může být, co já vím, lidi demotivují různé věci, ale já nejsem úplně člověk, který se snadno nechá k něčemu donutit, když nechce, ať už na něj tlačí jakékoliv faktory. To, že můžu být ve funkci prakticky do hallelujah je sice pravda, ale upřímně jsem zastánce toho, že když lidé zůstanou ve funkci moc dlouho, je to spíš na škodu, takže se myslím nemusí nikdo bát, že bych svou funkci za nějakou dobu ráda nepředala někomu dalšímu.

Na odznakovém postu jsi už třetí školní rok. V Zimě 2017 jsi začínala pod primuskou Tess Boneovou a po boku prefekty Emily Moonové. Z mého pohledu zaujatého pohledu (jste moje kamarádky, tak nad Vámi přimhuřuji oko  usměje se a volí vhodná slova ) jste byly nejméně výrazným vedením, které jsem v Mrzimoru zažila. Určitě tehdy muselo přijít na přetřes jméno Chris Jericho, který dělal pro kolej první poslední, jak na poli bodovém, tak famfrpálovém. Proč tehdy nedostal šanci místo nepříliš aktivních prefektek on? Co na něm zasedačce vadilo? Jeho aktivita byla zřejmá napříč kolejemi, když ho tehdy většina tipovala na Cenu Helgy z Mrzimoru, kumulací funkcí to být nemohlo, to u nás procházelo, kde tedy byl problém?

Jen buď zaujatá. zasměje se Upřímně myslím, že tohle je otázka spíš pro členy vedení, kteří tehdy rozhodovali o tom, kdo volný post prefekta dostane, než pro mě. Já osobně bych nic proti tomu, aby byl Chris prefektem, neměla, protože pro kolej dělá a vždycky dělal první poslední, jak říkáš. Myslím, že v tom hrály roli osobní vztahy mezi členy vedením a Chrisem.

Minulý školní rok se prosadil dost kontroverzní hlavní kolejní cíl naprosto odstřelit body a raději sbírat peníze. Ne každému, především těm nejmladším, se cíl líbil a čas od času jsi byla v kolejní místnosti konfrontována. Jak ten školní rok s odstupem času hodnotíš? Kdyby ses mohla vrátit v čase, volila bys tento cíl znovu?

Primární cíl nebyl pouze sbírat peníze, ale měl být rok zaměřen i na famfrpál a na atmosféru. Byly častěji večírky, častěji výpravy do lesa a ano… nakonec to v podstatě přešlo v hlavní cíl nasbírat co nejvíc peněz. Tenhle cíl se odhlasoval vedením… a já upřímně nebyla z nejnadšenějších, byla jsem k tomu trochu skeptická. Já osobně preferuji, když se na sbírání peněz do pokladny využívají letní prázdniny a když se na ten rok dívám zpětně, tak musím říct… Asi bych byla radši, kdyby to bylo jinak. Na druhou stranu spousta lidí se vyjádřila proti kolejnímu cíli až v momentě, kdy byl rok v podstatě u konce a to teda přišli trošku s křížkem po funuse. Já osobně nejsem přívrženec toho, aby se veřejně vyhlašovaly kolejní cíle, protože to pak vypadá, že se vedení rozhodne a nikdo do toho nemá co žvanit. Na druhou stranu pokud byl někdo proti – a ano, vím, že ty jsi byla od začátku… – rozesměje se – tak to měl říct dřív, než v červnu. Takže ne, nevolila bych ho znovu, protože to bodové skóre bylo propadák, na druhou stranu máme nyní dost finančních prostředků na to, abychom se nějakou dobu o pokladnu nemuseli tolik starat a mohli tak podpořit sběr bodů proplácením a investováním do odměn za motivační soutěže, aniž bychom museli počítat každý srpec.

Tento rok kolej honbu za body naopak výrazně podporuje, už od začátku roky běží velké množství soutěží a spolu s Kim se vrátil také její PON, který nás tehdy tak nakopl a hlavně bavil. Jak myslíš, že se žlutí vyrovnají s přechodem od peněz na body? Nemyslíš, že jsme trochu zlenivěli, přece jen minulý rok jsme většina z nás nebyla zvyklá vypracovávat velké množství úkolů, někteří ani soutěží. Čeho bys chtěla v koleji tento rok dosáhnout?

