Letos se, díky mladé krvi nejen třetího ročníku, dveře Soubojového klubu netrhnou. Jaké nástrahy na ně čekají?
Možná budu říkat něco, co mnozí už znají, nebo pokládají za samozřejmé. Přeci jen soubojový klub je tu nějaký ten rok. Od května roku 2007. Takže se na hradě najde mnoho chrabrých a znalých bojovníků. Přesto pro nás, čerstvé třeťáky, je to něco nového, svěžího, kde se můžeme takříkajíc vyřádit.
Takže jsem si říkal, že by takový malý tahák, základy a pár rad mohly hodit.
Pořiďte si hůlku
Ano, pro jistotu připomínám, že hůlka je velmi důležitá v soubojovém klubu.
Ve více se to lépe soubojuje
…aneb čím více soupeřů, tím více zkušeností.
To dá přece rozum, ale pozor na soupeře. Někteří starší spolužáci či zkušenější profesoři mají kouzla, o kterých se vám ani nezdálo a dokáží vás rozebrat na součástky dřív, než řeknete Souboják. Přesto se najdou i tací, kteří vás rádi naučí nějaké to kouzlo, které budete potřebovat. A věřte mi, budete jich potřebovat mnoho. Nemluvě o tom, že pokud soubojujete často s jednou osobou, případný zisk zkušeností se snižuje.
Učit se, učit se, učit se
…aneb nahraďte méně užitečná kouzla za příhodnější náhrady. Ano, koukám se na tebe, Tmo, ty jedno malé znepříjemnění. Podobně je to i s Rozptyl kouzlo. Tudíž se snažíte okoukat nebo naučit ze svitků tři esenciální kouzla Uzdravení, Spánek a některé Vyvolání.
Proč? Jelikož Uzdravení vám vrátí jednu energii, která slouží i jako váš život. Ale pozor, jen do množství na začátku souboje. Věřte mi, pokud máte k dispozici jen pět, šest energií, je jedno Uzdravení znát.
Spánek vám dá dva tahy, na které soupeř nemůže zareagovat. To je výhoda, kterou opravdu chcete! Hlavně, když jako druhé kouzlo sešlete další Spánek. –začne se ďáblicky smát-
Nakonec jedno z vyvolávání.
Zaplať a přežij
Může se stát, že zpočátku nebudete mít štěstí a nepodaří se vám naučit Uzdravení. Ale nezoufejte! Jsou tu lektvary. Respektive Léčivý dotyk. Podle jeho síly si vyléčíte jeden, dva nebo tři energie. A to se vyplatí! Jen nezapomeňte, že můžete použít jeden lektvar na zápas.
Došla vám energie pro další zápasy? Nevadí, dejte si Ropušníkový dryák a máte šanci padesát na padesát, že se vám větší část vrátí. V horším případě se odeberete na ošetřovnu. Ale je za to magik, neberte to.
Nakonec opravdová lahůdka pro fajnšmekry, Lektvar Hlavodrtič. Vrátí větší část utracených zkušeností za poslední naučené kouzlo.
Aspekt je tvůj (ne)přítel
Pokud jste započali svojí Cestu, přijdete určitě do styku s aspekty. Tyto obrázky s veselou básničkou uprostřed kolbiště ovlivňují průběh boje, tím že mění pravidla.
Takový Velekněz posiluje léčivá kouzla o jednu energii.
Velká triáda ruší dlouhodobá kouzla. Sbohem štíty, dobrou noc, Spánku, projasni se, Tmo.
Vědma blokuje léčení. Jaká to milá paní.
Válečník zvyšuje útok ohnivým kouzlům. Někdo je holt zapálený pro věc.
Zlatý strom pro změnu zvyšuje účinek vodním a zároveň snižuje účinnost ohnivým kouzlům.
A Smrtihlav poté, co skončí, vám dá jedno zranění. Jaký to milý pán.
Jsou i další, ale jejich účinky si budete muset vyzkoušet na vlastní kůži.
Buďte jako Sněhurka
Čili mějte spoustu zvířecích kamarádů. Netopýry, vosy, krysu, supa a démonickou kočkou. Ti jsou k dispozici pro první koncentraci. Nemusíte mít všechny, tohle nejsou pokémoni, ale pro chtěný efekt je dobré mít aktivní tři. Pročpak? Protože slouží jako „živý štít“ na protivníkova kouzla a kousají za jedno zranění. Ne vždy, záleží na jejich náladě. Tedy až na démonickou kočku, ta kouše za dvě, ale ne tak často, jak bychom chtěli. Také s vámi nejsou do konce zápasu, ale pouhá tři kola. Taktéž můžete mít v jednom kole jen tři. Nakonec mají přednost v zachytávání kouzel před štíty a dalšími obranami. Což se stává menším problémem od patnáctého kola, nebo u některých aspektů, které posilují určité živly. Jelikož vaše vyvolávačka má jeden život a hádejte, koho zasáhne zbývající útok, no přece vás.
Spinkání na vlastní nebezpečí
…aneb nespánkuje, když má protivník aktivní vyvolávačku/y. Jelikož zranění od nich dostáváte ve svém kole, každém kole. Tedy i těch v rámci Spánku. Takže se může stát, že si pod sebou podřežete větev. Totéž platí pro vaše vyvolávání. Je vaše kolo, ale oni nekoušou. Tudíž se připravujete o možný útok z jejich strany.
Nejlepší obrana je útok
Ale jaký? Já osobně dávám přednost Jedové střele. Prochází přes vyvolávání a jako ostatní dává jedno zranění. Sice až v soupeřově kole, přesto je to riziko úměrné zisku. Dále tu jsou další kouzla od každého elementu s jedničkovým útokem. Takže záleží na vás, jakou cestou útoků se po čase vydáte.
Čachry machry s čáry a máry
Když se naučíte nové a momentálně užitečné kouzlo, nezapomeňte si změnit Quickslot. Aby se nestávalo, že vám nebude přicházet, či naopak bude chodit jiné, které využíváte méně.
Je to jen hra
Stává se, že souboj prohrajete. Což nutně nemusela být vaše vina. Mohl padnout vám nevyhovující aspekt. Nepřicházet potřebná kouzla. V soubojovém klubu hraje velkou roli náhoda. Tudíž nevěšte hlavu a zkuste své štěstí příště, naučte se nové kouzlo, zeptejte se staršího spolužáka, co by mohlo fungovat a předem si rozmýšlejte, jaká kouzla vlastně chcete užívat.