Trimeles / Co se kde šustne / Letní seminář počtvrté: Písmena, číslice, čáry a máry
Vše, co jste kdy chtěli vědět o omalovánkách I. Adventní pohádkování I – Kouzelný vánoční zvoneček Adventní pohádkování – vše o soutěži Trimeles na cestách – magická Šumava Cesta za pokladem Kam i králové chodí sami aneb 19. listopad jako MDT Emoji na Hradě VII. Cesta za jiskrou Ohnivce Hog v kocke 20 a 2/2 – Neviditelný speciál Zápisník jednoho dinosaura VI. – dinosauří šatník Za plamenem svíčky Halloween is coming Odznáčky – všechny chytit máš! Aneb minisoutěže Žlutého Trimela Podzimní luštění Hog v kocke 20 Jak vyzrát na podzimní depku Skořicoví šneci DIY – 8. díl Tradiční nováčkovský turnaj – shrnutí Nováčkovská výprava Šokující záhada: Hrad zmizel! Konspirační teoretici (ne)mají jasno! Jejej, něco se pokazilo! Tenkrát na Západě – shrnutí 4. a 5. kola Příčná kombinatorika IV – Zpátky do školy Knižní klub u Trimela – Šikmý kostel TNT2024: Třetí úkol Bertranda Hooki: „Očividne sú na škole mocné kúzla, čo menia plány.“ Ohlédnutí za Tenkrát na Západě – Statistiky, body a střípky ze zákulisí TNT2024: Druhý úkol Školní rok Léto 2024 Tenkrát na Západě – shrnutí 3. kola Mrzispárský večírek II. aneb Kterak jsme ztratili Tesáka TNT2024: První úkol Tradiční nováčkovský turnaj 2024 Emoji na Hradě VI. Tenkrát na Západě – Epilog Pět odstínů léta – zážitky Pět odstínů léta – seriály Tenkrát na Západě – shrnutí druhého kola Tenkrát na Západě – Kde domov můj Tři soudky radí 11 Pět odstínů léta – filmy Tenkrát na Západě – Po bouři Viridis Am Reevesová: „Měla jsem systém, krásně fungoval, dokud se nerozpadl.“ Pět odstínů léta – Letní laskominy Tenkrát na Západě – shrnutí prvního kola Tenkrát na Západě – Do boje! Vlzivolský večílek Hemzy vol. 3 Pět odstínů léta – knihy Tenkrát na Západě – Morální dilema PON – Pod Osm Nejdu Zápisník jednoho dinosaura V – Dinosaurus na koštěti Petronela Uječená: Na jeden den duchem Tenkrát na Západě – Na cestě Tenkrát na Západě Za hranice kouzelného světa – II. část Kagíkování – Alchymista I. a II. Za hranice kouzelného světa – I. část Kagíkování – Bystrozor II. Knižní beseda Příčná kombinatorika III – Famfrpál Amanda Wright: „Nevyhrožuju, neslibuju, neuplácím.“ Dungeons&Dragons aneb Každý může být hrdinou I. Tři soudky radí 10 Magické podniky I. Jezevci na cestách aneb Žlutý sraz v Praze Hog v kocke 19 a 3/4 – Protože smíchu není nikdy dost Hog v kocke 19 – Kagíci? Kagíci! Jak jste tvořili frázevoloviny, a jak to s nimi dopadlo Jak to dopadlo s Březnovou knižní šifrou Rose Daninatali: „Jezevci, těšte se, až vás zase proberu ze zimního spánku.“ Cesta za pokladem LS2024 Mrzimorské výstřelky aneb co všechno z nás zase vypadlo Sebechvála nám nesmrdí aneb Jak dopadly trimelesí ódy Žlutá, kam se podíváš… Teda pardon, zelená?! Měsíc knihy DIY – 7. díl Zápisník jednoho dinosaura IV – Ať žijí technologie (aneb při čem všem jste byli zároveň na hradě) Malé, Malej, Malučký… Princ Hog v kocke 18 – Nový školní rok Březnová knižní šifra Žlutého Trimela Nováčkovská výprava pro Magíka Připravit k luštění – Březnová knižní šifra Žlutého Trimela na obzoru! Příčná kombinatorika II – Vetešnictví u Kšeftaře Deskohráčův stolek speciál – Harry Potter Vzestup Smrtijedů Valentýnské menu DIY – 6. díl Zápisník jednoho dinosaura 3 – Výzva tajemného kloboukového semináře 13 otázek pro profíky Enid Bloom: „Musím říct, že mi to otevřelo oči.“ Hog v kocke 17 – Kagíci Sprosté slovo na šest? Příčná kombinatorika 2024 – Co nás čeká a nemine I. Silvestrovské hemzulky Hog v kocke 16 – Vánoční smíchmajstr Vánoce, Vánoce, přicházejí Vánoční pohyblivé obrázky II – seriály Mrzimorský vánoční playlist Trimeles na cestách – kam za vánoční atmosférou? Vánoční pohyblivé obrázky Hog v kocke 15 – Školní rok v plném proudu

Co se kde šustne

Letní seminář počtvrté: Písmena, číslice, čáry a máry

Čtvrtečnímu programu vévodila témata z bajky o králici Alici.