Letos jsme se rozhodli pro podporu sběru bodů, ale nechtěli jsme vyhlásit nějaký kolejní cíl. Možná to na některé lidi působí, že to strašně hrotíme, ale mně to nepřijde. Ano, soutěže jsou zaměřené na sběr bodů, ale rozhodně to neznamená, že bychom zavrhovali kohokoliv, kdo nechce být zrovna bodohrotičem. Stačí se podívat na mě, a to jsem ve vedení. Já si nemyslím, že by žlutí zlenivěli. Vždyť se koukni na bodové hodiny, přehoupli jsme se na druhé místo a to je úžasné – pyšně se usměje – Ale tenhle rok není kolejním cílem získat pohár, není kolejním cílem lidi vystresovat k tomu, aby sbírali body, ale podpořit je, aby je sbírat chtěli. A mým hlavním cílem pro tenhle rok je asi to, aby po tom loňském bodovém fiasku ostatní koleje poznaly, že se s Mrzimorem rozhodně musí počítat. Nemusíme rovnou vyhrát pohár, ze čtvrtého místa na první je to dlouhá cesta, ale dokázat, že jsme součástí hry a že se jen tak zahanbit nenecháme.

V minulém školním roce se Mrzimor propadnul i ve famfrpálu na 4. místo. Ty jako primuska i Emily jako prefektka jste byly v té době už profesionálními hráčkami, takže jste tým podpořit nemohly. Jak moc myslíš, že famfrpálový tým poznamenalo, když z užšího vedení se ho mohla účastnit jen jedna (byť o to aktivnější a nepřehlédnutelnější) prefektka? Nebyl i díky tomu famfrpál odsunut na vedlejší kolej? A nepřichází tak vedení o interakci s kolejí jako takovou, když se neúčastní žádného z kolejních tréninků?

Profi liga je něco, co žere spoustu lidí a nejspíš ještě nějakou dobu žrát bude. Jestli je kvůli tomu famfrpál upozaděn? To si nemyslím, spíš ta interakce s kolejí jako takovou může být problém. Já jsem se v loňském roce snažila občas na trénink zajít alespoň si pokecat, ale ono když člověk nemůže hrát, tak to není ono. Famfrpál mi chybí, ale bohužel s tím nic nenadělám. Já abych se přiznala do toho nového famfrpálu moc nevidím, takže proč jsme se propadli na 4. místo? Těžko říct, jistě v tom byly různé faktory… Měli jsme změnu kapitána, letos jsme si prošli další, myslím, že se tomu pořád snažíme přijít na kloub a ne a ne se nám to povést. Famfrpál se ve vedení řeší hodně, i přesto, že už je většina z nás profíků. Nemyslím si, že bychom ho ve vedení nějak přehlíželi.

Poslední otázka k vedení. Jako všechny koleje i my vlastníme speciální kolejní předměty. I díky nim se studenti mohou identifikovat se svou kolejí. Jejich udílení v poslední době mi přijde ale přinejmenším prapodivné. Udílejí se takřka výhradně jen na konci školního roku, a to dost nerovnoměrně. Všimla jsem si, že na konci minulého školního roku dostala studentka dokonce 8 kolejních cen najednou. Rozhodně nechci podtrhávat její snahu, o tom žádná, ale není to přece jen trochu moc za jeden školní rok? A není trochu škoda, že prakticky neexistuje možnost získat předmět už během školního roku, např. za dosažení nějaké bodové hranice nebo jako mimořádné ocenění příkladnému členu koleje? Nemyslíš, že by se tak kolej lépe motivovala k plnění kolejních cílů, když by byla alespoň v něčem odměňována průběžně? – vychrlí –

Kolejní odměny jsou v posledních letech udíleny… dost málo. A to, že došlo na situaci, kdy jedna studentka získala hned 8, to je situace, která podle mě nastat neměla, ale pravidla byla nastavená nějak, a tak by bylo dost nevhodné najednou říct, že jsme si to rozmysleli a že má smůlu. Podle mě to škoda je a mám tak trochu v plánu zkusit to tenhle rok trochu změnit. Zda mi to projde, toť otázka, samozřejmě. S kolejními odměnami je to trochu ošemetné a měli bychom myslím investovat do obnovení některých z nich, aby vždy bylo co rozdávat. Na co máme kolejní odměny, když se na ně práší, já s tebou můžu jen souhlasit.

V létě 2016 si přijala velkou výzvu a hájila žluté barvy v Sedmiboji a ostudu sis rozhodně neuřízla, tvé kresby byly úžasné, jak na Sedmiboj vzpomínáš? Šla bys do toho znovu? Přiznávám, že mně se z pomyšlení i na jednu jedinou účast orosí čelo.

