Nakonec nastal opět ten den, kteří všichni nově zařazení nováčci vyhlíželi. Den zápisu!
Všichni jsme se natěšeně třásli na to, až hodiny odbíjí sedmou hodinu večerní (19:00). Chtěli jsme si zapsat ten nejlepší předmět hned první den. Od starších ročníků jsme věděli, že bude velká tlačenice a že kdo nebude nejrychlejší, tak ho hned ze zápisu studenti vyštípají. Určitě nejsem jediná, komu se to stalo. Na předměty, na které jsem se já osobně těšila, jsem se rozhodně nedostala.
I přesto, že jsem se den po prvním zápisu přesně v sedm nachystala a připravovala se na další divoký boj o místo, byl někdo přede mnou rychlejší.
Při počáteční nevoli jsem se těžko smiřovala s tím, že mi nevyšly mé předměty. Měla jsem pocit, že je míst k zápisu velmi málo. Ale je to vážně pravda? Je opravdu málo míst k zapsání na předmětech?
Po delší době přemýšlení jsem si dala dvě a dvě dohromady. Být já profesorkou, tak rozhodně nechci mít dvě třídy o dvaceti, popřípadě třiceti studentech. Je dost náročné se jim věnovat a co když bude každý zvlášť chtít látku vysvětlit? A co teprve těch domácích úkolů k opravování! Možná, že je dobře, že do každé třídy se může přihlásit jenom deset studentů. Letos jsem už smířená, že své předměty nedostuduji. Možná až příští rok.
A jaké předměty byly vlastně hned pryč? Co studenti nejvíce vyhledávají? Přesně tyto informace, jsem si hned po prvním dnu zápisu zaznamenala na papír. První den zápisu se zaprášilo mezi prvními po…
Mezi prvními, které hned vymizely, byla Péče o kouzelné tvory. Během pár minut bylo tak natřískáno, že nebylo absolutně možné se tam ani následující den dostat. Kouzelní tvorové zřejmě letos velmi frčí. Každý si je přeje asi i znát. I já osobně jsem nad nimi uvažovala. Jsem totiž velký milovník zvířat a tvorů! A slyšela jsem, že jsou i časté návštěvy terénu. Že by se chodilo na procházky do Zakázaného lesa?
Dalším předmětem, co nenávratně zmizel pod houfem studentů, byla Obrana proti černé magii. Mladí kouzelníci se chtějí umět bránit proti nezvratnému zlu. Jen škoda, že byla letos otevřena jen jedna třída. Úkoly jsou spíše psací a na zamyšlení. Absolvování prvního ročníku vás dostatečně proškolí tak, že zvládnete jednoduší kouzelnický souboj nebo se ubráníte hordě hladových kluběnek. Sem tam zaběhnete i na nějakou tu praktickou hodinu!
Kouzelné formule byly také hned pryč. Klasické Potterovské předměty zřejmě pořád frčí! Úkoly bývají prý velmi jednoduché a tvořivé. Naučíte se zde základy kouzlení. Mezi vaše první kouzlíčka bude patřit například Lumos, Accio či Alohomora. Jednoduchost a praktičnost. Tak proč si tenhle předmět neužít, že?
No, a nesmím také opomenout Čokomagii, která se nám téměř odpařila do vzduchu během jedné vteřiny! Zřejmě tu máme spoustu mlsných jazýčků. Jedná se o velmi jednoduchý a odpočinkový předmět. Hodiny jsou hodně mlsací. A studenti to zřejmě vědí, proto do něj hned naskakují! Možná mělo být letos více tříd. A jaké překvapení bylo, když Čokomagii obsadili téměř samí studenti ze starších ročníků? Tady asi neznalí nováčci nemají šanci!
A co bylo těsně v závěsu za těmito předměty? Drakověda po prvním zápisovém dni sčítala devět studentů. Literární seminář za ní byl hned v závěsu se svými osmi studenty (jak moc jsem se na ten předmět třásla a doufala, že se tam také protluču). Zde se nakonec stihlo zapsat šest studentů prvního ročníku a čtyři z vyššího ročníku. A také nesmím zapomenout na předmět Kočka, tvor v kouzelnickém světě! Tam se nakonec stihlo následující den přihlásit šest studentů z vyššího ročníku a čtyři z prvního. Mít to štěstí, tak bych tam chtěla být taky.
A co druhý den zápisů? Co stihli zaplnit studenti?
- Bohatství a vše kolem něj (1. A), plně obsazeno
- Démonologie, také plně obsazená
- Drakověda, stoprocentní plnost!
- Korejština, pod krycím názvem ptakopyština – Plno!
- Kouzelnická angličtina pro začátečníky (1. A), plno
- Kouzelnické univerzum (1. A i 1. B), plno
- Lemření, cesta k úspěchu – slyšela jsem, že minulé roky se jednalo o velmi vytížený předmět, proto mě ani nepřekvapilo, že druhý den zápisu bylo plno!
- Magie krásy, plno – obsazeno samými dívkami až na jednoho chlapce. Důkaz, že i muži chtějí být krásní. Možná, kdyby se otevřela ještě jedna třída, tak je tam náprask chapců.
- Paranormální jevy (1. A), plně obsazeno
- Písmozpyt (1. A i 1. B), jedná se prý o nový předmět, proto se také tak rychle doobsadil.
- Přeměňování, plno.
- Psychologie, plno.
- Šéfredaktorské minimum, plno.
- Literární seminář, plno.
- Kočka, tvor v kouzelnickém světě, plno.
A co na to studenti? Které předměty by dle nich měly mít více tříd? Oběhla jsem pár studentů a přeptala se na jejich názory:
Katie Cardy: „Asi u Péče o kouzelné tvory, tam jsem chtěla chodit, ale je plno!“
Bianka Trudi Aistrix: „35. předmět, Druidi a jejich umění. Ale učitel, co to učil, tu už buď není anebo se na to vykašlal, mnom.“
Judith Waitová: „Já sama jsem se dostala na předměty, které jsem chtěla. Nicméně zajímavé předměty, které byly hned obsazené a které by podle mě zasluhovaly i druhou třídu jsou: Literární seminář, Čokomagie a Kočka, kouzelný tvor.“
Celeste Lennonhart: „Kouzelné formule!“
Peter Sviter: „Žádný, je toho akorát ! Ať lidi přestanou prskat jako :D“
Rebecca Werde: „Lektvary.“
Jak vidíte. Co student to jiný názor. Někteří z nás by uvítali více tříd a někteří zřejmě dokonce i tříd méně. Ale je těžké vyhovět všem, že?
Tříd je dostatek. Ani všichni nováčci je nedokážeme plně obsadit. Během roku dozajista mnoho studentů nebude výuku stíhat a proto se i z některých předmětů určitě odhlásí. Oblíbené předměty vždy zmizí mezi prvními. I kdyby byly třídy dvě, určitě se stihnou plně obsadit během jednoho dne.
A já vám nyní popřeji mnoho štěstí a energie do tohoto i příštího roku! Třeba se tentokrát dostanete i na své vytoužené předměty! A možná, že se tam dostanu i já… – zasněně se usměje –
Loučí se s vámi
Lyra Oxley