Trimeles / Co se kde šustne / Letní seminář počtvrté: Písmena, číslice, čáry a máry
Zase (ne) zkouškujeme! Jak se v Mrzimoru nosí žlutá? Vánoční dekorace DIY – 1.díl Copak by jen kluběnky nosily? Jak se v Mrzimoru nosí Halloween? Halloween zaneprázdněné čarodějnice Famfrpálové tréninky v plném proudu 13 otázek pro seriálové fanatiky Magie kaštanů Zhodnocení Mrziaukce Zima 2022 Hog v kocke – 10. část – Tahali jste? Žluté duše ve fialovém hábitu – Tadäus Trottertickler 13 otázek pro filmové fajnšmekry Kytice- vyhodnocení a shrnutí Co se to kolem, ve světě mudlů, děje? Emoji na Hradě IV. Kytice- úkol osmý 13 otázek pro (ne)knihomoly Emoji na hradě III. Kytice- úkol sedmý Pohádka od Soptíka: O děsivém drakovi Emoji na hradě II. Kytice- úkol šestý Celohradní dražba 2022 Emoji na hradě Kytice- úkol pátý Tery Poe, Ben Gobha: „Trénink je společenská událost.“ Kytice- úkol čtvrtý Hog v kocke – 9. část – Ještěže jsou prázdniny Kytice- úkol třetí Jak si stojí jezevci na poli hradní novinařiny? Kytice- úkol druhý Hog v kocke – 8. část – Máme rádi famfrpál Jezevci a soutěže Kytice- úkol první Udílení novinářských cen – Šťastný galeon a Sázky Kytice – prázdninové soutěžení Hog v kocke – 7. část – Žlutý humor S jezevci o patronaci Susanino překladové okénko, díl 1. Cassiopea Zmklká: „Sklenici mám vždy napůl plnou!“ Deskohráčův stolek: Tajuplné Říše Cassiopea Zmlklá a návrhařina Lososi na hradě Jak se (ne)ztratit v rybím těle Deskohráčův stolek speciál – Harry Potter: Boj o Bradavice Závěrečná slavnost – modní policie Záblesky z Letňáku 21: Střelci a odrážeči Záblesky z Letňáku 21: Zachraň se, kdo nemůžeš Žlutý koutek Petromily – Červen Elfové a šmelfové Deskohráčův stolek: Draftosaurus V čem trénují žlutí? Kouzelné HOG Velikonoce Žlutý koutek Petromily – DUBEN Vzpomínáme na Velikonoce Švihnout a mávnout Deskohráčův stolek: Arboretum Dubnová usměvavá výzva Rok ve fialové Zápisky Tlustého Mnicha Velikonoční vybarvování Famfrpálová profiliga bude. Ale… Nejlepší jezevčí „kolejňáky“ Žlutý koutek Petromily – Březen Helen Miltonová: Oddělala jsem dvě šéfredaktorky! Vyhlášení soutěže ke Dni Mazlíčků Závěrečný kolejní večírek Žluté duše ve fialovém hábitu – Marylin Cuthbert Žlutý koutek Petromily – únor Zimní nováčkovská záchranná mise SELINA GARCIA: Budu tu strašit tak dlouho, dokud nezískáme Famfrpálový pohár!  Soutěž ke Dni mazlíčků! Vzpomínáme na Letňáček…. Tři soudky radí 9 THEODOR MUDD – Co dává v noci pod postel svým svěřencům? Nováčkovská tipovačka aneb co si představuji pod…. TST – 8. úkol Halloweenský večírek TST – 7. úkol TST – 6. úkol Halloweenská výprava za bezhlavým jezdcem TST – 5. úkol TST – 4. úkol TST – 3. úkol TST – 2.úkol TST – 1. úkol Netradiční rozhovor s profesory TNT je zpět a přináší sebou Bratříčka Není jezevec jako jezevec Korunami stromů a ještě dál aneb nováčkovská výprava do lesa je za námi Chvilka s jezevčími nováčky Cesta žlutých jednorožců Stezka prdících obrů Letní seminář počtvrté: Písmena, číslice, čáry a máry Letní seminář potřetí: Kouknu a vidím Letní seminář podruhé: Obětujte mi kus… Letní seminář poprvé: Hopity hop Jak jsem poprvé zakotvila na ošetřovně Večírek na závěr roku

Co se kde šustne

Letní seminář počtvrté: Písmena, číslice, čáry a máry

Čtvrtečnímu programu vévodila témata z bajky o králici Alici.