Když Kim přišla poprvé s tím, že bude Sedmiboj a že do něj chce jít a já půjdu s ní… myslela jsem, že se asi zbláznila. Na jednom ze srazů se ale stalo, že jsem prohlásila, že do toho půjdu. Nevím proč, asi jsem chtěla sama sobě dokázat, že na to mám. Už tehdy jsem prohlásila, že chci být v Sedmiboji sedmá… A byla jsem, což považuji za velký úspěch. Jestli bych do něj šla znovu? Kdyby ses mě zeptala hned po konci Sedmiboje, řekla bych ti, že ani náhodou. Ale teď s odstupem si myslím, že ano. Asi bych do toho šla znovu. Sice jsem nadávala a brečela a nadávala  zasměje se ale bavilo mě to. Byla to výzva. Jsem ráda, že jsem do ní šla.

Kdybys i další rok byla primuska a měla nominovat pětici soutěžících, koho bys tam poslala? Od posledního Sedmiboje se nám v koleji vylíhlo celkem dost nových akčních lidí.

To je zapeklitá otázka. Myslím, že bych tam ráda viděla Mandy, protože ta je hodně aktivní, je to dříč a k tomu má velký výtvarný talent, miluju její obrázky. Myslím, že by v sedmiboji excelovala. U těch kreativních úkolů bez debat. Hodně aktivní je taky Kniga, ta by se v Sedmiboji určitě taky neztratila. Je to těžké, těch možných kandidátů je hodně. Třeba takovou Winter bych si tam dovedla představit, nebo teď i úplně čerstvou nadšenou novačku Elišku, snad jí nadšení vydrží i do budoucna. Snad se nikoho nedotkne, že zrovna jeho jsem nejmenovala, ale tihle čtyři rozhodně nejsou jediní, u koho si myslím, že by Sedmiboj zvládli s grácií – usměje se –

U kohokoli jiného bych rozhovor zakončila tím, jestli plánuje profesorskou dráhu, u Tebe mi postačí odpověď na otázku, jestli reálně uvažuješ o složení zkoušek NKÚ v dohledné budoucnosti. – směje se –

To záleží, jak daleko do budoucnosti dohlédneš. zasměje se Ale ne, teď vážně. Když se k NKÚ rozhoupala letos už i Emily, tak se k nim možná někdy rozhoupu i já. Letos ani příští rok to kvůli mudlovským povinnostem nebude, ale třeba příští zimní rok překvapím.

***

Celý rozhovor jsem Susan po očku sledovala. Trpělivě jsem měřila čas a čekala, kdy naší primusce rupnou nervy a začne po mě metat zlé pohledy. Nic takového se ale nestalo, Susan je pohodářka každým coulem, skoro bych řekla, že větší obětí rozhovoru jsem tentokrát byla já. Věřím, že se má oběť vyplatila, a že i díky tomuto rozhovoru bylo odpovězeno na některé z nejpalčivějších otázek kolem vedení Mrzimoru. Věřím, že Susan je primuskou, která nám zdaleka ještě neukázala vše.

Ještě jednou moc děkuji za rozhovor, Susan, hlavně za to, že ses vypořádala s každou otázkou, kterou jsem Ti položila. Držím palce, aby nasazení, se kterým Mrzimor pod Tebou vstoupil do nového školního roku, vydrželo až do konce a kolej jen vzkvétala!

28 komentáře

  1. Patricia 6. 10. 2017 21:09

    Na začiatok zdôrazňujem, že tento komentár píšem sama za seba, pretože myslieť si, že hovorím za skupinu ľudí, z ktorých bližšie poznám asi 10 %, by vyžadovalo istú dávku arogancie, ktorú v sebe konkrétne ja nemám.

    3. otázka – Prečo ignorujete fakt, že Chris už zastával dôležitú funkciu famfrkápa, keď bolo zloženie vedenia veľmi podobné? Chris túto pozíciu dobrovoľne opustil, pretože z rôznych dôvodov cítil, že ju nezvláda. Vám príde logické dať takému človeku ešte náročnejšiu funkciu? Mne teda nie, ak nechceme Chrisa úplne psychicky vyšťaviť.
    Každá dobrá redaktorka by mala byť o dianí informovaná. Fakt, že si tieto udalosti opomenula, Vicky, a že Chrisa spomínaš v rozhovoroch okate často, mi napovedá, že osobné vzťahy hrajú rolu inde :) A toto nie je nič proti Chrisovi, pretože verím, že on za to, čo rozprávaš, nemôže.

    4. otázka – Vážne označujete doslova dvoch nováčikov za „ty nejmladší“ a „spostu lidí“? To hovorí samo za seba. Ďalej je mi zvláštne, Susan, prečo je toto prvé miesto, kde si vyjadrila silný nesúhlas k plánu na minulý rok. Toľko k vyjadreniu sa s krížikom po funuse a na nevhodnom mieste.