První aktivita se odehrávala v parku, ve Velké síni a na zahradě honorovského sídla. Byla ve stylu RPG: vybrat si jednu z nabízených možností a přejít na číslo uvedené u dané možnosti. Vyšší číslo ovšem neznamenalo, že jste blíže k cíli.

Byli jste v roli kouzelníka, který pomáhal stařičké Alici uvařit lektvar. Na něj bylo potřeba sesbírat tři ingredience. Museli jste zjistit, o jaké přísady se jedná, najít je na různých místech, a přinést je Alici. A to i ve správném počtu.

Občas jste se museli vrátit, když jste zapomněli, co přinést a kolik toho bude, a pak se postupně dopracovat tam, kde jste byli. Myslím, že tato hra se perfektně vydařila, třebaže někteří si ji vychutnávali déle, než se očekávalo. Lístečky totiž zdaleka nebyly u sebe, ale museli jste běhat po parku sem a tam. Ti prozíravější si namalovali mapu hned, zbytek o chvíli později. A nějaký ten lísteček byl i moc šikovně skryt.

Druhá část (nebo i první, podle toho, v jaké skupince kdo byl) se odehrávala v zahradě sídla Honorů. Tam se soutěžící vžil do role pošetilého krále a řešil všemožné spory svých poddaných. Například, kdo má větší pole, kolik čeho smíchat, abyste měli alkoholický nápoj mezi 30–40 % a Merlin-ví-co-dalšího. Možná jste se trochu netrefili a první rok vlády se vám moc nepovedl. Ale ať jste se vydali jakkoliv, vždycky jste se dříve či později dopočítali do cíle.

Poslední část se odehrávala ve Velké síni, kde jste se stali šarlatány. Tady jste museli i jako šarlatán přemýšlet, protože rozhodnout se, jestli ohromíte krále trikem s kartami, nebo trikem s kruhy, vás mohlo stát život (game over).

Níže naleznete fotodokumentaci ze všech tří stanovišť. Popisky prozrazují, čí postava řešila úkol.

Odpoledne jsme se vydali do parku na velmi záludnou hru: rekonstruovali jsme ohlášení krále, které zakazovalo použití magie v jeho království. Úkol zněl jednoduše: udělat si mřížku pro doplňování písmen, písmena najít, zapamatovat si je, doběhnout ke své mřížce, zapsat písmeno nebo písmena do mřížky, a utíkat dál. Hodnotil se čas a správnost. Občas jste se museli vrátit, sotva jste se dostali ke své mřížce, protože zákeřný Oliver ze sebe trousil náhodná písmena a číslice.

Večer patřil opět králici Alici. Tu můžete vidět hned na první fotografii v tom nejroztomilejším provedení od Kim. Dvojice soutěžících dostala za úkol překreslit moc povedený obrázek zřejmě přímo Alice (na fotce v zeleném oblečení a červené sukni). Jeden ze dvojice běhal k obrázku a popisoval druhému, co vidí. Jaký tvar, jaké barvy, kde na obrázku… Všechny výsledné kopie obrazu byly zdařilé a hodnotící komise musela při rozhodování o vítězi brát v potaz i počet prstů na každé z Aliciných rukou.

Na samotném konci dne nás, jako vždy, čekala Albusovo zamyšlení nad bajkou. Jelikož zrovna chyběl Mike, Kim zprvu scházely podněty, komentáře a připomínky. Diskuze se ale rozjela nad tím, jestli i v originále byla králice Alice, nebo jestli se jmenovala jinak. Jelikož Kim vlastní i originál, zjistili jsme, že v originále Alice nenese žádné jméno. Také došlo na výraz použitý v českém překladu: Animagus. Měl reprezentovat Alicinu schopnost se proměnit ve zvíře a zase zpátky v člověka. My to známe pod pojmem zvěromág, a po konzultaci s originálem jsme se dohodli, že se jedná pouze o chybu v překladu.

Po ujasnění těchto nepřesností se Kim vydala číst bajku o mágově chlupatém srdci. Doprovázel ji Oliver se správnou výslovností francouzských jmen, z čehož měl sám radost, že alespoň k něčemu mu byly ty roky francouzštiny.

Tím postupně končil čtvrtý den pospolu a my vyhlíželi poslední den – ten slavnostní.

Napište k tomuto příspěvku komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

*