První aktivita se odehrávala v parku, ve Velké síni a na zahradě honorovského sídla. Byla ve stylu RPG: vybrat si jednu z nabízených možností a přejít na číslo uvedené u dané možnosti. Vyšší číslo ovšem neznamenalo, že jste blíže k cíli.

Byli jste v roli kouzelníka, který pomáhal stařičké Alici uvařit lektvar. Na něj bylo potřeba sesbírat tři ingredience. Museli jste zjistit, o jaké přísady se jedná, najít je na různých místech, a přinést je Alici. A to i ve správném počtu.

Občas jste se museli vrátit, když jste zapomněli, co přinést a kolik toho bude, a pak se postupně dopracovat tam, kde jste byli. Myslím, že tato hra se perfektně vydařila, třebaže někteří si ji vychutnávali déle, než se očekávalo. Lístečky totiž zdaleka nebyly u sebe, ale museli jste běhat po parku sem a tam. Ti prozíravější si namalovali mapu hned, zbytek o chvíli později. A nějaký ten lísteček byl i moc šikovně skryt.

Druhá část (nebo i první, podle toho, v jaké skupince kdo byl) se odehrávala v zahradě sídla Honorů. Tam se soutěžící vžil do role pošetilého krále a řešil všemožné spory svých poddaných. Například, kdo má větší pole, kolik čeho smíchat, abyste měli alkoholický nápoj mezi 30–40 % a Merlin-ví-co-dalšího. Možná jste se trochu netrefili a první rok vlády se vám moc nepovedl. Ale ať jste se vydali jakkoliv, vždycky jste se dříve či později dopočítali do cíle.

Poslední část se odehrávala ve Velké síni, kde jste se stali šarlatány. Tady jste museli i jako šarlatán přemýšlet, protože rozhodnout se, jestli ohromíte krále trikem s kartami, nebo trikem s kruhy, vás mohlo stát život (game over).

Níže naleznete fotodokumentaci ze všech tří stanovišť. Popisky prozrazují, čí postava řešila úkol.

Odpoledne jsme se vydali do parku na velmi záludnou hru: rekonstruovali jsme ohlášení krále, které zakazovalo použití magie v jeho království. Úkol zněl jednoduše: udělat si mřížku pro doplňování písmen, písmena najít, zapamatovat si je, doběhnout ke své mřížce, zapsat písmeno nebo písmena do mřížky, a utíkat dál. Hodnotil se čas a správnost. Občas jste se museli vrátit, sotva jste se dostali ke své mřížce, protože zákeřný Oliver ze sebe trousil náhodná písmena a číslice.

Večer patřil opět králici Alici. Tu můžete vidět hned na první fotografii v tom nejroztomilejším provedení od Kim. Dvojice soutěžících dostala za úkol překreslit moc povedený obrázek zřejmě přímo Alice (na fotce v zeleném oblečení a červené sukni). Jeden ze dvojice běhal k obrázku a popisoval druhému, co vidí. Jaký tvar, jaké barvy, kde na obrázku… Všechny výsledné kopie obrazu byly zdařilé a hodnotící komise musela při rozhodování o vítězi brát v potaz i počet prstů na každé z Aliciných rukou.

Na samotném konci dne nás, jako vždy, čekala Albusovo zamyšlení nad bajkou. Jelikož zrovna chyběl Mike, Kim zprvu scházely podněty, komentáře a připomínky. Diskuze se ale rozjela nad tím, jestli i v originále byla králice Alice, nebo jestli se jmenovala jinak. Jelikož Kim vlastní i originál, zjistili jsme, že v originále Alice nenese žádné jméno. Také došlo na výraz použitý v českém překladu: Animagus. Měl reprezentovat Alicinu schopnost se proměnit ve zvíře a zase zpátky v člověka. My to známe pod pojmem zvěromág, a po konzultaci s originálem jsme se dohodli, že se jedná pouze o chybu v překladu.

Po ujasnění těchto nepřesností se Kim vydala číst bajku o mágově chlupatém srdci. Doprovázel ji Oliver se správnou výslovností francouzských jmen, z čehož měl sám radost, že alespoň k něčemu mu byly ty roky francouzštiny.

Tím postupně končil čtvrtý den pospolu a my vyhlíželi poslední den – ten slavnostní.

Napište k tomuto příspěvku komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna.

*