    5. otázka – Žltí minulý rok zbierali peniaze, a preto si mali odvyknúť od vypĺňania súťaží (ktoré sú mimochodom duchom rovnaké ako DÚ a semináre). Aha, a peniaze sme teda brali odkiaľ, Vicky? :D

    7. otázka – Opäť, Susan, vidím prvý krát tvoj výrazný nesúhlas s odmenami z minulého roku. Čo viac, o počtoch tlapiek za koľajnú odmenu rozhodovalo len úzke vedenie, takže si nad tým mala veľkú moc, a to v dobe, kedy finálne stavy tlapiek už boli dobre odhadnuteľné. Ak sa ti výsledky nepáčili, prečo si to neriešila do tohto rozhovoru?
    Hlavne je ale smutné, že sa takto verejne v koľajnom časopise nepostavíš za študentku, ktorá v tom roku makala naplno. Pretože najprv povedať, že sa koľajné predmety rozdávajú málo, ale potom zvýrazniť, že ona toho dostala moc, je nielen protirečenie si, ale aj nespokojnosť s tým, že ubrať jej odmenu by skutočne nevhodné bolo. A ak to takto necítiš, nerozumiem, prečo máš potrebu pritakaním podceniť snahu žltej.

    A ešte záverom, Vicky. Tieto otázky mohli byť pálčivé tak 3-4 mesiace dozadu. Ďalšia nutnosť dobrej redaktorky – byť aktuálna. Vyťahovať spor – opakujem – dvoch nováčikov spred štvrť roka a náhodou práve v čase, keď sa Mrzimoru darí a má skvelú atmosféru, to kričí do očí viac ako môj najdúhovejší outfit. Pripadá mi fakt komické, že sa snažíš to podať tak „nenápadne“ :D

    Tak, dúfam, že som tvojmu článku dožičila veľmi žiadanú pozornosť. Maj sa v ďalšej diskusii :)

  2. Andrew 6. 10. 2017 23:01

    Já napíšu jen krátce…
    Když jsem tenhle rozhovor přečetl, řekl jsem si, že ačkoliv v žádném jiném kolejním časopise jsem podobný článek nikdy nečetl (a nevěřím, že někdy přečtu), nevypovídá o koleji, o Trimelovi ani o nikom jiném, než o dvou lidech, kteří se ho zúčastnili, tak proč ho nevydat.
    Já se z něj fascinovaně dozvěděl o věcech, které jsem netušil, ale dostal jsem tím možnost si utvořit vlastní názor a zalitovat několika děkovných vět, které jsem pronesl na konci minulého školního roku.

  3. Chris Jericho 7. 10. 2017 10:47

    Já bych jen dodal, že svůj odchod z funkce byl po tom, co se v té době stalo v kolejní místnosti a nejen tam, naprosto nezbytný. Více se k tomu nebudu vyjadřovat, to už bychom mohli rovnou zveřejnit celou zasedačku té doby.

    Co se týká toho čtvrtého místa famfrpálu, ani si nepamatuji, zda jsme někdy za dobu co jsem na hradě, byli na jiném místě. Možná ještě pod Piper v mém prvním ročníku na třetím místě, ale to už nevím jistě. Bohužel jsme na tom byli po (ne)zavedení profi ligy nejhůře.
    Pamatuji si, že náš nejlepší chytač byla Emily na 5. úrovni.

    Jinak nevidím nic, co by Susan řekla špatně, a dá se říct, že s jejími názory souhlasím

  4. Sam 7. 10. 2017 11:42

    Koukám, že Patricie se vůbec nezměnila. Když byla v prvním ročníku, cpala se do všeho, o čem neměla ponětí. Připadalo mi směšné, jak se navážela do o mnohem starší studentky – a vyhazovala ji z koleje jen proto, že měla svůj pohled na Mrzimor. Časy se nejspíše nezměnily ani v koleji. Nedivím se, že si lidé stále dávají pozor na to, aby náhodou neměli jiný názor, než vedení koleje. Ale
    Trimel mne překvapil, za mých časů by takový článek prošel cenzurou. ;)

  5. Patricia 7. 10. 2017 12:30

    Sam, nebudem si obhajovať svoje prvé ročníky, pretože priznávam, že som vtedy často bola na facku. Každý si prešiel pubertou, aj keď to ma neospravedlňuje. Ako argument je však vyťahovanie minulosti úplne bezpredmetné.
    Ale mýliš sa, tento rozhovor sa ma týka veľmi blízko. Peňažný rok bola totiž moja zodpovednosť, aj o plánoch na školský rok diskutuje celá zasadačka, ktorou som tiež súčasťou. Takže neviem z čoho súdiš, že o dianí nemám poňatie, pretože som pri tom všetkom bola.
    Takisto si myslím, že sa tento rozhovor týka každého žltého a každý si tu môže povedať svoj názor, keďže koľaj patrí všetkým žltým. Neuznávam názor, že rok registrácie alebo muklovský vek by mal určiť, kto sa môže verejne vyjadriť.

  6. Mandy Wright 7. 10. 2017 13:23

    Já nevím….mě se článek opravdu líbil a hodně mne zaujal, nikdy jsem nic podobného a si nečetla. A o to víc chci pochválit obě holky…Vicky za odvahu a Sue za to, že se otázek, někdy teda opravdu ne lehkých, nezalekla a s klidem odpovídala. Takže děkuji za zajímavý článek a jeho zveřejnění.
    Nevím jestli jsem jediná, ale mne odpovědi na otázky nepřekvapily. Nepřijde mi, že by Sue projevila nějaký nesouhlas. Když se ohlédnu, tak bych za minulý rok určitě taky udělala spoustu věcí jinak. Ale tehdy jsem se rozhodla tak, a tak to prostě je. Na něčem jsme se shodli a tak to bylo. Myslím, že kdyby s tím nesouhlasila tehdy, tak by to řekla. To že na to teď má Sue názor jiný mi teda nepřijde jako vyjádření nesouhlasu.
    No a ty odměny…k tomu nemám co říct. Je to vážně zvláštní. Když se nad tím pozastavím, tak osm naráz je asi opravdu hodně, ale ta studentka si je zasloužila, celý rok makala, všude ji šlo vidět, byla aktivní v kolejním dění, famfrpál a všechno. Nevím, ale možná kdyby se to rozdávalo i v průběhu roku, nejenom na konci, nikomu by to divné nepřišlo…

  7. Andrew 7. 10. 2017 13:32

    Já pozdravím Samanthu a velmi srdečně jí mávám.
    Trochu jsi mne zarazila rozporem v komentáři. Kdyby lidé neměli jiný názor než vedení, pak by přeci nebyla nutná cenzura ;o)
    A za mého šéfredaktorování cenzura nikdy nebyla. Vždycky jsem k článkům přistupoval jako k názorům dotyčných lidí, kteří vědí, co píší. A stejně tak v tomto případě věřím, že obě holky jsou dospělé a pokud své názory prezentovaly, jak je prezentovaly, stojí si za nimi a já nemám právo je měnit.
    Přišlo by mi to ubohé a nemohl bych sám sobě kouknout do očí.

    Druhá věc je fakt, že bych nikdy nenapsal něco podobného, protože moje názory jsou diametrálně odlišné a jsem loajální.

    Ještě jednou tě zdravím, děkuju za přečtení, komentář a doufám, že se k nám někdy podíváš.

  8. Sam 7. 10. 2017 20:19

    Pat, sama argumentuješ minulostí ve své prvním příspěvku. Zejména směrem k Susan. Napomínat mne za něco, co sama děláš, je trochu neadekvátní. Navíc, já nemám nic proti tomu, když se o minulosti mluví. Mě to nevadí. I tento článek je o tom, co bylo. A zda jde o minulost několik měsíců zpět či roků… stále je to minulost.

    Mimochodem, Vicky, skvělá práce! :) Minulost je tu od toho, aby se z ní člověk mohl poučit. O rádoby vytahování starých věcí bych rozhodně nemluvila. Podle mne je lepší, když je možnost si vyjasnit staré věci, nedorozumění a konstruktivně na tom pak stavět. ;)

    Susan, nenech se rozhodit. :) Má zkušenost je: „Kdo si nechce kazit iluze o koleji, ať rozhodně neleze do vedení“.

    Andrew, děkuju za pozdrav. Rozpor ve svém komentáři nevnímám. Napsala jsem jen to, že si lidé nejspíše stále dávají pozor, aby jiné názory neměli. Tím jsem chtěla říct, že je nahlas neřeknou, jen tak mezi sebou, ale nahlas ne. Já ale jsem z těch, co ten názor nahlas poví – a proto ta cenzura. Mě se to jako redaktorce stalo několikrát v Trimelovi, včetně mých komentářů.

    Chrisi, Tebe jsem v koleji osobně nepoznala, ale máš mé sympatie. :)

  9. Patricia 7. 10. 2017 21:17

    Sam, ty si naznačila, že keďže som sa pred rokmi, kedy som mala ešte ďaleko do dospelosti, hádala za niečo, v čom som sa nevyznala, určite je to tak aj teraz. Neviem, či ty si bola rovnaký človek ako dnes, keď si mala 14/15 rokov, ale ja nie. Príde mi to teda vážne rozdielne oproti tomu, že sa pýtam Susan na udalosti spred pár mesiacov, kedy v oboch prípadoch je dávno dospelá, a nejde mi o to osočiť ju, ale zistiť, prečo to neriešila najprv so zasadačkou. A predovšetkým, ja sa pýtam na vec z tohto článku, ty si vytiahla minulosť úplne mimo témy tohto článku. Ten gigantický rozdiel je snáď očividný.
    Ale keď už chceš riešiť neadekvátnosť napomínania za niečo, čo sama píšem, pozri sa, prosím, do svojho prvého komentáru. Z komentáru o projekte, ktorého súčasťou nie si už veľa rokov, citujem: „cpala se do všeho, o čem neměla ponětí“
    Dúfam, že týmto môžeme skončiť debatu úplne mimo misu článku :)

  10. Annie Sami Criss 7. 10. 2017 21:17

    Dobrý podvečír ve spolek! :)
    Když se to tu tak hezky schází, tak se taky přidám, NICMÉNĚ vyjadřovat se k situaci raději moc otevřeně nebudu, neboť se dnes necítím ani na zbytečné poštěkávání, ani na létající kamení, jed a síra jsou v poslední době nedostatkové zboží, nu a koneckonců víme, jaké odezvy došlo mé poslední svobodomyslné vyjádření v komentářích Trimela. :D
    NICMÉNĚ využiji příležitosti a pozdravím Sam, kterou zde ráda vidím, a doufám, že se má mezi mudly výtečně! :)
    Vicky musím článek pochválit, a tím nemyslím pochopitelně obsah, ale spíše strukturu a otázky na tělo, byl z toho ve finále skutečně čtivý článek, což je vidět i na živé odezvě. :D
    Řekla jsem, že se nevyjádřím, NICMÉNĚ alespoň zatleskám vyjádření Sam, poděkuji Vicky za článek a popřeji Susan pevné nervy ve funkci i mimo ni, a také příjemný zbytek pobytu v zahraničí! :)

    A.S.C.

  11. Lyra O. 8. 10. 2017 09:30

    Přeji krásné ráno všem, co se přidali do diskuze. Nicméně i já chci poblahopřát Susie za její odvahu se takhle bez obalu vyjádřit. I já si totiž myslím, že Chris se pro kolej vždy snažil. Ale nemá cenu k tomu nic víc říkat, protože se ozvou jisté osoby, které s tím nebudou souhlasit a já se nerada hádám.
    Chci jen ještě říct, že i Chris by si zasloužil osobnost Mrzimoru. A nemyslím si to jenom já, myslí si to daleko více lidí. Tak je stále zvláštní, že tedy Chris tu osobnost zatím nedostal. A že je stále dostatečně aktivní i v koleji, to se pořád asi nevnímá. I já jsem to už s aktivitou v Mrzimoru vzdala. A tak i já Vám musím jen zatleskat za vynikající motivaci, kterou Mrzimorské vedení umí poskytnout. Díky bohu, že někteří nováčci a starší studenti (kteří se nechali rozmrazit) nemají ponětí o „bravurní atmosféře“ naší kolejky.

  12. Sam 8. 10. 2017 10:05

    Připadá mi, že vedení mrzimoru dělá ty stejné chyby jako v době, kdy jsem tam byla já. Nějak jsem se už nechtěla o dění po odchodu zajímat, ale informace si mne skrz různé lidi našly. :P Chris musí mít dobrou motivaci, já jsem přestala být aktivní v koleji ze dne na den, jelikož mé zklamání bylo velké.
    Annie, díky za pozdrav a komentář. :) Mudlové celkem v pohodě a užívám si zábavu a toleranci v mezinárodním kouzelnickém projektu.
    Lyro, ocenění asi dostávají jen vyvolení. Ať si Chris nakreslí na čelo jizvu ve tvaru blesku, třeba to pomůže. :D

  13. Chris Jericho 8. 10. 2017 10:15

    Ahoj,

    Lyro, Susan n a další. Moc vám děkuji, je fajn, že si mé práce někdo všiml a váží si jí.

    V koleji je hodně momentů, kdy se ne všichni na všem shodneme. Ale podle mne je dost nesmyslné, zrovna nyní si tu jít po krku. To co zde nyní probíhá, jsme si měli říct na konci minulého roku, a hlavně někde mezi sebou. Proto bych vás chtěl požádat, o ukončení tohoto sporu. Případně pokud si chceme tohle řešit, bude lepší to probrat někde v ústraní, třeba v KNP.

    Děkuji

  14. Kim 8. 10. 2017 10:18

    Děkuji Chrisi :))

  15. Lyra O. 8. 10. 2017 11:03

    Chrisi, pokud dobře vím, tak jsme se k tomu už několikrát vyjadřovali i na konci školního roku během prázdnin. V tu chvíli k tomu bylo všichni hluší a slepí a nehodlali s tím nic dělat.
    Pokud dobře vím, tak KNP, kde mělo řešení těchto drobných sporů probíhat, měla už dávno být a stále se to odkládá. Tohle je tedy ten uragán nespokojenosti, jehož řešení se snažilo vedení vyhýbat.
    Ale neboj Chrisi :) snad jednou přijde den, kdy někdo alespoň tu tvou snahu ocení. Když nebyli schopni ocenit ty ostatní :) Pár lidí z mého ročníku už kvůli tomu také odešlo a neštěkl po nich ani pes. Myslím, že my, s odlišnými názory, jsme tu značně přehlíženi. Nedej bůh nenápadně vyhnáni.

  16. Nays 8. 10. 2017 12:00

    +přijde se podívat na zábavu v komentářích s popcornem+ No, uznávám, že Annie měla pravdu, tahle podívaná stojí za to. :D Všechny zdravím a moc fandím Sue za to, že se snaží s Mrzimorem konečně něco udělat, protože je to zjevně potřeba. Někdy se takové věci musí řešit nejspíš veřejně, když se s nimi dlouhodobě nic nedělá. Všichni si totiž pamatujeme dost velké množství kvalitních ex žlutých, ke kterým se vedení tehdy chovalo takovým způsobem, že už pro ně nemělo na hogu smysl zůstávat. Tak by bylo fajn pro jednou zkusit dalším takovým případům předejít.

  17. Chia 8. 10. 2017 13:00

    Lyro, naprosto s tebou souhlasím. Lidé s odlišnými názory se v Mrzimoru prostě neuchytí a budou potlačováni, a méně či více nápadně vyháněni. To se asi nezmění. Mrzí mě, že vidím během let stále více lidí s podobnými zkušenostmi.

    Nays, taky si myslím, že takové věci by se měly řešit veřejně, ne je někde tutlat a nechat se stále umlčovat. Je opravdu škoda mnoha lidí, kteří se raději rozhodli odejít, než po sobě nechat šlapat a nesmět vyslovit svůj názor, odlišný od sluníčkových šablon.

    Chrisi, nemyslím si, že to, že kolej zrovna vede v poháru, by mělo znamenat, že ti, kteří s vedením koleje nesouhlasí a chtěli s tím něco dělat, budou teď kvůli tomu mlčet, jen aby se pohár vyhrál. Vždycky jsem si myslela, že Mrzimor má být kolej přátelská, ne elitářská za každou cenu. To je zmijozelské smýšlení, být první a je jedno, co nechám za sebou.

    Mrzí mě, že i pan kolejní, který za dob svého studia také nesouhlasil s některými věcmi, které se děly a uměl svůj názor říct, tak nyní dělá a podporuje to samé, proti čemu v minulosti měl co říct a neschvaloval to.

  18. Chris Jericho 8. 10. 2017 13:45

    Chio, tak jsem to nemyslel ani já, ale spíše jako že to první místo v současné době znamená, že jsme se dokázali zaměřit na něco společně. Že jsme zase dokázali najít společnou cestu a řeč. To že k tomu nepřispívá každý z vedení, je už pochopitelně jiná věc.

  19. Nicholas 8. 10. 2017 14:31

    vidím tady první komentář mířený na mě, tak na něj zareaguju.

    chiaro, nebudu rýpat do ničí minulosti. když vy nejste ochotná přijmout fakt, že člověk se vyvíjí (narážím na vaše komentáře s pati), tak logicky vyvozuji, že podle vás všichni mají inteligenci, hodnoty, přesvědčení, morálku… hodné novorozeněte. vězte, že tomu tak skutečně není, zatím jsem poznal jen lidi, kteří měli kvality vyspělejší než nemluvně a dokonce jsem potkal lidi, kteří umí uznat, že se před lety chovali jinak, než jak by se chovali dnes, a takového člověka si vážím, protože to ne každý umí přiznat. ono s tím přiznáním jde hodně věcí ruku v ruce, víte?

    mě také mrzí hodně věcí, které padly v rozhovoru nebo pod ním. jak andy podotýká, vypovídá to o několika vybraných lidech, ne o koleji. a věřím, že většina lidí má natolik rozumu, aby nebral domněnky jako fakta. protože mnohé věci v článku a v komentářích jsou stejně tak faktické (a pravdivé), jako ty nejfantastičtější sny.

    přemýšlím, na co konkrétního, chiaro, u mě narážíte. protože váš komentář je zahalen jakousi neurčitou mlhou. dovolte mi vám však říct, že moje kvality se také lehce změnily, třebaže základ zůstává stejný. že jsem podporoval každý z kolejních cílů mi přijde naopak velice správné, když se na tom shodla zasedačka. že mi přišlo správné, abychom zapojili do kolejní soutěže body, abychom byli třetí, když se to podaří? že mi přišlo správné, abychom – vzhledem k tomu, kolik galeonů nám zůstalo na kontě – měli jeden z cílů naplnit pokladnu, abychom ty peníze pak mohli dát studentům ve formě půjček, dotací, kolejních odměn, …? nebo že mi přišlo správné podporovat atmosféru a famfrpál, abychom se zase o kus zlepšili a sblížili? – no samozřejmě, že mi to přijde správné!

    prosím vás o upřesnění vašich myšlenek a podložení fakty, moc rád vám poté odpovím.

  20. Chia 8. 10. 2017 14:49

    p. Nichu, trochu nechápu, jak můžete ve svém příspěvku narážet na moje komentáře s Pati, když jsem nepsala absolutně nic, co bych na adresu Pati adresovala.
    Co se týká komentáře ohledně vás, nemám na mysli to, zda a jak podporujete kolejní cíle, protože do toho už dávno naštěstí nevidím. Přiznávám, že to nebylo v reakci na článek, ale spíš v kontextu s komentáři pod článkem. Přijde mi smutné, jak jste v době, kdy jsme se znávali z koleje a zasedačky, když jste byl studentem, také neměl radost z toho, jak se zachází se studenty, kteří mají trochu odlišné názory, ale nyní, když jste ve funkci kolejního ředitele, děje se to pořád. Protože stále se ke mně od různých lidí donese, jak s nimi bylo jednáno a že už také nemají růžové brýle, jako na začátku, protože poznali realitu. Osobně jsem byla ráda, když jsem četla, jak jste se stal ředitelem, myslela jsem si, že se kolej změní, ale nestalo se. Proto to zklamání.

  21. Sam 8. 10. 2017 15:02

    Nichu, Chia ale žádné komentáře s Pat neměla. To si pleteš se mnou. Myslím, že Chia naráží na letňák před lety, kdy jsi byl ještě student a říkal jsi nám, jak se ti nelíbí, když vedení shazuje názory druhých. :)

    Já naprosto souhlasím s tím, že se lidé mění. To ale nemusí mít nic společného s tím, že se člověk neumí chovat. Ač jsem se v průběhu let měnila a stále dorůstám do dalších a dalších poznání, ani v pubertě jsem nebyla drzá na starší, nebyla jsem hrubě sprostá. To, že je někdo starší, neznamená, že je tím pádem i slušný a to, že je někdo puberťák neznamená, že je nevychovanej spratek.

  22. Susan 8. 10. 2017 15:15

    Odpovědi na otázky reprezentují jen a pouze názory mojí osoby a nijak nemají reprezentovat více lidí, skupinu osob či snad celou kolej. Nevidím ve svých odpovědích nic, za co bych se někomu měla omlouvat či hájit a tudíž to dělat nebudu. Pokud má někdo něco, co mi chce k této věci říct, ráda bych to řešila mimo diskuzi pod tímto článkem v klidu někde externě.

    Děkuji všem, kteří mě tu podpořili, moc si toho vážím. Za svými názory si stojím a nepřijde mi, že bych řekla něco tak strašného a zavrženíhodného, ale jak jsem již řekla, kdo má kritiku, jen do mě, ale jinde, ne tady, kde to pak vytváří tyto veřejné rozbroje.

  23. Zpytlehněv Zďáblíkov 9. 10. 2017 13:29

    Ale né… jenom klidně tady. Ať to taky vidíme :D

  24. Edmund 11. 10. 2017 16:27

    Žlutí, kdybyste hledali A.S.C, vyzvedněte si jí v Havraspáru, je tam reinkarnovaná, tak si nemusíme hrát s M.F.McG na schovávanou :)

  25. Way 11. 10. 2017 17:54

    Edmunde co ti zase hrabe, tohle už přeháníš, podruhé prozrazujes identitu reinkarnace (vím že to v Corvinovi jsi byk taky ty!) a to jsem si myslel že už ses spravil ale jsi porad stejnej ***** a tim i zůstaneš, pokud se nenaučiš chovat.

  26. Oresta 11. 10. 2017 19:35

    Tak to jste zabil xDDD

  27. Ansi 12. 10. 2017 10:11

    Way, sam se zacnete chovat slusne.

  28. Ayuš 12. 10. 2017 12:43

    Komentáře delší a snad zajímavější než článek :-D

Napsat komentář: Edmund Zrušit odpověď na komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

*